Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Педагогическа ситуация за дете с аутизъм

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 295055
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 364223
Местоположение: Somewhere In Time

Педагогическа ситуация за дете с аутизъм

Мнение от Mozo »

План-схема
на педагогическа ситуация
по образователно направление
„Български език и литература” на тема:
„Цвете за мама“

За дете със СОП в ПГ-6г.

/форма на обучение – дневна,

индивидуално и групово ресурсно подпомагане/

1.Вид на ситуацията – РС по индивидуална програма – обучаваща.
Образователни ядра – Възприемане на литературно произведение, Пресъздаване на литературно произведение - /чрез повторение, използва се ехолаличната симптоматика на дете със СОП/детски аутизъм/.
Тема на ситуацията: „Цвете за мама“

Ключови думи –мама, празник, цвете, обич.

2.Цели: Да се развие умение за детска, свързана реч с използвани ключови думи. Да се възприема произведение от художествената литература в стихотворна форма.
2.1.Допълващи цели: Да се развие финната моторика. Да се усвоят първоначални умения на подготовката за писане. Да се усъвършенства пръстов захват за развитие на умения за рязане и лепене.
3.Очаквани резултати: Наблюдава и участва според възможностите си в беседа - повтаря и отговаря чрез реч или невербална комуникация/жест, усмивка, накланяне на главата или вокален тик/.
4.Задачи:
4.1.Възпитателни – Изразява емоционално отношение към мама и предстоящия празник на мама.
4.2.Образователни – Слуша и възприема и повтаря художествено произведение.
4.3.Развиващи – Обогатява езиковата си компетентност. Придобива подготовка за писане. Стимулира се мисленето и паметта. Усъвършенства се слуховото внимание.Внушава се емоционално вълнение от цветето за мама. Развиват се социални умения за адекватно общуване.
4.5.Допълващи – Дарина се приучава да дава отговари на зададените въпросите, чрез вербална или невербална комуникация.
5.Методи на педагогическо взаимодействие: словесен - беседа, интерактивен – презентация с мултимедия,работа в екип, нагледен – демонстрация на модел/за развитие на финнна моторика - зрителен и пръстов гнозис/, метод Тадома- изработване на цвете за мама.
6.Средства:
Стихотворение „Цвете за мама” от Светослава Гайдарска, нагледни опори - презентация на цвете за мама, сензорни материали - салфетки,сребрист прах, квилинг, помощни средства – слонче за развитие на финна моторика, ножица с двоен водач за пръсти. Уики пръчици, обикновнни пръчици, лепило, лист формат А4.
7. Интегративни връзки с други образователни направления: Околен свят, Изобразително изкуство, Конструиране и технологии.
8. Предварителна подготовка:
8.1. На учителя: Изготвяне на презентация’Цвете за мама”. Подготовка на материали за картичка. Подготовка на песен за мама.

Целият материал:
Прикачени файлове
Педагогическа ситуация за дете с аутизъм.rar
(32.84 KиБ) Свален 12 пъти
Прочетено: 201 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”