Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Училищна програма за ЦО

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284137
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335223
Местоположение: Somewhere In Time

Училищна програма за ЦО

Мнение от Mozo »

Училищна програма за целодневна организация на учебния процес
2016 – 2017г.
1. Общи положения:
1.1. Нормативно основание:
Училищната програма за целодневна организация на учебния процес е разработена на основание чл.102 (2) на ЗПУО, съгласно чл. 19 от Наредбата за организация на дейностите в училищното образование.

1.2. Цел:
Целта на програмата е да се конкретизират условията и редът за провеждане на целодневната организация на учебния процес за учениците от І до VІІ клас, с оглед подобряване качеството на образованието.
1.3. Специфични цели:
1.3.1. Повишаване качеството на образователно-възпитателния процес чрез насърчаване развитието на ключови компетентности, творчески способности и умения за живот, необходими на учениците в съвременното общество при зачитане интересите, съобразно възможностите и възрастовите им особености;
1.3.2. Създаване на възможности за успешно преминаване в следващ клас и в следващ етап или степен на образование и ограничаване рисковете за отпадане от училище поради затруднения в усвояването на учебното съдържание;
1.3.3. Повишаване мотивацията на учениците, учителите и на заинтересованите страни от прилагане на модела „целодневна организация на учебния процес”;
1.3.4. Създаване стимулираща детското развитие предметно-пространствена интерактивна среда, съответстваща на неговата индивидуалност и стил на учене, модел и темп на растеж и специфичната му семейна среда;
1.3.5. Създаване на предпоставки за общуване и опознаване между деца от различни социални, етнически и културни общности чрез специално подбрани дейности, включени в целодневната организация на учебния процес;
1.3.6. Уважение към индивидуалните различия на децата – стил на възприемане и учене, темп на работа, темперамент, потребности и интереси.
2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТИТЕ В ПИГ В УЧИЛИЩЕТО
2.1. Режимни моменти и брой часове, задължителни за всяка ПИГ:
Блок А - обяд, организиран отдих и спорт – I – IV клас - 2 часа, V – VІI
клас – 1 час
Блок Б - самоподготовка – I – IV клас - 2 часа, V – VІI клас – 3 часа
Блок В - занимания по интереси І –VІI клас – 2 часа


2.2. Продължителност на часовете за всяка една от групите.
Часовете за самоподготовка се провеждат непосредствено след занятията по организиран отдих и спорт с времетраене:

 ПИГ І а клас, ПИГ І б клас, ПИГ І в клас, ПИГ ІІ а клас, ПИГ ІІ б клас, ПИГ ІІ в клас - 35 минути
 ПИГ ІІІ а клас, ПИГ ІІІ б клас, ПИГ ІV а клас, ПИГ ІV б клас, ПИГ IVв клас – 40 минути
• ПИГ Vа клас, ПИГ Vб клас, ПИГ VІа клас,ПИГ VIб клас, ПИГ VІІа клас – 45 минути
Те се провеждат в класните стаи по степен на трудност на учебните предмети за следващия учебен ден. Самоподготовката се ръководи от възпитателя и се провежда по начин, който да доведе до развитие на уменията на учениците за самостоятелно учене с оглед на изграждане индивидуален стил за възприемане, анализиране, подбор, синтезиране и използване на информацията за изпълнение на конкретни цели и в конкретни ситуации; да стимулира любознателността и стремежа към знание, толерантно взаимодействие чрез усъвършенстване на уменията за общуване и работа в екип.
В зависимост от потребностите на учениците и по предложение на възпитателите и класните ръководители в І–ІV клас, респективно преподавателите в V – VІІ клас директорът утвърждава график за провеждане на консултации от преподавателите по време на самоподготовката. Консултациите се водят в стаята за самоподготовка или в свободна съседна стая.

Ключови акценти:
• задачите за самоподготовката – съобразени с индивидуалните потребности на ученика;
• самостоятелна работа на ученика, ефективно подпомагана от възпитателя и стимулираща развитието му;
• добра комуникация и партньорство на възпитателя с преподавателите от ЗП.

Дидактически изисквания:
• степенуване по трудност на учебните предмети /от „трудното” към „лесното”/;
• учене в едно и също време при спазване на моментите за отдих;
• фронтови метод на работа при: преглед на преподавания учебен материал, правилата, ключовите думи/ понятия;
• индивидуална работа на учениците, подпомагани от възпитателя с оглед самостоятелно усвояване и затвърждаване на учебното съдържание с разбиране;
• старателно и коректно написване на домашните работи /изпълнение на ученически проекти/;
• прилагане на иновативни методи, индивидуален подход, групова работа в малки групи, упражнения, свързани с логическото мислене, с развитие на паметта и въображението, с повишаване на граматическата грамотност на учениците:
◦ ролеви игри – демонстриране на определен тип отношения, нрави, език, бит и т.н.;

Целият материал:
Прикачени файлове
Училищна програма за ЦО.rar
(19.97 KиБ) Свален 6 пъти
Прочетено: 18 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”