Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Хоспитиране и текуща практика в началното училище

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284400
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335784
Местоположение: Somewhere In Time

Хоспитиране и текуща практика в началното училище

Мнение от Mozo »

ВЕЛИКОТЪРНИОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ
„ СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ ”
ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ


УЧЕБНА ДИСЦИПЛИНА: ХОСПИТИРАНЕ И ТЕКУЩА ПРАКТИКА В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ


ПОРТФОЛИО

ВЕЛИКОТЪРНИОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ
„ СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ ”
ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ

УЧЕБНА ДИСЦИПЛИНА: ХОСПИТИРАНЕ И ТЕКУЩА ПРАКТИКА В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ

ПОРТФОЛИО

Съдържание:

1. Атестат
2. Есе
3. План - тезис на статия
4. План - конспект на урок


ПЛАН - ТЕЗИС

„ ЗА СЪВРЕМЕННИЯ УРОК ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК В І - ІV КЛАС ”

автори: Мариана Мандева, Даниела Йорданова
Педагогически алманах, 2008 година , бр. 1

І. Модернизацията на българското образование и урокът в началните класове.
• образователен процес, центриран около малкия ученик,който да се реализира успешно в заобикалящия го социум
1. Модернизиране на нормативната база и учебната документация по посока на :
- целеполагане,ориентирано към личността на детето
- учебно съдържание, освободено от академичност
- образователен процес, реализиран чрез интерактивни технологии
2. Същност и облик на урока. Системоопределящи равнища на съвременния урок.
2.1 Културологично равнище, свързано с дискретната намеса на учителя с цел съхраняване на индивидуалната идентичност.
2.2 Аксиологично равнище, свързано със стимулиране потребностите на децата от общуване, изява, израстване, успех.
2.3 Когнитивно равнище, при което детето е в ситуация на активна, самостоятелна, творческа интелектуална дейност.
2.4 Психологическо равнище, свързано с формирането на образователна среда, в която детето разбира своите права и отговорности в зависимост от възрастта и интелекта си.
2.5 Познавателно равнище, свързано с приложение на усвоените знания в нови и нестандартни ситуации.
2.6 Социологическо равнище, свързано с изследването на отношенията учител- ученик и ученик- ученик в посока на възможност за оптимизиране на диалога.
2.7 Генетично равнище, свързано с преноса на знания, умения и компетентности в познавателни и житейски ситуации.
2.8 Дидактическо равнище, което обединява технологията за реализиране на образователните цели и създаването на адекватна образователна среда.

• Урокът е: основна форма за обучение и възпитание; сложно единство от взаимосвързани елементи, проявяващи се в точно определен контекст; „Урокът е основна форма на живот на детето в училище. ” ( Василева 2001, с. 23 ).

ІІ. Цел, задачи, хипотеза на изследването.

1. Цел - аргументирано да се откроят нови методически акценти
2. Задачи:
- конкретизиране на актуални изисквания на урока по български език в началния етап на основната образователна степен
- анализиране на методически класификации на уроците по РЕ с добавка на собствено виждане
- представяне на макро- и микроструктура на видовете уроци в началното обучение по БЕ
- изработка на план- конспект в подкрепа на тезите

• Модернизирането на началното родноезиково обучение ще е възможно благодарение на нови методически акценти.

ІІІ. Актуални изисквания към урока по български език в началния етап на основната образователна степен.
1. Комуникативноречев подход в обучението по роден език- всеки урок трябва да отразява комуникативната ориентация на обучението и да благоприятства общуването на учениците чрез родния език.
2. Ясно определени и точно дефинирани цели, съобразени с :
- образователните стандарти, регламентирани от нормативната база
- цели на системата уроци по даден раздел
-социален и речев опит на децата, комуникативни потребности и интереси
3. Мотивация на урока, съобразена с образователните цели, с учебното съдържание, с възможностите и интересите на децата.
4. Основни дейности, осъществявани в съответствие с целите на началното обучение по РЕ. Езикови и комуникативни учебни задачи.
• чрез езиковите учебни задачи се благоприятства осъзнаването на системата и структурата на езика
• комуникативните учебни задачи са задачи, при които чрез речева ситуация се пресъздават условия за „ живото ” общуване, а учениците избират решение за адекватна речева постъпка
5.Усвояване на нова лингвистична информация и нейното прилагане чрез решаване на система учебни задачи.

Целият материал:
Прикачени файлове
Хоспитиране и текуща практика в началното училище.rar
(23.93 KиБ) Свален 6 пъти
Прочетено: 29 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”