Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

План-конспект на урок по български език

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284021
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334853
Местоположение: Somewhere In Time

План-конспект на урок по български език

Мнение от Mozo »

ТРАКИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ


ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ


ПЛАН – КОНСПЕКТ НА УРОК ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК

Изготвен и изнесен от:


ТЕМА: Думите при общуване
ЦЕЛИ:
1. Овладяване на умения при учениците за откриване на синоними.
2. Усъвършенстване на уменията за уместна употреба на думитe при общуване.
3. Развитие на уменията за отстраняване на повторения чрез замяната им със синоними.

МЕТОДИ, ФОРМИ И СРЕДСТВА:
а)методи: разказ, беседа, самостоятелна работа;
б)форми: индивидуална, групова работа;
в)средства на обучение: учебни пособия;



ХОД НА УРОКА:

У: Добър ден, ученици! Нека си припомним кои думи са сродни ?
Д: Сродни са думите, които имат обща част – корен.
У: Как се образуват сродните думи?
Д: Като към корена се добавят представка или наставка.
У: Точно така! Погледнете към дъската. Там съм написала няколко думи. Разгледайте ги и ми кажете кои от тях са сродни думи?

летя вежлив летец любезен учтив полет

Д: Сродни думи са летя, летец, полет.
У: Чудесно! Защо са сродни думи?
Д: Защото имат общ корен „лет”.
(Показват се на дъската вече групираните сродни думи.)
У: Правилно! Когато общуваме трябва да се стараем да се изразяваме правилно и точно. Трябва да избираме най – подходящата дума.
Погледнете другата колонка думи на дъската. Кой ще ги прочете?
Д: Учтив, вежлив, любезен.
У: Близки ли са тези думи по значение?
Д: Да, близки са.
У: Точно така! Думите, които са близки по значение, но с различен звуков състав наричаме синоними. С тяхна помощ речта ни става по – точна и по – изразителна. Запишете в терадките си Работа в клас и заглавието Думите при общуване.
У: Готови ли сте? Нека се упражним да използваме синонимите правилно.
Погледнете упр. 1 от учебника на стр. 54. Прочетете наум условието. Кой ще го прочете на глас?
Сега прочетете текста и помислете кои синоними от написаните отстрани на текста ще използваме, за да заменим повторената дума.
У: На дъската съм написала текста. Кой ще прочете първото изречение? Коя е повторената дума? С коя дума ще я заменим?
Д: Повотрената дума е казал, ще я заменим с попитал.
У: Правилно! Кой ще прочете второто изречение?

(Заменям повотрената дума на дъската с нейния синоним. Упражнението се извършва устно.)


У: Чудесно! Погледнете упр. 2. Прочетете го. Под чадърчетата има думи. Техните синоними са се разпръснали. Можем ли да ги подредим по двойки. Запишете в терадките си двойките синоними и образувайте изречение с една от двойките.
Д: Зъл – лош, шише- бутилка, смел – храбър, тъга – мъка, дума – слово.
У: Справихте се чудесно! Нека погледнем упр. 3.
Прочетете наум условието. Кой ще го прочете на глас ?
Какво трябва да направим?
Д: Да заменим със синоними една от еднаквите думи в текстовете.
У: Точно така! Нека прочетем първият текст. Кои са повторените думи? Опитайте се да ги замените с техни синоними.
(Учениците заменят повторените думи и пишат поправените текстове в тетрадките си.)
У: Как поправихте текстовете? Нека да проверим.
(Учениците четат вече поправените текстове.)
У: В следващото упражнение ще работим по групи. Работете заедно, излушвайте мнението на всеки, не спорете и ако имате въпроси питайте се един друг.
У:Прочетете условието наум. Кой ще го прочете на глас?
У: Нека сега да уточним групите. Първа група ще бъдат първата редичка откъм прозореца и колконката на Йоана и децата зад нея, а втора група са Преси и децата зад нея и редичката откъм вратата. Приятна работа!
У: Как подредихте думите?
(Докладва ученик от екипа, който първи вярно е свършил работата си.)
У: Да прочетем условието на 5 упр. Кой ще прочете думите от страниците на синонимния речник?
Каква трябва да направите?

Д: Да заменим подчертаните думи в приказка и да я препишем.
У:Напишете в тетрадките.
У: Кой ще прочете първото изречение? А второто?

Целият материал:
Прикачени файлове
План-конспект на урок по български език.rar
(8.57 KиБ) Свален 13 пъти
Прочетено: 161 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”