Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

План конспект на урок по методика на обучението по предметите от философски цикъл

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284012
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334817
Местоположение: Somewhere In Time

План конспект на урок по методика на обучението по предметите от философски цикъл

Мнение от Mozo »

Методическа разработка на урок

тема: Умението да общуваме

Увод:
За да разбираме добре своя събеседник, а и той/тя правилно да схваща нашите думи, на много хора им е необходим поне месец познанство. Умението да общуваме се отдава на някои много по-лесно, отколкото на други. Трети пък сякаш цял живот остават неспособни да разговарят пълноценно.

Вид на урока: За нови знания

Цели на урока:
1.Образователни
- да се формират ключови понятия, свързани с разглежданата тема;
- да се познава спецификата на общуването като част от психологията;
2. Възпитателни
- да се осъзнае ролята на общуването в ежедневието на хората;
- да се осъзнае ефективността от общуването между отделните личности
3. Развиващи
- развитие на умения за водене на разговор;
- учениците да придобият готовност да изслушват внимателно другите;

Задачи на урока:
1.Образователни
- учениците да се запознаят с формите на общуването;
- учениците да разберат понятието на думата „егоизъм”
2.Възпитателни
- да вземат самостоятелни решения, да не бъдат егоисти;
- да бъдат комуникативни и добре настроени към събеседника си;
3.Развиващи
- да се развият умения за комуникативност;
- да се общува без да се създават конфликти;
- да се вземат решения;

Методи на обучение:
• Лекция
• Беседа
• Работа в група
Ключови понятия:
• Комуникативни умения
• Вземане на решения
• Решаване на конфликти
• Егоизъм
• Себепознание

План на темата:
1.Комуникативни умения.
2.Общуване без конфликти.
3.Вземане на решения.

Ход на урока:

1.Организационен момент
Поздрав и проверка на отсъстващите.

2.Актуализация на знанията – Беседа за това дали учениците са се сблъсквали вече с конфликти, дали им се е налагало да вземат самостоятелни решения.
Въпроси към учениците:
- Успявате ли да запазите самоконтрол в кризисни моменти?
- Стремите ли се винаги към искрено общуване на всяка цена? С кого? В какви случай предпочитате неискреността?
- Защо според вас конфликтите са неизбежна част от човешките взаимоотношения?

3.Обявяване на темата – (записва се на дъската)
В някои изследвания се правят опити общуването да се представи или като личностно или като обществено отношение. Понятието социални отношения съдържа една от най-важните характеристики на социално-психологическото общуване. Те отразяват връзките на взаимодействията не само между отделните индивиди, а между представители на различни социални групи и общности.

4.Презентация на новия урок.

1.Комуникативни умения (записва се на дъската)
Учителят обяснява на учениците за различните личности и предизвикателството всеки да намери общото и различното между тях, че неспособността да общуваме ни изолира от останалите, кара ни да се чувстваме самотни и неразбрани.
Трябва първо да опознаем и да разберем самите себе си – да анализираме характера, ценностите и комуникативността си.
Можем да избегнем много от конфликтите, ако сме преценили в какви ситуации обикновено се притесняваме, от кои хора се дразним и защо, кога изпитваме най – интензивно чувство на досада и т.н..
Питайки се за причините за нашите душевни състояния, ние по своему общуваме активно със себе си.
Едва когато опознаем себе си, можем да общуваме пълноценно с другите.

Въпрос към учениците: Какво ви измъчва най – много в общуването между вас и приятелите ви?
Отделяте ли време,за да подредите ценностите си, да разберете какво ви кара да се чувствате щастливи или тъжни?

2. Общуване без конфликти (записва се на дъската)
Пълноценното общуване с другите е много трудно занимание. По – често хората общуват помежду си повърхностно, служебно или формално. И въпреки това за доброто общуване съществуват някои установени правила.
Овладеем ли принципите, чрез които се постига безконфликтно общуване, вероятно ще успеем да разбираме по – добре хората.

За да има смисъл общуването, е важно:
• да проявяваме искрен интерес към човека, с когото търсим близост. Това означава да се интересуваме от неговите мисли, от мотивите му за едно или друго негово решение, да се вълнуваме от неговите проблеми и емоционални преживявания.
• да помагаме на човека, с когото общуваме да се чувства значим и ценен.
• да умеем да изслушваме внимателно другите и заедно с това да търсим причините за различията в позициите ни.
• да избягваме безсмислени и безкрайни спорове, в които надделяват емоциите, а не аргументите.
• да уважаваме всяко чуждо мнение и да го приемаме без предразсъдъци, защото всеки човек има своя гледна точка, било то и различна от тази на останалите.
• Да се опитваме да разберем другия и да можем да си представим света от неговата позиция.
• с достойнство да си признаваме грешките.
Прикачени файлове
План конспект на урок по методика на обучението по предметите от философски цикъл.rar
(13.26 KиБ) Свален 5 пъти
Прочетено: 80 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”