Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Интерактивни методи на обучение

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284538
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 336044
Местоположение: Somewhere In Time

Интерактивни методи на обучение

Мнение от Mozo »

Тракийски университет
Педагогически факултет


Курсова работа
по
Методика на обучението по хуманитарни дисциплини

Тема:
Интерактивни методи на обучение

Разработка на урок по Логика (9 клас)
чрез интерактивна методика

Изготвил: Ирина Налбантова
СДК за придобиване на професионална
квалификация „Учител” – курс № 971
Програмата „Развитие на критическото мислене чрез четене и писане (РКМЧП)” е съвместна разработка на специалисти в сферата на образованието от цял свят. Целта на това сътрудничество е да внедри в класните стаи методи на обучение, които насърчават критическото мислене на обучаеми от всички възрасти в рамките на различни учебни дисциплини.
Основното при тази програма е работа в трифазен модел:
• Събуждане на интереса;
• Осъзнаване на смисъла;
• Рефлексия.
Критическото мислене се състои във внимателно вглеждане в смисъла на дадени идеи, отнасяне към тях с умерен оптимизъм, балансирането им между противоречащи гледни точки, изграждане на системи от поддържащи мнения, служещи за аргументиране, както и заемане на твърда позиция, базирана на тази схема. Критическото мислене е сложен процес на творческо обединяване на идеи и средства, прилагане на нова концепция и ново структуриране на понятията и фактите. Това е един активен и интерактивен познавателен процес, който се осъществява едновременно на много нива.
Стратегии на модела „Събуждане на интерес, Осъзнаване на значението, Рефлексия”
Моделът за преподаване и учене „Събуждане на интерес – Осъзнаване на значението – Рефлексия (СОР)” осигурява механизъм за организиране на обучението. Той предлага начин на мислене относно обучението. Това дава възможност на преподавателя, освен всичко останало, систематично да организира обучението, идентифицира предназначението и целта на обучението, планира подпомагащи дейности, ангажира целенасочено обучаемите в процеса на обучението, прави връзки между учебното съдържание, ангажира обучаемите в разрастваща се дискусия, като по този начин постоянно да контролира ученическото разбиране.
След като веднъж моделът се превърне в автоматизиран процес, могат да бъдат използвани значителен брой стратегии за преподаване, които променят обучението с оглед на специфичните нужди на съдържанието или задоволяване на определени цели. Стратегиите на модела са особено полезни за работа с тълкувателни текстове и включват писане за развиване на мисленето и ученето.
Стратегии за фаза: Събуждане на интерес
1. Брейнсторминг – учебната стратегия изисква на учениците да се осигури възможност да споделят всичко по разглежданата тема, което вече знаят или си мислят, че има връзка с проблема. Понякога брейнстормингът се извършва индивидуално, друг път по двойки, а след това с цялата група. Някой записва изказаните идеи на дъската, като приема всички идеи, без значение дали са правилни или не.
2. Разбъркан текст - учебната стратегия изисква отделни понятия, пет-шест на брой, да се изпишат на отделни листчета. Листчетата се разбъркват и се поставят на табло или на дъската, а може отделни обучаеми да ги държат вдигнати. Учениците трябва да ги подредят в правилния ред.
3. Групиране – това е учебна стратегия, която насърчава учениците да мислят по определена тема. Тя изисква единствено правилна структура, която да стимулира мисленето за връзка между идеите. Тя е нееднопосочна форма на мислене, по скоро подобна на начина, по който работи нашият ум.
4. Предвиждане въз основа на термини – на обучаемите се обяснява, че ще бъдат помолени да прочетат един текст, но преди това трябва да помислят как точно четири определени термина от новата тема се съотнасят помежду си. След представяне на конкретните термини всеки трябва да си представи възможно най-живо как тези термини ще се свържат в разказ. Към учениците се поставят въпроси от типа на: Какви сцени и случки възникват във вашето въображение?, Какво мислите ще се случи, като имате предвид тези четири термина?. Дават се пет минути за самостоятелно мислене. Може да се нарисуват картини по тези термини, за да се помогне на разбирането и концентрацията. Тази стратегия се прилага само в комбинация със стратегията „предвиждане въз основа на повторен преглед на термините във фаза Рефлексия.
Стратегии за фаза: Осъзнаване на значението
1. Интерактивна система за ефективно четене и мислене чрез отбелязване(INSERT – INteractive System for Efective Reading and Thinking) – тази учебна стратегия изисква по време на четенето да се оставят знаци в полето на статията, служещи като специална маркировка – „V” (да), ако това, което четете потвърждава това, което сте знаели или сте мислели, че знаете; „-” (минус), ако информацията противоречи или е различна от това, което сте знаели или сте мислели, че знаете; „+”(плюс), ако част от информацията, на която попадате е нова за вас; „?”(въпросителен знак), ако има информация, която ви смущава или нещо, за което бихте искали да знаете повече. На този етап винаги би било от полза, ако всеки ученик направи индивидуална таблица на знаците, за да класифицира информацията.

Целият материал:
Прикачени файлове
Интерактивни методи на обучение.rar
(13.29 KиБ) Свален 15 пъти
Прочетено: 116 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”