Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Принципи и методи на възпитанието

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 295546
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 365456
Местоположение: Somewhere In Time

Принципи и методи на възпитанието

Мнение от Mozo »

ВИСШЕ ДУХОВНО УЧИЛИЩЕ
„СВЕТИ ТРИВЕЛИЙ”

ОБЕДИНЕН БОГОСЛОВСКИ ФАКУЛТЕТ
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

К У Р С О В А Р А Б О Т А


ТЕМА:
ПРИНЦИПИ И МЕТОДИ НА ВЪЗПИТАНИЕТО


Изготвил:============= Преподавател: ===========

София


СЪДЪРЖАНИЕ:

Същност на принципите на възпитание…….3

Класификация на принципите………………..5

1. Общоприети принципи на възпитанието
2. Дискусионни принципи на възпитанието

Принципи на учението на Исус………………6

Методи, форми и средства на възпитание….8

Литература…………………………………….16


Същност на принципите на възпитание


Думата „принцип“, има латински произход /principium/ и
означава „основа“, „начало“, „изходно положение“, „ръководна идея“ или „основно изискване“ по отношение на дейността и поведението на човека1.
Съдържанието и процеса на обучението и възпитанието, се изгражда на основата на общо диалектически принципи, които по определение представляват, ръководни изходни идеи и положения определящи целия ход на процеса и обучението, подчинявайки се на редица принципи.
От обективна гледна точка, принципите се изграждат, видоизменят и допълват в зависимост от развитието на обществото и развитието на техническия прогрес. Те произлизат от закономерностите на самият учебен процес, от научното осмисляне на миналото в диалектическо отношение и обобщаване на най-доброто в съвременната педагогика.
Субективният характер на принципите се обуславя от целите на обучение и възпитание, поради което на всяка степен от специалното обществено развитие се правят своеобразно.
Доминираща позиция в теорията на възпитанието заема гледната точка за принципите на възпитанието като изразяващи закономерностите в процеса на възпитанието2. В тази насока принципите на възпитанието представляват основни положения за организацията и функционирането на възпитанието, които отразяват съществените му закономерности. Принципите на възпитанието се отнасят до всички страни на организацията и функционирането, а в съдържателен аспект до всички видове възпитание. В практически план принципите на възпитанието намират непосредствен израз в правилата при реализиране на възпитателната дейност.

Класификация на принципите


Разнообразието от възпитателни принципи затруднява класифицирането им. Авторите, посочват различна логическа основа, една от които е поставена като съвкупност от следните групи принципи:
А) общоприети принципи на възпитанието:
• Принцип за взискателност и уважение към личността;
• Принцип за възпитание в и чрез колектива;
• Принцип за индивидуален подход към възпитавания;
• Принцип за възпитаване в и чрез труда /дейността/;
• Принцип за единство на възпитателните изисквания;
• Принцип за достъпност във възпитанието;
• Принцип за индивидуален подход във възпитанието.
Б) дискусионни принципи на възпитанието:
• Принцип за нагледност във възпитанието;
• Принцип за съзнателност и активност във възпитанието;
• Принцип за системност във възпитанието;
• Принцип за трайност във възпитанието.
Разделянето на принципите за възпитание в посочените групи е условно, тъй като те са неразривно свързани и взаимно обусловени.



Принципи на учението на Исус


• Исус гледа в перспектива. Исус знаеше, че ученици не се изграждат да един ден. Той видя потенциала на хората: прекара време с бирници (Лука 19:1-10);беше търпелив с Петър(лука 21:15-17).
• Исус има лични контакти с хората: интересува се от хората, поучава ги, иска да посрещне конкретните им нужди.( Лука 8:40-56), не иска да е следен от големи групи хора – за Него е важно няколко човека са го последвали, разбират и се изпълват с Духа. Поучението му е лично или поучава на малки групи последователи.

Целият материал:
Прикачени файлове
Принципи и методи на възпитанието.rar
(22.12 KиБ) Свален 91 пъти
Прочетено: 1555 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

Върни се в “Педагогика”