Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Автоматизация на звук „ ш ”

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283771
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334117
Местоположение: Somewhere In Time

Автоматизация на звук „ ш ”

Мнение от Mozo »

ТЕМА: Автоматизация на звук „ Ш ”

Цел на занятието: Правилно произношение на звук „ Ш ” във всички комбинаторни позиции.
Задачи на занятието:
І. Корекционно-развиващи задачи
* фонетични
- развиване фонематичен слух
* артикулационни задачи
- развитие на оралния праксис;
- затвърдяване на уменията за правилно произнасяне на звук „Ш” във всички комбинаторни позиции;
- затвърдяване уменията за произнасяне на звук „ Ш ” в изречения, текст, самостоятелна речева изява.
ІІ. Образователни задачи
* обогатяване на експресивната страна на езика и речта на детето;
* изграждане на фразовата структура.
ІІІ. Възпитателни задачи
* възпитаване на личностни качества като увереност, самоконтрол върху речта, устойчивост на вниманието;
* възпитаване на организираност и точност при изпълнение на упражненията.
Материали за работата:
Картинен материал, музикален триъгълник, балон, табло с букви (кашкавали), картина с мишка, три картонени линии (малки), малки картини за приказка, табло с приказка, цветни моливи, табло с малки картини за домашна работа.
Методи:
игра, илюстрация, онагледяване.

Принципи на работа:
* принцип за нагледност;
* принцип за достъпност.
Способи:
* подражателен;
* описателен.
Структура на занятието:
* организационен момент;
* същинска част;
* заключителна част.

ХОД НА ЗАНЯТИЕТО
1. Организационен момент
* Въведение: „Добър ден, Калин! Не си уморен днес нали? Днес ще се упражняваме правилно да произнасяме звук „Ш” .
Инструкция:
- Виж! Тук има една картина с една?......
(детето трябва да каже „мишка”)
- Отгоре пише „мишка”, но липсва една буква, коя буква липсва? (детето трябва да каже буквата „ш”).
- Сега ти трябва да ми направиш „ш”-то, което липсва с тези четири картонени линии.
Преценка:

2. Същинска част:
* Упражнения за фонематичен слух
Инструкция: - Хайде, да покажем сега как прави балона като изпуска въздух? (ш-ш-ш...)
- Да направим, как звучи балона сега? (ш-ш-ш...)

Зрително – съотнасяне на буква „Ш” към картинен материал. Упражнение на финна моторика и вниманието.
Инструкция: - На тази табла има нарисувани кашкавали. В кашкавалите пише нещо. Мишката търси само кашкавалите с буква „Ш”. Можеш ли да помогнеш на мишката, като заградиш кашкавалите с цветни моливи, които тя трябва да вземе? Внимавай да не попаднеш в капан!
Преценка:
Инструкция: - Ще ти казвам много звуци и като чуеш звук „Ш”, свириш с музикален триъгълник.

Е О С Ш А З Ш Щ Ц З
Ч А Ш Ш Е С Ц Ч Ш Щ
З Л Ч Ш С Ц Ш Щ О Ш

Инструкция: - Сега ще ти казвам думи, а ти ще ми помогнеш да намерим думите, които имат „Ш”, само като чуеш звук „Ш” свириш с триъгълник.

маса легло шкаф диван шал шофьор
стол шапка палто кола шия кутия
шоколад дете врата череши буркан кокошка
шише книга шунка уши

Целият материал:
Прикачени файлове
Автоматизация на звук „ ш ”.rar
(11.19 KиБ) Свален 25 пъти
Прочетено: 787 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение
  • Звук и буква - „Н“, „н“
    от Mozo » пет мар 15, 2024 18:46 » в Педагогика
    Разработка
    по
    Методика на обучението по Български език и Литература в Начално училище
    (МОБЕЛ в НУ)
    Тема: Урок за запознаване с нов Звук и Буква и...
    0 Отговори
    38 Преглеждания
    Последно мнение от Mozo
    пет мар 15, 2024 18:46

Върни се в “Педагогика”