Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

План-конспект на педагогическа ситуация - запознаване с числото 6

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283774
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334170
Местоположение: Somewhere In Time

План-конспект на педагогическа ситуация - запознаване с числото 6

Мнение от Mozo »

Русенски университет „Ангел Кънчев”

Факултет
Природни науки и образование

Магистърска програма на Съвременни образователни технологии в ДГ и НУ


План-конспект
Педагогическа ситуация –Запознаване с числото 6

ЗАПОЗНАВАНЕ С ЧИСЛОТО 6

Образователно направление: Математика
Образователно ядро: Количествени отношения
Цели:
• Детето възприема и назовава с числителни имена различни количества от предмети и обекти;
• Установява количествени отношение: повече, по-малко;толкова,колкото; по равно.
Задачи:
• Сравнява конкретни множества от еднородни предмети;
• Пренамира множества от шест предмета в пространството на заниманията;
• Отброява шест изображения върху индивидуални картони;
• Брои до шест с участието на различни анализатори.
Средства/стимулен материал/: песен „Броилка“,герои-Феята на числата/учителката/ и малката фея Зън-Зън/ на екрана /,гатанка,картина,магнитно табло и магнитни фигури,мултимедиен продукт,числови картинки и индивидуални картони за самостоятелна работа.

Ход на организираната педагогическа ситуация
• Днес аз ще бъда Феята на числата.Вижте върху моята рокля са всички цифри на числата, короната ми също е украсена с цифри.Числата и цифрите са много важни за нашия живот, те са навсякъде около нас. Къде можем да видим цифрите?
• На циферблата на часовника, върху паричните знаци/банкноти, монети/, в асансьора, вкъщи върху всички домакински уреди…/Децата споделят наблюденията си/;
• В игрите също се налага да броим, например, когато играем на криеница, на броилки. Ето защо ние трябва да познаваме числата и техните цифри.
А сега да ви запозная с моята малка приятелка – Феята Зън-Зън.(Появява се на екрана).Днес тя заедно с нас ще учи числата.
Да поздравим Зън-Зън с песента „Броилка“, в която броим до колко?
• До пет! /Пеят песента/.
• Зън-зън, ето ги числата от песничката, които децата познават.Ще ги наредим в редица/Дете ги нарежда в редица/ - 1,3,5.
• Всички числа ли са тук? - Не.
• Цифрите на кои числа липсват? - На 2,4
• Ако почукаме на масата два пъти, цифрата на числото 2 ще се появи.Едно,две/Едновременно с броенето децата чукат два пъти върху масичките/. Къде е мястото на числото две в редицата? /Дете поставя цифрата на мястото и в редицата/.
• Колко пъти трябва да плеснем с ръце за да се появи и цифрата на числото 4?/Пляскат четири пъти с ръце/
• Между кои числа да поставим цифрата на числото 4 /Дете поставя цифрата на мястото и в редицата/
Деца правилно наредихте цифрите в тази числова редица.Зън-Зън ни наблюдава от екрана с интерес.
Познавате числата до 5 и техните цифри.Днес ще се запознаем със следващото число от редицата на числата.
А сега заедно със Зън-Зън ще се пренесем в цирка.
В този прекрасен ден палячовците от цирк „Слънце“ провеждат своята репетиция за предстоящото представление.
………………., подреди на магнитното табло палячовците в редица.
Всеки палячо си има своя шапчица,различна от всяка друга.
…………………,нареди шапките до главите на палячовците.
За единия палячо не достига една шапка.
• Да сравним групата на палячовците с групата на шапките. Какво можем да кажем за шапките/
• Шапките са по малко от палячовците.
• Какво можем да кажем за палячовците/
• Палячовците са по-повече от шапките.
• С колко палячовците са повече от шапките? - С един.
• С колко шапките са по-малко от палячовците/ - С една.
…………………..., преброй шапките!/Брои/
• Колко са шапките? -Шапките са пет.
....................., преброй палячовците!/Брои/
• Колко са палячовците -Палячовците са шест.
• Какво трябва да направим, за да станат шапките и палячовците по- равно? -Да прибавим една шапка.
• Какво ще кажем за броя на шапките и палячовците сега?
• Шапките са толкова,колкото и палячовците.Шапките и палячовците са по равно. Те са по шест.
• За цирковия номер на палячовците са необходими два велосипеда- син и жълт.Ето ги всеки има по равен брой седалки и педали./ Нарежда ги на таблото/
• Зън-зън, наблюдавай как ще помогнем на палячовците да се качат по равно на двата велосипеда. / дете разделя палячовците/.
• По колко палячовци има на всеки велосипед? -по три.
• По какъв друг начин можем да разделим палячовците? Един палячо се преместил от жълтия на синия велосипед/ .Колко са палячовците на синия велосипед/ -на синия велосипед има 4 палячовци.
• А на жълтия колко останаха? - Останаха 2 палячовци.
• Ето още един начин.На жълтия велосипед има един палячо.колко палячовци са на синия велосипед? - 5 палячовци.
• Такъв е бил номерът на палячовците,само че трябва да се преместват по време на движене на велосипедите. Интересен цирков номер, нали?
• А сега чуйте гатанката, която Зън-Зън ви задава:
/На екрана се появява цифрата 6/
Деца, коя цифра е тя?
Напето в редицата крачи
И пъчи кръгло тумбаче,
Нагоре рее байряче.
Деца,прави ви чест –
Познавате вече
И цифрата…..!
/Шест,ако никое дете не я познава –учителката казава-шест/
• Браво!
Ето тази цифра е на числото 6. / Поставя я и на таблото /
Виждате ли цифрата на друго място?
• Да, на върха на пръчицата на феята има 6.

• Как се получава числото 6?
• Като към числото 5 прибавим още 1.
• На екрана има 5 звездички. Зън-Зън- прибавя още една. Колко стават звездите? -Звездите стават 6.
• Какво показва числото 6?

Целият материал:
Прикачени файлове
План-конспект на педагогическа ситуация - запознаване с числото 6.rar
(168.2 KиБ) Свален 232 пъти
Прочетено: 6760 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение
  • План-конспект на урок
    от Mozo » съб мар 16, 2024 21:50 » в Български език
    Шуменски университет „Епископ Константин Преславски”
    Факултет по хуманитарни науки
    План- конспект
    на урок по Български език

    Тема : Смислова страна...
    0 Отговори
    67 Преглеждания
    Последно мнение от Mozo
    съб мар 16, 2024 21:50
  • План-конспект по Етика
    от Mozo » ср май 03, 2023 16:41 » в Други
    1. Учебна дисциплина: „Етика“
    2. Тема на урока: Привидности и патологии на любовта
    3. Вид на урока: За придобиване на нови знания
    4. Учебно време:...
    0 Отговори
    68 Преглеждания
    Последно мнение от Mozo
    ср май 03, 2023 16:41
  • План-конспект на урок по БЕЛ за 3-ти клас
    от Mozo » нед апр 07, 2024 20:11 » в Български език
    УРОК 1

    Трите имена на студента:
    Факултетен номер:, курс:III, специалност:НУПИТ
    Година: 2017

    ПЛАН
    НА УРОК ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК
    ЗА III КЛАС

    Вид на...
    0 Отговори
    43 Преглеждания
    Последно мнение от Mozo
    нед апр 07, 2024 20:11
  • План-конспект по Философия за 9-ти клас
    от Mozo » нед апр 30, 2023 20:27 » в Философия
    Примерен план за предстоящ учебен урок
    Дата:
    Училище:
    Клас: 9
    Учебен предмет:Философия
    Тема: Добродетелите
    Вид на урока:упражнение
    Изготвил:...
    0 Отговори
    264 Преглеждания
    Последно мнение от Mozo
    нед апр 30, 2023 20:27

Върни се в “Педагогика”