Русенски университет „Ангел Кънчев”
Факултет
Природни науки и образование
Магистърска програма на Съвременни образователни технологии в ДГ и НУ
План-конспект
Педагогическа ситуация –Запознаване с числото 6
ЗАПОЗНАВАНЕ С ЧИСЛОТО 6
Образователно направление: Математика
Образователно ядро: Количествени отношения
Цели:
• Детето възприема и назовава с числителни имена различни количества от предмети и обекти;
• Установява количествени отношение: повече, по-малко;толкова,колкото; по равно.
Задачи:
• Сравнява конкретни множества от еднородни предмети;
• Пренамира множества от шест предмета в пространството на заниманията;
• Отброява шест изображения върху индивидуални картони;
• Брои до шест с участието на различни анализатори.
Средства/стимулен материал/: песен „Броилка“,герои-Феята на числата/учителката/ и малката фея Зън-Зън/ на екрана /,гатанка,картина,магнитно табло и магнитни фигури,мултимедиен продукт,числови картинки и индивидуални картони за самостоятелна работа.
Ход на организираната педагогическа ситуация
• Днес аз ще бъда Феята на числата.Вижте върху моята рокля са всички цифри на числата, короната ми също е украсена с цифри.Числата и цифрите са много важни за нашия живот, те са навсякъде около нас. Къде можем да видим цифрите?
• На циферблата на часовника, върху паричните знаци/банкноти, монети/, в асансьора, вкъщи върху всички домакински уреди…/Децата споделят наблюденията си/;
• В игрите също се налага да броим, например, когато играем на криеница, на броилки. Ето защо ние трябва да познаваме числата и техните цифри.
А сега да ви запозная с моята малка приятелка – Феята Зън-Зън.(Появява се на екрана).Днес тя заедно с нас ще учи числата.
Да поздравим Зън-Зън с песента „Броилка“, в която броим до колко?
• До пет! /Пеят песента/.
• Зън-зън, ето ги числата от песничката, които децата познават.Ще ги наредим в редица/Дете ги нарежда в редица/ - 1,3,5.
• Всички числа ли са тук? - Не.
• Цифрите на кои числа липсват? - На 2,4
• Ако почукаме на масата два пъти, цифрата на числото 2 ще се появи.Едно,две/Едновременно с броенето децата чукат два пъти върху масичките/. Къде е мястото на числото две в редицата? /Дете поставя цифрата на мястото и в редицата/.
• Колко пъти трябва да плеснем с ръце за да се появи и цифрата на числото 4?/Пляскат четири пъти с ръце/
• Между кои числа да поставим цифрата на числото 4 /Дете поставя цифрата на мястото и в редицата/
Деца правилно наредихте цифрите в тази числова редица.Зън-Зън ни наблюдава от екрана с интерес.
Познавате числата до 5 и техните цифри.Днес ще се запознаем със следващото число от редицата на числата.
А сега заедно със Зън-Зън ще се пренесем в цирка.
В този прекрасен ден палячовците от цирк „Слънце“ провеждат своята репетиция за предстоящото представление.
………………., подреди на магнитното табло палячовците в редица.
Всеки палячо си има своя шапчица,различна от всяка друга.
…………………,нареди шапките до главите на палячовците.
За единия палячо не достига една шапка.
• Да сравним групата на палячовците с групата на шапките. Какво можем да кажем за шапките/
• Шапките са по малко от палячовците.
• Какво можем да кажем за палячовците/
• Палячовците са по-повече от шапките.
• С колко палячовците са повече от шапките? - С един.
• С колко шапките са по-малко от палячовците/ - С една.
…………………..., преброй шапките!/Брои/
• Колко са шапките? -Шапките са пет.
....................., преброй палячовците!/Брои/
• Колко са палячовците -Палячовците са шест.
• Какво трябва да направим, за да станат шапките и палячовците по- равно? -Да прибавим една шапка.
• Какво ще кажем за броя на шапките и палячовците сега?
• Шапките са толкова,колкото и палячовците.Шапките и палячовците са по равно. Те са по шест.
• За цирковия номер на палячовците са необходими два велосипеда- син и жълт.Ето ги всеки има по равен брой седалки и педали./ Нарежда ги на таблото/
• Зън-зън, наблюдавай как ще помогнем на палячовците да се качат по равно на двата велосипеда. / дете разделя палячовците/.
• По колко палячовци има на всеки велосипед? -по три.
• По какъв друг начин можем да разделим палячовците? Един палячо се преместил от жълтия на синия велосипед/ .Колко са палячовците на синия велосипед/ -на синия велосипед има 4 палячовци.
• А на жълтия колко останаха? - Останаха 2 палячовци.
• Ето още един начин.На жълтия велосипед има един палячо.колко палячовци са на синия велосипед? - 5 палячовци.
• Такъв е бил номерът на палячовците,само че трябва да се преместват по време на движене на велосипедите. Интересен цирков номер, нали?
• А сега чуйте гатанката, която Зън-Зън ви задава:
/На екрана се появява цифрата 6/
Деца, коя цифра е тя?
Напето в редицата крачи
И пъчи кръгло тумбаче,
Нагоре рее байряче.
Деца,прави ви чест –
Познавате вече
И цифрата…..!
/Шест,ако никое дете не я познава –учителката казава-шест/
• Браво!
Ето тази цифра е на числото 6. / Поставя я и на таблото /
Виждате ли цифрата на друго място?
• Да, на върха на пръчицата на феята има 6.
• Как се получава числото 6?
• Като към числото 5 прибавим още 1.
• На екрана има 5 звездички. Зън-Зън- прибавя още една. Колко стават звездите? -Звездите стават 6.
• Какво показва числото 6?
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
План-конспект на педагогическа ситуация - запознаване с числото 6
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 283774
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334170
- Местоположение: Somewhere In Time
План-конспект на педагогическа ситуация - запознаване с числото 6
- Прикачени файлове
-
- План-конспект на педагогическа ситуация - запознаване с числото 6.rar
- (168.2 KиБ) Свален 232 пъти
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
План-конспект на урок
от Mozo » съб мар 16, 2024 21:50 » в Български езикШуменски университет „Епископ Константин Преславски”
Факултет по хуманитарни науки
План- конспект
на урок по Български език
Тема : Смислова страна... - 0 Отговори
- 67 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
съб мар 16, 2024 21:50
-
-
-
План-конспект по Етика
1. Учебна дисциплина: „Етика“
2. Тема на урока: Привидности и патологии на любовта
3. Вид на урока: За придобиване на нови знания
4. Учебно време:... - 0 Отговори
- 68 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср май 03, 2023 16:41
-
-
-
План-конспект на урок по БЕЛ за 3-ти клас
от Mozo » нед апр 07, 2024 20:11 » в Български езикУРОК 1
Трите имена на студента:
Факултетен номер:, курс:III, специалност:НУПИТ
Година: 2017
ПЛАН
НА УРОК ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК
ЗА III КЛАС
Вид на... - 0 Отговори
- 43 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
нед апр 07, 2024 20:11
-
-
-
План-конспект по Философия за 9-ти клас
Примерен план за предстоящ учебен урок
Дата:
Училище:
Клас: 9
Учебен предмет:Философия
Тема: Добродетелите
Вид на урока:упражнение
Изготвил:... - 0 Отговори
- 264 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
нед апр 30, 2023 20:27
-