Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Педагогическата теория на Робърт Оуен

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 20591
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 112147
пол: Мъж

Педагогическата теория на Робърт Оуен

Мнение от Montoya »

ШУМЕНСКИ УНИВЕРСИТЕТ „ЕПИСКОП КОНСТАНТИН ПРЕСЛАВСКИ”
ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ
КАТЕДРА „ПЕДАГОГИКА И УПРАВЛЕНИЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО”

К У Р С О В А Р А Б О Т А

Тема: „Педагогическата теория на Робърт Оуен”.

РАЗРАБОТИЛ: Мария ЙОРДАНОВА НАУЧЕН КОНСУЛТАНТ: .................
Специалност: ПУНУП – НУПИТ /доц.д-р В. АТАНАСОВА/
Фак. Номер: М-11-13-Д

Ш у м е н
2 0 1 2
С Ъ Д Ъ Р Ж А Н И Е

Увод................................................................................................................... 3
1. Жизнен път и творчество на Робърт Оуен.............................................. 4
2. Философски възгледи на Робърт Оуен.....…………………………....... 5
2.1. Педагогическата система на Робърт Оуен................................................... 6
2.2. Цел на възпитанието...................................................................................... 6
2.3. Типове деца..................................................................................................... 6
2.4. Периодизация на детското развитие. Училищна система.......................... 7
2.5. Класно-урочна система.................................................................................. 9
2.6. Принципи на обучението............................................................................... 9
2.7. За училищната дисциплина........................................................................... 10
Заключение............................................................................................................. 11
Литература.............................................................................................................. 12
Приложение............................................................................................................ 13

У в о д

В края на 18-и и началото на 19-и в. в най-развитите капиталистически страни на Европа Франция, Англия, Италия и др. се появява ново обществено учение – утопичният социализъм, характеризиращ се с критиката на капитализма и капиталистическата експлоатация. За Англия е епоха на промишлена индустрия, строене на различни машини и много работни места. Утопистите социалисти мечтаят за унищожаване на класовата експлоатация, борят се против неправдите, защитават трудещите се. Според тях капиталистите са само „несправедливи хора”, а пролетариатът – „страдаща класа”. Те не виждат, пък и не могат да разберат противоречията и характера на борбата между тези класи, защото не разбират обективната закономерност в развитието на обществото, не виждат в пролетариата силата, която ще разруши буржоазното експлоататорско общество. Мечтаят за построяване на социалистическото общество, но искат това да стане „без борба”. Тяхното схващане е, че новият строй трябва да се осъществи по пътя на убеждаването на капиталистите, че те трябва да се откажат от досегашния си безнравствен живот и да преминат към „разумен живот”, като се откажат от екплоатацията на човек от човека. Ето защо те отдават изключително значение на възпитанието и превъзпитанието на подрастващите и възрастните.
Учението на утопистите-социалисти е отражение на незрели форми на борба против капитализма. Първи Маркс и Енгелс превръщат социализма от утопия в наука за изменение на обществения живот чрез революционно смъкване на буржоазията от власт и установяване на пролетарската диктатура.
В новото време Англия навлиза със славата на педагогическите си мислители и благотворителните си училища. През първата половина на 19-и в. основните училища остават грижа на евангелистките дружества и затова учебното съдържание се определя главно от целите на религиозното възпитание. През 1870 г. Либералната партия прокарва закон за първоначалното училище, с който се откриват възможности за участие на държавата в управлението на народното образование.
В началото на 20-и в. Англия въвежда в масовите училища оригинална система за взаимно обучение, която бързо се разпространява в Европа и САЩ. Тази система на взаимно обучение откриват двамата англичани Бел и Ланкастър и затова е наречена Бел-Ланкастерска. Заимствана е от индийско военно сиропиталище от Андрю Бел, който след успешните резултати я прилага и в Лондон. През 1811 г. в Англия Бел учредява национално дружество за образование на бедните социални слоеве. По същото време Джоузеф Ланкастър през 1798 г. открива училище за бедни деца и в него включва най-добрите си ученици за помощници в обучението на другите, като по този начин значително увеличава приема на учещи се. Само за 10 г. той успява да обучи около 30 000 бедни деца и по този начин взаимните училища постепенно се развиват.

1. Жизнен път и творчество на Робърт Оуен
(1771 – 1858)
(Приложение-1, сн. 1)

Целият материал тук
Педагогическата теория на Робърт Оуен.rar
(20.24 KиБ) Свален 47 пъти
Прочетено: 578 пъти
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”