Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Добри практики за работа с деца със СОП

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 218810
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 130398
Местоположение: Somewhere In Time

Добри практики за работа с деца със СОП

Мнение от Mozo » ср дек 09, 2015 23:52

Р Е Ф Е Р А Т

НА ТЕМА:


„ ДОБРА ПРАКТИКА ПРИ РАБОТА С ДЕТЕ СЪС СОП“

Понятието специални образователни потребности е определено в нормативните актове на Министерството на образованието и науката. Специални образователни потребности могат да имат деца, които срещат различни затруднения в обучението си, които не се справят с приетия в масовото училище образователен минимум и причина за това се явява едно от следните състояния:
сензорно увреждане / зрително или слухово/;
физическо увреждане;
множествено увреждане;
интелектуална недостатъчност;
езиково- говорно нарушение;
Образователната политика през последните години е насочена в масовото училище да се обучават деца със СОП. Интегрираното обучение или наречено още включващо обучение на деца със СОП има за цел чрез обучение и възпитание да могат да разгърнат по-пълно своите способности и да се реализират по-нататък в обществото.
Интегрирано обучение на деца със СОП е такова обучение, при което детето независимо от вида на увреждането е включено в общата образователна среда. Това се осигурява чрез изграждането и функционирането на подкрепяща среда, която включва подходящи архитектурни и социално–битови условия, индивидуалните образователни програми, екипи от специалисти, специални учебно-технически средства и апаратура, дидактически материали и помагала.
Децата със специални образователни потребности и в частност децата с умствена изостаналост се нуждаят освен от класическите методи за обучение и възпитание, така също и от специално ориентирани методи за възпитателно въздействие и обучение, съответстващо на потребностите за формиране, възстановяване и усъвършенстване на разстроените функции. Те получават специализирана помощ според индивидуалните си потребности. Интегрирането на децата с лека степен на умствена изостаналост от предучилищна възраст и по-късно чрез училищното обучение е необходимо условие за включването и участието им в социалния живот на обществото. Интегрираното обучение съдейства за подобряване на социалната среда за тези деца и създаване на оптимални условия за тяхното физическо, психическо и социално развитие. То предполага съвместно обучение на деца със специални образователни потребности и нормално развиващи се деца. Въвеждането на интегрирано обучение създава правната рамка на качествено нова образователна и училищна система, достъпно образование и равни възможности за обучение на всички деца.
Методът на интегрирано обучение изисква всички деца, включително тези с лека степен на умствена изостаналост, да имат равен достъп до образователната система, да учат заедно в обща среда. Общообразователното или професионалното училище трябва да бъде готово да ги приеме. Интегрираното обучение е алтернатива на диференцирания подход, който утвърждава системата на специалните училища като единствена възможност за обучение и образование на деца с умствена изостаналост.

Целият материал:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Прочетено: 432 пъти
ИзображениеИзображение

Нова тема Отговори

Върни се в “Педагогика”