Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Особености при овладяването на българския език от ученици билингви

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Kotkata68
Глобална котка-идиотка
Глобална котка-идиотка
Мнения: 29946
Регистриран: пет ное 30, 2007 12:06
Репутация: 58101
пол: Жена

Особености при овладяването на българския език от ученици билингви

Мнение от Kotkata68 »

ОСОБЕНОСТИ ПРИ ОВЛАДЯВАНЕТО НА БЪЛГАРСКИЯ ЕЗИК ОТ УЧЕНИЦИ БИЛИНГВИ С РОМСКИ И ТУРСКИ ЕЗИК


Билингвизмът-това е двуезичие т. е. съществуването у човек или у цял народ на два езика, обикновено първи-роден и втори-придобит. Ако знанието на двата езика е свойствено за отделни членове на социума, то това е индивидуален билингвизъм, ако е голям контингентът на говорещите, става дума за масов билингвизъм.
Проблемите, пред които са изправени децата от различни етнически групи, преди всичко турската и ромската, са големи. Общуването с тях, е трудно, има издигната бариера която пречи за нормалния ход на учебната работа. В училище идват деца, от които повечето не знаят български език, други говорят смесено като запаса на речника им от думи е много беден. В България все още няма създадени условия и нагласи за овладяването на българския език от децата на малцинствените групи, които населяват компактно цели села или махали. Постъпват в училище в условието на двуезичие. Това е голяма пречка за учениците и учителите в съвместната им в училище работа. Образованието на децата от ромски произход е много трудна мисия и е истинско предизвикателство за всеки педагог Обикновено тези деца са от социално слаби семейства, лишени от родителски грижи и подкрепа. Почти всички са от многодетни семейства . Най сериозният проблем при тези деца е липса на желание да говорят на български език. Съпътващ е и проблема за нередовната посещаемост на учениците в училище. С цената на много усилия се успява да се доведат и задържат децата в училище, понякога това е неимоверно трудно.
Устойчивите грешки, които допускат децата билингви в своята реч през различните степени на обучение, се намират в пряка зависимост с особеностите на майчиния им език. Това е в резултат на фонологичността на речевия слух при възприемането на “неродна” реч. Звуковете на чуждия език получават у детето неправилна фонологична интерпретация, тъй като се пропускат през “фонологичното сито” на майчиния им език.
...........................................
Особености при овладяването на българския език от ученици билингви.rar
(11.66 KиБ) Свален 58 пъти
Прочетено: 813 пъти

Не ми казвай какво да правя... За да не ти кажа къде да идеш...!

Опознават ме само тези, на които позволя... за останалите съм просто това, което виждат!

Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”