Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Възникване и развитие на педагогиката като наука. Функции и задачи на педагогиката

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296665
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368012
Местоположение: Somewhere In Time

Възникване и развитие на педагогиката като наука. Функции и задачи на педагогиката

Мнение от Mozo »

Медицински Университет – Пловдив
Факултет по „Обществено здраве”
Специалност: „Управление на здравни грижи”




Реферат
По Педагогика
Тема:Възникване и развитие на педагогиката като наука.Функции и задачи на педагогиката.





Изготвил: Десислава Василева Проверил:
Фак. 241 Доц.Семерджиева
Увод:

Всяка наука е система от знания , информационна система за разкриване на определени закономерности в дадена област от действителността. Всяка наука непрекъснато се развива,променя,обогатява. Същото се отнася до науката педагогика,която е част от наукознанието. Тя е конкретно науката , която посочва методите, средствата , формите, чрез които се реализира педгогическата дейност. Утвърдила се в обществената практика, педагогиката е свързана с психофизическото развитие ,с личностното изграждане и усъвършенстване на човешката дейност.Педагогиката е тази наука , която посочва и се занимава с училищните и с извънучилищните форми на обучение на децата,на учениците от различните възрасти.Тя решава и въпросите за организацията и управлението на учебно-възпитателния процес и на образователната система като цяло.
Педагогиката е самостоятелна наука със свой собствен предмет и обект, със свои деференцирани цели и задачи.Тя е обществена наука, защото предметът й – възпитанието е обществено явление.
Като фундаментална наука педагогиката е с подчертано приложен характер, а значението й се разпростира в духовния живот на обществото и в сверата на възпитанието, обучението и образованието като средства за индивидуално и обществено развитие.


1
Изложение:
Педагогиката като област на познанието е възникнала на определен етап от развитието на човешкото общество, когато вече съществува разделение между умсвения и физическия труд. Появява се през робовладелското общество. Първоначално педагогиката не е самостоятелна наука , ачаст от философията.
Названието на педагогиката е свързано с първите учители през древността, които са се занимавали с форми на възпитанието на децата.
Терминът „педагогика” е с корен от древногръцките думи „пайс”- дете, и „егейн”, което означава ръководство на детето, „детеръководство”, „водене на детето, а в един по- широк смисъл на понятието- и възпитание на децата , свързано с конкретна практическа дейност.Първоначално робовладелците са водели децата си до мястото на обучението, а от там идва и „детеводството”, т. е. Мястото ,където се е осъшествявал този процес.
В древна Гърция с термина „педагози” ( „пайдагогос”) са започнали да наричат тези <които са носили отговорността за цялостното развитие на младата личност , а по-късно са назовавали тези лица , които са осъществявали възпитателната и преподавателската дейност.
Като наука педагогиката се занимава с възпитанието , обучението и образованието на децата и подрастващите. Тя разкрива закономерностите на тези процеси , тяхната роля за развитието на индивида и неговото личностно формиране..
2

Изключително важно е да се подчертае , че тя е в много тясна връзка с психологията , както и с всичките тези науки , които изучават човека в неговото единство.
Родоначалник на съвременната педагогическа наука е чешкият учен Ян Амос Коменски (1592-1670г.). В своя капитален труд „Велика дедактика” , създаден през 1632-38г., той за пръв път прави цялостно и успешно представяне на педагогическата наука , развива основните методи на обучението , обосновав ролята на възпитанието в процеса на обучението.Коменски е и основоположник на класно-урочната система, а дадените от него основни принципни положения и сега са в ъв фундамента на педагогическата наука.
Педагогиката има обществено-исторически характер, защото промените й са свързани с развитието на обществото , исторически , защото педагогиката се променя с оглед на промените в историческо развитие.
От съдаването си до днес педагогиката минава през три етапа:

Целият материал:
Прикачени файлове
Възникване и развитие на педагогиката като наука. Функции и задачи на педагогиката.rar
(13.7 KиБ) Свален 249 пъти
Прочетено: 3871 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”