Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Гняв и агресивно поведение при деца на 11 години

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 285314
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 337242
Местоположение: Somewhere In Time

Гняв и агресивно поведение при деца на 11 години

Мнение от Mozo »

БУРГАСКИ СВОБОДЕН УНИВЕРСИТЕТ

ЦЕНТЪР ПО ХУМАНИТАРНИ НАУКИ

Магистърска програма
„Предучилищна и начална училищна педагогика“

СТРАТЕГИИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ГНЕВА И АГРЕСИВНОТО ПОВЕДЕНИЕ ПРИ ДЕЦАТА“

Изследователски проект


Тема: Гняв и агресивно поведение при деца на 11 години

Преподавател: Студент:
доц. д-р Пепа Митева Иванка Минчева
фак. №17426048

БУРГАС – 2019

I. Гнева и Агресивното поведение като феномен

Гневът е силна отрицателна емоция с агресивна насоченост, която се проявява чрез внезапни, неконтролируеми понякога, двигателни, експресивни жестове и вербални изблици ( Силами, 1996, 59). В зависимост от степента на външна изява о оцветяване на лицето, се различават бледен и червен гняв. Характерно е за децата, че при тях се наблюдава „безцветен гняв”, които може да доведе до синкоп. Гневът може да настъпи в ситуация на фрустрация, която индивидът не може да превъзмогне. Реакцията на гнева и степента му на изява зависят до голяма степен от индивидуалните особености и от типа личност. За някой слаби хора или такива, страдащи от невроза, както и за децата, гнева може да бъде реакция, целяща да ги предпази и увеличи сигурността им. Когато човекът не е в състояние да се противопостави на агента, които предизвиква гнева, той се измества върху беззащитни предмети, животни , деца или по-слаби личности.
Агресията е основно явление у живота на всяко живо същество. Тя есвързана с инстинкта за самосъхранение и помага на организма даизползва заобикалящата среда за задоволяване на жизнените си нуждиАгресията и агресивността са от явленията,за които се дискутира по различни поводи и в различен смисъл. Една от причините занеопределените граници на явлението е тази,че в неговия житейски смисъл се влагат множество значения-като се започне от етническата вражда,физическото насилие по време на войни и се стигне до проявите на кариеризъм, обиди, подигравки, детски караници. Агресията произхожда от латинската agressio, което означава нападам, пристъпвам и е един от механизмите на психологическа защита на индивида. Тя е социално обусловено качество на личността и поведението, което се характеризира с използването на сила с цел да се нанесат вреди на хора или повреди на предмети. Агресивното поведение често пъти става образец на печеливша стратегия и желаещите да го последват или повторят са твърде много. Безспорно агресивността може да се разглежда като разрушително поведение.
II. Описание на възрастовата изследвана група
Ерик Ериксон счита, че развитието на личността се обосновава от взаимодействието на 3 основни фактора – индивидуално –  биологичните, възпитанието и социокултурното обкръжение.
8 етапа на развитие и кризите:
1. Същността на първата криза се изразява с доверие/недоверие.
2. Втората криза се определя като автономия срещу съмнение и срам.
3. Възрастта на играта, обхваща възрастта от 4 до 6 години.
4.Четвъртата криза е свързана с противоборството на трудолюбието срещу чувството за малоценност. Училищната възраст, обхваща периода от 7 до 12 години. Конфликтът, който трябва да бъде преодолян на този етап е трудолюбие срещу непълноценност. „Трудолюбието” се изгражда в училище, когато децата започнат да усвояват знанията на своето общество. Чувството за идентичност в този период приема формата на израза “Аз съм това, което съм научил”.

Целият материал:
Прикачени файлове
Гняв и агресивно поведение при деца на 11 години.rar
(13.12 KиБ) Свален 4 пъти
Прочетено: 25 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”