Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Групова работа с деца

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296660
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 367992
Местоположение: Somewhere In Time

Групова работа с деца

Мнение от Mozo »

Групова работа за даровете, които трябва да ценим

Водещи:
Участници: деца от МГД 3
Тема: „Даровете, които трябва да ценим.”
Цел: Децата да разберат,че трябва да ценят,това което имат,да не го приемат като даденост. Да помагат с каквото могат на тези, които имат нужда.
Провеждане на сесията:
1.Игра за загряване – Предварително надуваме 8 балона, в които сме сложили бележки с положителни качества и умения, които децата притежават. Всяко от тях си избира балон,пука го и прочита бележката. След това се опитва да познае за кое дете от МГД 3 се отнасят написаните качества и умения.
2. Прочитане на историята «Днес е прекрасен ден...».
Днес е прекрасен ден…
Едно сляпо момче седеше на стъпалата пред една сграда с шапка пред себе си. То държеше табела с надпис: “ Моля помогнете! Аз съм сляп.”
В шапката имаше само няколко монети.
По улицата вървеше един човек. Той извади няколко монети от джоба си и ги пусна в шапката. След това мъжът взе табелата, завъртя я и написа няколко думи и се отдалечи. Много скоро шапката започна да се пълни с монети. Повече хора започнаха да оставят пари на сляпото момче.
Същият следобед мъжът, който беше сменил табелата се върна, за да види как вървят нещата. Момчето го разпозна по стъпките и го попита:
-Нали вие сте човека, който тази сутрин смени моята табела? Какво написахте?
Мъжът отговорил:
-Аз просто написах истината. Написах това, което и ти беше написал, но по друг начин.
Това, което мъжът беше написал на табелата гласеше:
“ДНЕС Е ПРЕКРАСЕН ДЕН, НО АЗ НЕ МОГА ДА ГО ВИДЯ.”
Мислите ли, че първата и втората табела казват едно и също нещо? Естествено и двете табели казват на хората, че момчето е сляпо. Но първата просто те кара да помогнеш, като оставиш пари в шапката. А втората казва на хората, че те могат да се насладят на прекрасния ден, но момчето няма да може, защото е сляпо.
Понякога е нужно съвсем малко, за да се замислим и оценим даровете, които имаме, но които често приемаме за даденост. Научи се да благодариш за даровете в живота си! Спомняй си за тези, които имат по-малко и помагай с каквото можеш…
3.Дискусия относно помощта, която получаваме и даваме.
- Получавали ли сте помощ от някого извън МГД? (учители,съученици)?
- А от някого от МГД (децата от МГД,ключов работник)?
- А вие помагали ли сте на някого? Как (помощ за домашни,в домакинството)?

Целият материал:
Прикачени файлове
Групова работа с деца.rar
(7.13 KиБ) Свален 15 пъти
Прочетено: 203 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”