Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Методика на обучението по математика в началния етап на СУ

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 295490
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 365304
Местоположение: Somewhere In Time

Методика на обучението по математика в началния етап на СУ

Мнение от Mozo »

КУРСОВА РАБОТА
ПО МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
В НАЧАЛНИЯ ЕТАП НА СУ

Магистърска програма: Предучилищна и начална училищна педагогика,
ОКС „Магистър“

1. Опишете методиката за изясняване на алгоритмите за събиране и изваждане на естествените числа до 20 относно следните две групи:
• Събиране на едноцифрени числа, сборът на които е по-голям от 10,
(например: 9 + 4 = ? и 5 + 8 = ?);

Изясняване на алгоритъма за събиране на числата 9 и 4:
Чрез зад. 2 се изяснява алгоритъмът за събиране на числата 9 и 4. Към числото 9 се прибавя най-напред числото 1 (за да се получи 10), след това се прибавят останалите единици на второто събираемо (илюстрацията в ляво).
Тук от учениците се изисква да допълнят нагледността, като оцветят в синьо 4 кръга (илюстрацията в дясно).



Изясняване на алгоритъма за събиране на числата 5 и 8:
Алгоритъмът за намиране на сбора 8 + 5 се извежда в 3. задача, като се използва нагледност, при която учениците трябва да оцветят сини кръгове, чийто брой е равен на второто събираемо.



• Изваждане на едноцифрено число от двуцифрено число, когато разликата им е едноцифрено число (например: 12 – 5 = ? и 13 – 8 = ?)

Изясняване на алгоритъма за изваждане на числата 12 и 5:
Алгоритъмът за намиране на разликата 12 – 5 се извежда в 3. задача, като се използва отново онагледяване чрез кръгове. Обръща се внимание на разположението на кръговете, моделиращи числата, които се изваждат от 12.
От числото 12 се изважда най-напред числото 2 (за да се получи 10), след това се изваждат останалите единици на умалителя.



Изясняване на алгоритъма за изваждане на числата 13 и 8:
Алгоритмите за намиране на разликата 13 – 8 се извежда във 2. задача, като се използва отново онагледяване чрез кръгове. Обръща се внимание на разположението на кръговете, моделиращи числата, които се изваждат от 13.
В резултат на работата по конкретната задача се оформя алгоритъм за изваждане на едноцифрено число от 13 с преминаване: От числото 13 се изважда най-напред числото 3 (за да се получи 10), след това се изваждат останалите единици на умалителя.



2. Опишете методиката на изясняване на съдружителното свойство на действие събиране. Предложете подходяща илюстрация за извеждането на това свойство и го формулирайте.

От илюстрацията към 1. задача се вижда, че в аквариум плуват 5 златни, 4 сини и 6 червени рибки. Търси се общият им брой. Котето „намира“ най-напред общия брой на златните и сините рибки и след това прибавя броя на червените. В изнесения текст отляво се посочва начинът за намиране на сбора на трите числа по този начин. Кучето „намира“ най-напред общия брой на сините и червените рибки и след това прибавя броя на златните. В изнесения текст отдясно е записан начинът, по който се намира сборът на трите числа по този начин.
От учениците се изисква да сравнят двата записа – по какво си приличат и по какво се различават. Установява се, че сборовете са равни на 15, събираемите са едни и същи, но при изчисленията са групирани по различен начин. Изяснява се, че за групирането се въвежда специален знак „( )“ – скоби.

Целият материал:
Прикачени файлове
Методика на обучението по математика в началния етап на СУ.rar
(321 KиБ) Свален 57 пъти
Прочетено: 319 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”