КУРСОВА РАБОТА
ПО МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
В НАЧАЛНИЯ ЕТАП НА СУ
Магистърска програма: Предучилищна и начална училищна педагогика,
ОКС „Магистър“
1. Опишете методиката за изясняване на алгоритмите за събиране и изваждане на естествените числа до 20 относно следните две групи:
• Събиране на едноцифрени числа, сборът на които е по-голям от 10,
(например: 9 + 4 = ? и 5 + 8 = ?);
Изясняване на алгоритъма за събиране на числата 9 и 4:
Чрез зад. 2 се изяснява алгоритъмът за събиране на числата 9 и 4. Към числото 9 се прибавя най-напред числото 1 (за да се получи 10), след това се прибавят останалите единици на второто събираемо (илюстрацията в ляво).
Тук от учениците се изисква да допълнят нагледността, като оцветят в синьо 4 кръга (илюстрацията в дясно).
Изясняване на алгоритъма за събиране на числата 5 и 8:
Алгоритъмът за намиране на сбора 8 + 5 се извежда в 3. задача, като се използва нагледност, при която учениците трябва да оцветят сини кръгове, чийто брой е равен на второто събираемо.
• Изваждане на едноцифрено число от двуцифрено число, когато разликата им е едноцифрено число (например: 12 – 5 = ? и 13 – 8 = ?)
Изясняване на алгоритъма за изваждане на числата 12 и 5:
Алгоритъмът за намиране на разликата 12 – 5 се извежда в 3. задача, като се използва отново онагледяване чрез кръгове. Обръща се внимание на разположението на кръговете, моделиращи числата, които се изваждат от 12.
От числото 12 се изважда най-напред числото 2 (за да се получи 10), след това се изваждат останалите единици на умалителя.
Изясняване на алгоритъма за изваждане на числата 13 и 8:
Алгоритмите за намиране на разликата 13 – 8 се извежда във 2. задача, като се използва отново онагледяване чрез кръгове. Обръща се внимание на разположението на кръговете, моделиращи числата, които се изваждат от 13.
В резултат на работата по конкретната задача се оформя алгоритъм за изваждане на едноцифрено число от 13 с преминаване: От числото 13 се изважда най-напред числото 3 (за да се получи 10), след това се изваждат останалите единици на умалителя.
2. Опишете методиката на изясняване на съдружителното свойство на действие събиране. Предложете подходяща илюстрация за извеждането на това свойство и го формулирайте.
От илюстрацията към 1. задача се вижда, че в аквариум плуват 5 златни, 4 сини и 6 червени рибки. Търси се общият им брой. Котето „намира“ най-напред общия брой на златните и сините рибки и след това прибавя броя на червените. В изнесения текст отляво се посочва начинът за намиране на сбора на трите числа по този начин. Кучето „намира“ най-напред общия брой на сините и червените рибки и след това прибавя броя на златните. В изнесения текст отдясно е записан начинът, по който се намира сборът на трите числа по този начин.
От учениците се изисква да сравнят двата записа – по какво си приличат и по какво се различават. Установява се, че сборовете са равни на 15, събираемите са едни и същи, но при изчисленията са групирани по различен начин. Изяснява се, че за групирането се въвежда специален знак „( )“ – скоби.
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Методика на обучението по математика в началния етап на СУ
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 295490
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 365304
- Местоположение: Somewhere In Time
Методика на обучението по математика в началния етап на СУ
- Прикачени файлове
-
Методика на обучението по математика в началния етап на СУ.rar
- (321 KиБ) Свален 57 пъти

-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
ИЗПИТНА РАБОТА ПО МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО МАТЕМАТИКА В НАЧАЛЕН ЕТАП НА СУ - презентация
от Mozo » нед ное 10, 2024 00:24 » в МатематикаИЗПИТНА РАБОТА
ПО МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО
МАТЕМАТИКА В НАЧАЛЕН ЕТАП НА СУ
1.Опишете методиката за изясняване на алгоритмите за
събиране и изваждане... - 0 Отговори
- 200 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
нед ное 10, 2024 00:24
-
-
-
МОН насърчава обучението в специалности от стратегическо значение за икономиката
от Mozo » вт апр 15, 2025 12:23 » в Любопитни новиниЩе насърчаваме обучението в специалности, които имат стратегическо значение за икономиката ни и са най-нужни на пазара на труда. Това заяви... - 1 Отговори
- 28 Преглеждания
-
Последно мнение от Montoya
ср апр 16, 2025 06:32
-
-
-
Учебно-практическата работа в обучението по роден край, околен свят, човек, природа и общвеството
от Mozo » нед май 19, 2024 16:17 » в ПедагогикаУЧЕБНО - ПРАКТИЧЕСКАТА РАБОТА В ОБУЧЕНИЕТО ПО РОДЕН КРАЙ,ОКОЛЕН СВЯТ,ЧОВЕК И ПРИРОДАТА И ОБЩЕСТВОТО
В началeн курс учениците се запознават с първия... - 0 Отговори
- 157 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
нед май 19, 2024 16:17
-
-
-
Вижте задачите от изпита по математика след 7 клас
от Mozo » пет юни 21, 2024 12:59 » в Любопитни новини59 414 седмокласници са на национално външно оценяване по математика днес. На учениците им се падна да решават Вариант 1.
Изпитът започна в 9:00 ч.... - 0 Отговори
- 101 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пет юни 21, 2024 12:59
-
-
-
Недостиг на преподаватели по биология, математика и химия в навечерието на учебната година
от Mozo » пон сеп 02, 2024 12:58 » в Любопитни новиниВ системата на българското образование има недостиг на учители по биология, математика и химия. Това заяви председателят на Синдиката на българските... - 0 Отговори
- 83 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон сеп 02, 2024 12:58
-