Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Пролет

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 295106
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 364423
Местоположение: Somewhere In Time

Пролет

Мнение от Mozo »

ШУМЕНСКИ УНИВЕРСИТЕТ
,, Епископ Константин Преславски „
Педагогически факултет


План – конспект


по : Околен свят
на тема : Пролет


Изготвил: Проверил:


I Образователно направление : Околен свят ( Природен свят )
( ,, Приятели с природата ” изд.Анубис автор – Илиана Мирчева
четвърта подготвителна група)
II Образователно ядро : Растителен свят, Животински свят, Естествена физическа среда и природни явления
III Тема: Пролет ( стр.36 )
IV Вид на ситуацията : задължителна регламентирана ситуация
V Цели и задачи на ситуацията :

Основна цел :

- Оценяване на умението на децата да разпознават характерните за сезона пролет промени, които настъпват в развитието на растенията, в поведението на животните и в промените в околната среда. И формиране на интерес към системни наблюдения на заобикалящата природна среда .

Задачи :

Образователни :
- обогатяване на представите на децата за промените, които настъпват в природата през пролетта;
- стимулиране на интереса на децата към красотата на природата;
Възпитателни задачи:
- възпитаване на точност и прецизност при изпълнението на практическите задачи;
Познавателни задачи:
- разширяване знанията на детето за пролетните цветя: кокиче, минзухар, теменужка и лале
- изграждане на модели за екологосъобразно поведение.
Очаквани резултати :
- изразява положителното си отношение към природата и към нейната красота.
- умее да споделя резултати от проведени наблюдения.
VІ Форми на организация : фронтална, индивидуална и групова
VІІ Предварителна подготовка :

На учителя – подготвяне на необходимите за ситуацията материали, изготвяне на план – конспект.

На децата – предварително наблюдение в парка на промените през пролетта, предварително разглеждане на различни дидактични средства по темата, работа по другите образователни направления за осъществяване на интеграция и постигане на поставените цели и задачи;

VІІІ Интегрални връзки : български език ( развива речеви умения ), музика ( пее песнички), математика (брои сезоните )
( други дейности - Ролева игра,)

ІХ Ход на ситуацията
Встъпителна част / Мотивация :

( децата са седнали, и са готови за работа )

У : Деца знам, че обичате много гатанките и песничките, и затова, ще ви попитам една гатанка, и да видим кой от вас ще може да го отгатне

Чудна птица
хубавица
кацнала в полето.
Махне ли с крилете,
ето —
вятърът повява,
всичко разцъфтява.
Че коя ли пък е тя?
Сигурно е…              
Д:   (пролетта)
У: Браво деца, вие познахте отговора на гатанката, в кой сезон сме сега ?
Д: Пролет
Съобщаване на темата :
У: Днеска, ще говорим за сезона пролет. Вие о какво разбирате че е дошла пролетта?
Д: слънцето грее по силно и затова става по топло,текат ручеи и земята е влажна.
У: Слънцето затопля с лъчите си земята и какво стана с тревичката?
Д: поникна млада,свежа трева
У: Как се промениха дърветата и храстите?
Д: дърветата и храстите се разлистват,разцъфват.
У: Правилно деца, природата се събужда ,а в градините кои пролетни цветя цъфтят?
Д: Кокичета, минзухари, теменужки, лалета….
У: Браво, кои птици се завръщат от юг, от топлите страни?
Д: лястовички, щъркели, славейчето…
У: А защо птиците не останаха, тук при нас през зимата ?
Д: Защото тук при нас беше студено, и няма храна за тях.
У: Правилно деца. Появиха се и насекоми, пеперуди, калинки, бръмбари, пчелички. А какво правят хората на пролет в градините?
Д: Копаят,орат,за да засаждат лук, картофи, домати, краставици, пипер и други
У: Браво деца много неща знаете, както казахме, че щъркелът и лястовиците са първите предвестници на пролетта. А кои пролетни празници познавате?
Д: 8ми март, посрещането на Баба Марта, Великден ...
У: Какво правим когато посрещаме Баба Марта?

Целият материал:
Прикачени файлове
Пролет.rar
(9.15 KиБ) Свален 78 пъти
Прочетено: 654 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”