Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

План-конспект на урок по музика, 1-ви клас

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 295606
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 365596
Местоположение: Somewhere In Time

План-конспект на урок по музика, 1-ви клас

Мнение от Mozo »

ТРАКИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ
ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ
Катедра Предучилищна и начална училищна педагогика
Дисциплина: Методика на обучението по музика в I – IV клас.


Примерен план – конспект на урок по музика за първи клас
Тема: „Капитан”.
Разучаване на нова песен

Образователно направление: Изкуство
Ядра по Дои:
1. Музикална практика: изпълнение и възприемане на музика;
2. Елементи на музикалната изразност;
3. Музика и игра.
Цел: Разучаване на нова песен, запознаване с музикален инструмент – тромпет.
Задачи:
1. Разучаване на нова песен – „Капитан”;
2. Затвърдяване общите представи за равноделен двувременен метрум – марш;
3. Запознаване с музикалния инструмент тромпет и разпознаване на неговият тембър, затвърдяване знанията за познати музикални инструменти - кавал.
Музикален материал:
• За пеене: „Рачо – капитан”, „Капитан” – м. Петър Льондев
• За слушане: „Етюд за тромпет” – Арбан
• Друг: инструментал на тромпет





Уводна част:
Учениците са по чиновете си, отворили учебниците по музика на страница 31(учебник по музика за първи клас, „Просвета”). Внимателно разглеждат картината (на картината е изобразена лодка в морето, на която плават дете с тромпет, куче и котка), а учителят ги подтиква да разкажат какво се случва според тях. Децата съчиняват история по картината, като стигат до извода, че момченцето е капитан на лодката. Учителят пита учениците сещат ли се за песен, която знаят от детската градина, в която се разказва за капитан и параход. Децата си спомнят песента „Рачо – капитан” , а педагогът им предлага за да си я припомнят още по-добре, да запеят малка част от нея. Преди това обаче всички трябва да заемат правилни стойки за пеене, с изправени гръбчета. Учителят дава тон и запява фрагмент от познатата песен „…Тръгна Рачо, с триста раци – триста опитни моряци…”. Учениците изпълняват този фрагмент два-три пъти, от различни тоналности, подавани от учителя, което служи за разпяване.

Основна част:
След разпяването учителят обявява на учениците, че днес ще се запознаят с песента на момченцето – капитан от картината в учебника. За целта първо трябва да чуят новата песен – на касетофон звучи песента „Капитан”, м. Петър Льондев. След отзвучаване на песента, почти слято с края й, звучи кратък инструментал в изпълнение на тромпет (марш). Учениците показват колко много са харесали новата песен, а учителят им ги предразполага да се опитат заедно с него да запеят новият текст, като изпява на части песента, а учениците трябва да повтарят след него, за заучаване на текста и мелодията. Коментира се за непознати на децата думи и изрази, ако има такива в новият текст. Песента „Капитан” прозвучава отново на касетофон. След повторното звучене на новата песен, всички деца се запяват заедно с учителя. Педагогът насочва децата да открият какъв танц би могъл да се танцува върху музиката на песента. Децата се досещат, че това е марш.

Целият материал:
Прикачени файлове
План-конспект на урок по музика, 1-ви клас.rar
(11.91 KиБ) Свален 27 пъти
Прочетено: 275 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”