Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

План-конспект за видове игри автодидактична, дидактична, сюжетно-ролева, подвижна

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 295489
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 365294
Местоположение: Somewhere In Time

План-конспект за видове игри автодидактична, дидактична, сюжетно-ролева, подвижна

Мнение от Mozo »

Катедра: Предучилищна и начална училищна педагогика

Курсова работа

На тема: Видове игри
Учебна дисциплина: Педагогически технологии на игровото взаимодействие

Съдържание:
1. Дидактични игри.
1.1. Същност.
1.2. Дидактична игра ,, Кой има едно и най-много.”
2. Автодидактична игра.
2.1. Същност.
2.2. Автодидактична игра – „Черен Петър”.
3. Игра Драматизация
3.1. Същност
3.2.Игра Драматизация: „Червената шапчица.”
4. Подвижна игра.
4.1. Същност.
4.2. Подвижна игра – „Къде си, Лисанке?.”
5. Сюжетно-ролева игра.
5.1. Същност.
5.2. Сюжетно-ролева игра „Магазин плод-зеленчук”

1. Дидактични игри.
1.1. Същност
Детето решава познавателна задача в занимателна, игрова форма при спазването на определени правила. Поднасянето на дидактическата задача е игрова форма.
1.2. Дидактична игра ,, Кой има едно и най-много”
Група: четвърта
Ядро: „Игрова среда”
Участници: Цялата група
Времетраене:
Дидактична задача:
Изграждане на представа за понятията едно и много.
Да се овладеят съгласуването на числителните бройни имена със съществителните.
Уточняване на представите за обекти от действителността.
Материал: за всяко дете картинка с един или няколко нарисувани обекти от нея. Набор от същите има и в учителя.
Игрови действия: изтегляне и показване на картинки, съставяне на изречения.


Правила на играта:
1. Децата, които имат картинки на обекти, еднакви с показаните, ги вдигат.
2. Посоченото дете да отговаря така: ,, Аз имам едно зайче” или ,,АЗ имам 2, 3.. зайчета.
Ръководство.
Играта може да се изиграе с цялата група или с няколко деца. Раздават се картинки на участници в играта с нарисувани по един или няколко обекта. Всяко дете трябва да разгледа картинката си – какви и колко обекти са нарисувани на нея. Същите има и учителят. С изтегляне той показва една от тях - например котка. Децата , които имат същата рисунка, я вдигат и по реда на посочването отговарят. Образец за построяване на фразите дава учителят, но само при първия отговор.

2.1. Същност
Отговарят на критериите за разграничаване на играта от игроподобните и неигрови явления.
Свободна е от пряка регламентация, доброволна дейност.
Позициите на педагога и децата са равни.
2.2. Автодидактична игра – „Черен Петър”
Група: Трета
Цел: Всеки участник да се освободи, колкото се може по-бързо от картите си и при свършването на играта да не е у него картата Черен Петър.
Времетраене: 15 - 20 минути
Участници: Цялата група. Децата разполагат с няколко тестета за игра и играят паралелно на групички.
Правила на играта:
Тестето се разбърква и се раздават картите, попред на колкото са играчите. След като се раздадат картите, без да гледат всички карти, всеки поставя горната карта от тестето си пред всички. Този, когото има карта с най-голямо число взима останалите карти. С отстраняването на образуваните двойки карти броят на картите в играта постепенно намалява, докато някой играч се освободи от картите си. Той напуска играта. При последователно изтегляне на карти Черен Петър, когото не можем да отстраним, непрекъснато променя притежателя си. Играчът, когото последен задържи тази карта губи играта и раздава картите за следващия кръг.
Необходими материали: Карти за игра „Черен Петър”

Целият материал:
Прикачени файлове
План-конспект за видове игри автодидактична, дидактична, сюжетно-ролева, подвижна.rar
(403.32 KиБ) Свален 32 пъти
Прочетено: 219 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”