Катедра: Предучилищна и начална училищна педагогика
Курсова работа
На тема: Видове игри
Учебна дисциплина: Педагогически технологии на игровото взаимодействие
Съдържание:
1. Дидактични игри.
1.1. Същност.
1.2. Дидактична игра ,, Кой има едно и най-много.”
2. Автодидактична игра.
2.1. Същност.
2.2. Автодидактична игра – „Черен Петър”.
3. Игра Драматизация
3.1. Същност
3.2.Игра Драматизация: „Червената шапчица.”
4. Подвижна игра.
4.1. Същност.
4.2. Подвижна игра – „Къде си, Лисанке?.”
5. Сюжетно-ролева игра.
5.1. Същност.
5.2. Сюжетно-ролева игра „Магазин плод-зеленчук”
1. Дидактични игри.
1.1. Същност
Детето решава познавателна задача в занимателна, игрова форма при спазването на определени правила. Поднасянето на дидактическата задача е игрова форма.
1.2. Дидактична игра ,, Кой има едно и най-много”
Група: четвърта
Ядро: „Игрова среда”
Участници: Цялата група
Времетраене:
Дидактична задача:
Изграждане на представа за понятията едно и много.
Да се овладеят съгласуването на числителните бройни имена със съществителните.
Уточняване на представите за обекти от действителността.
Материал: за всяко дете картинка с един или няколко нарисувани обекти от нея. Набор от същите има и в учителя.
Игрови действия: изтегляне и показване на картинки, съставяне на изречения.
Правила на играта:
1. Децата, които имат картинки на обекти, еднакви с показаните, ги вдигат.
2. Посоченото дете да отговаря така: ,, Аз имам едно зайче” или ,,АЗ имам 2, 3.. зайчета.
Ръководство.
Играта може да се изиграе с цялата група или с няколко деца. Раздават се картинки на участници в играта с нарисувани по един или няколко обекта. Всяко дете трябва да разгледа картинката си – какви и колко обекти са нарисувани на нея. Същите има и учителят. С изтегляне той показва една от тях - например котка. Децата , които имат същата рисунка, я вдигат и по реда на посочването отговарят. Образец за построяване на фразите дава учителят, но само при първия отговор.
2.1. Същност
Отговарят на критериите за разграничаване на играта от игроподобните и неигрови явления.
Свободна е от пряка регламентация, доброволна дейност.
Позициите на педагога и децата са равни.
2.2. Автодидактична игра – „Черен Петър”
Група: Трета
Цел: Всеки участник да се освободи, колкото се може по-бързо от картите си и при свършването на играта да не е у него картата Черен Петър.
Времетраене: 15 - 20 минути
Участници: Цялата група. Децата разполагат с няколко тестета за игра и играят паралелно на групички.
Правила на играта:
Тестето се разбърква и се раздават картите, попред на колкото са играчите. След като се раздадат картите, без да гледат всички карти, всеки поставя горната карта от тестето си пред всички. Този, когото има карта с най-голямо число взима останалите карти. С отстраняването на образуваните двойки карти броят на картите в играта постепенно намалява, докато някой играч се освободи от картите си. Той напуска играта. При последователно изтегляне на карти Черен Петър, когото не можем да отстраним, непрекъснато променя притежателя си. Играчът, когото последен задържи тази карта губи играта и раздава картите за следващия кръг.
Необходими материали: Карти за игра „Черен Петър”
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
План-конспект за видове игри автодидактична, дидактична, сюжетно-ролева, подвижна
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 295489
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 365294
- Местоположение: Somewhere In Time
План-конспект за видове игри автодидактична, дидактична, сюжетно-ролева, подвижна
- Прикачени файлове
-
План-конспект за видове игри автодидактична, дидактична, сюжетно-ролева, подвижна.rar
- (403.32 KиБ) Свален 32 пъти

-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
План-конспект на урок по музика, 1-ви клас
от Mozo » съб дек 07, 2024 21:49 » в ПедагогикаТРАКИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ
ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ
Катедра Предучилищна и начална училищна педагогика
Дисциплина: Методика на обучението по музика в I – IV... - 0 Отговори
- 272 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
съб дек 07, 2024 21:49
-
-
-
План-конспект първи клас на тема "Писане на малка ръкописна буква л"
от Mozo » пон ное 18, 2024 01:52 » в Български езикПлан-конспект
ПЪРВИ КЛАС
на тема
Писане на малка ръкописна буква л
Тема на урока:
Писане на малка ръкописна буква „л“
Цел на урока:
Овладяване на... - 0 Отговори
- 170 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон ное 18, 2024 01:52
-
-
-
Д-р Калина Цанкова: Невъзможно е да объркаш "бактерията човекоядец" - страшно подвижна, разяжда светкавично плътта
от Mozo » пет ное 01, 2024 13:09 » в Любопитни новиниСлучаят с Ади от Перник ще влезе в учебниците, тъй като медиците не само се пребориха за живота ѝ, но спасиха от ампутация крака ѝ
61-годишна жена и... - 0 Отговори
- 57 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пет ное 01, 2024 13:09
-
-
-
Дидактична игра - "За тебе, мамо"
от Mozo » нед яну 19, 2025 01:30 » в ПедагогикаПЛАН – КОНСПЕКТ
БЕЛ
Вид на игровата ситуация: Дидактична игра
Тема: „За тебе мамо“
Възрастова група: IV група
Цели на игровата ситуация:
• Развитие... - 0 Отговори
- 99 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
нед яну 19, 2025 01:30
-
-
-
Стига игри с парното II
от Mozo » пет фев 14, 2025 12:20 » в Любопитни новиниВ рамките на два дни хората получиха новини за парното, които им докараха истински стрес. Едната остави на студено половин София, а другата ги накара... - 0 Отговори
- 266 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пет фев 14, 2025 12:20
-