Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

План-конспект на урок по математика за 1 клас на тема "Изваждане на числата до 8"

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с математиката.
Алгебра, линейна алгебра, математически анализ, векторен анализ, аритметика, геометрия, аналиитична геометрия, евклидова геометрия, диференциална геометрия, тригонометрия, математическа логика, статистика, теория на множествата, теория на числата, теория на вероятностите, числен анализ.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283774
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334190
Местоположение: Somewhere In Time

План-конспект на урок по математика за 1 клас на тема "Изваждане на числата до 8"

Мнение от Mozo »

ШУ ’’ЕПИСКОП КОНСТАНТИН ПРЕСЛАВСКИ’’
ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ


ПЛАН – КОНСПЕКТ

НА УРОК ПО МАТЕМАТИКА ЗА ПЪРВИ КЛАС
ПО УЧЕБНИКА НА ИЗДАТЕЛСТВО ”ПРОСВЕТА”

ТЕМА:
„И З В А Ж Д А Н Е Н А Ч И С Л А Т А
Д О 8”



ИЗГОТВИЛ : ПРОВЕРИЛ :
МИГЛЕНА ВЕЛИКОВА ДОЦ.Д-Р Р. ПЕТРОВА
II КУРС – ИТПУНО
ФАК. № 105 / МГ
ГР. ШУМЕН, 2011г.

I. Тема на урока: „Изваждане на числата до 8”.
II. Вид на урока: за усвояване на умения и навици.
III. Цели на урока :
1. Образователни:
1.1. Да се формират умения за изваждане на числата до 8.
1.2. Да се затвърдят уменията за събиране на числата до 8.
1.3. Да се затвърдят знанията за сравняване на числата до 8.

2. Възпитателни:
2.1.Възпитаване към култура на учебен труд.
2.2.Прегледност и точност при записване в тетрадките.
3. Развиващи:
3.1. Развиване на качествата наблюдателност, досетливост и самостоятелност.
3.2. Развиване на логическото мислене и математическата култура на учениците.
IV.Реализация на дидактическите принципи: системност и трайност на знанията; достъпност, нагледност и спираловидност.
V. Реализация на междупредметни връзки: ”Домашен бит и техника”, БЕЛ, ФВС
VI.Методи на обучение, приложени в урока: упражнение, беседа, онагледяване.
VII. Дидактическа осигуреност на урока: учебник, учебна тетрадка, нагледни материали.
VIII. Общ изглед на класната дъска с предварително записаните задачи: задачи за устно смятане „Веселият влак”.

IX. Ход на урока:
СЪДЪРЖАНИЕ
ЗАБЕЛЕЖКА
I. Организация на класа.
П: Добър ден, ученици!
У: Добър ден, госпожо Великова!
/ Проверка на домашната работа./
II. Актуализиране на стари знания.
П: Ще започнем часа с гатанка:
Две такива колелца
имам аз в ръце, деца.
Лекичко ще ги кръстосам
и ще стане цифра ……. Осем.
Наричат ме осем или осмица. Съседът ми отляво е 7, а от дясно 9. От кои числа съм по-голямо? Хайде да преброим до 8. А кой от вас ще преброи в обратен ред от числото 8 към най-малкото число?
Погледнете на дъската. Сега нашето влакче е спряло на гара „Вълшебна математика”. Но в гората животните така се забавлявали, че са разменили местата на вагоните. Сега машиниста не може да ги подреди и очаква помощта ни. Всеки вагон има задача и ако правилно я решим ще разберем как са били подредени. Искам всеки сам да си решава задачите и когато е готов да вдигне ръка. Един от вас ще излезе да напише отговора.
Отлично се справихте. Да видим какво ли е оставил машиниста на прозорчето?/ лист със задачи/
„Мили деца, благодаря ви за помощта. Вие сте като истински математици. Приготвил съм ви задачка - закачка, с която се надявам да не ви затрудня.
Намислих си едно число. То е с 2 по-голямо от числото 6. Кое число съм намислил?
Кой ще излезе да запише на дъската?
Кое действие ще използваме, за да решим задачата?
/ще използвам нагледни материали за други задачи, за устно смятане/
III. Поставяне темата на урока, мотивиране на учениците.
П: Ученици, разбрах, че добре се справяте със събиране на числата. Но, за да не допускаме грешки като горските животни, трябва да се научим и да изваждаме числата до 8.
Хайде, отворете учебника на стр. 44, където бухалчето ни очаква с цифрата на числото 8 и знака за действието изваждане минус.Отново ни гостуват децата спортисти. Този път ще се състезават в бягане. Да преброим от колко спортисти се състои отбора им. Ако на стартовата линия застанат да се състезават три деца, колко ще останат? Нека ги преброим на илюстрацията.
/ записвам на дъската и правим проверка /
Да преброим квадратчетата от зад.1. И ако изрежем едно квадратче с ножицата, колко ще останат? С какво математическо действие означаваме, че квадратчетата намаляват? Каква задача бихме могли да запишем? Хайде, запишете в учебника.

Целият материал:
Прикачени файлове
Изваждане на числата до 8.rar
(15.88 KиБ) Свален 280 пъти
Прочетено: 10838 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Математика”