Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Правоъгълник. Квадрат. Урок по математика за 3 клас.

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с математиката.
Алгебра, линейна алгебра, математически анализ, векторен анализ, аритметика, геометрия, аналиитична геометрия, евклидова геометрия, диференциална геометрия, тригонометрия, математическа логика, статистика, теория на множествата, теория на числата, теория на вероятностите, числен анализ.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283199
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 332742
Местоположение: Somewhere In Time

Правоъгълник. Квадрат. Урок по математика за 3 клас.

Мнение от Mozo »

ТЕМА: Правоъгълник. Квадрат


ВИД: За нови знания


ЦЕЛИ:

- Образователни:

- Възпитателни:


ОСНОВНИ МЕТОДИ И ПОХВАТИ: беседа, демонстрация и упражнение


ПРЕДВАРИТЕЛНА ОСИГУРЕНОСТ:
- учебник по математика за 3 клас;
- учебна тетрадка математика за 3 клас- № 1;
- електронен урок


МЕЖДУПРЕДМЕТНИ ВРЪЗКИ: български език и литература и информационни технологии



ХОД НА УРОКА

Уводна част

1. Организирано начало
Учител: Добро утро, ученици! Какво виждам тетрадки за домашна работа са събрани за проверка. Приготвили сте се за час по математика. Браво!
Държа да отбележа, че всички сте тук, което ме радва, тъй като означава, че няма болни ученици от класа в това студено време.
Подготовка за поставяне на темата - актуализиране на понятието прав ъгъл
(Учителят показва електронен урок с геометрични фигури на учениците)
Учител: Ученици, погледнете задача № 1. Хайде сега да си припомним какво виждаме.
(Учениците ентусиазирано вдигат ръка. Учителят посочва един ученик.)
Ученик: Ъгли.
Учител: Браво, Ники!
А какви са тези ъгли?
(Учениците ентусиазирано вдигат ръка. Учителят посочва един ученик.)
Ученик: Прави.
Учител: Правилно, Мими!
Кой ще каже колко прави ъгъла виждаме на фигурата към подточка „а”?
(Учениците ентусиазирано вдигат ръка. Учителят посочва един ученик.)

Ученик: Четири.
Учител: Отлично, Петьо! А във подточка „б”?
(Учениците ентусиазирано вдигат ръка. Учителят посочва един ученик.)
Ученик: Два.
Учител: Браво! Справихте се чудесно с решението на задача №1.
Същинска част
1. Поставяне на темата:
Учител: Днес ще се запознаем с геометричните фигури – правоъгълник и квадрат. Запишете заглавието на урока в тетрадките си „Правоъгълник. Квадрат” .
2. Работа по темата
Учител: Погледнете задача № 2. Ани, прочети условието на подточка „а”.
(Ученичката прочита условието на задачата.)
Учител: Колко ъгъла имаме?
Ученик: Четири.
Учител: Хайде сега извадете своите триъгълници и проверете прави ли са тези ъгли.
(Всеки ученик поставя своя триъгълник по показания начин, последователно в четирите прави ъгъла.)
Учител: След като проверихте ъглите, какво установихте?
Ученик: И четирите ъгли са прави.
Учител: Затова тази фигура се нарича правоъгълник.
Начертайте правоъгълник в тетрадките си.
(Учениците чертаят правоъгълник в тетрадките си. Учителят изчаква, докато те свършат с поставената им задача.)
Учител: Под правоъгълника с друг цвят химикал, различен от синия и червения запишете: „ Фигура с четири прави ъгли се нарича правоъгълник.”.
(Учениците записват определението.)
Учител: Нека сега да се опитаме да отговорим заедно на въпросите в подточка „б”.
Четирите ъгъла на правоъгълника са прави. Вярно ли е?
Учениците: Даааааааа.
Учител: Страните, които са една срещу друга са равни. Вярно ли е?
Учениците: Даааааааа.
Учител: Дължината на АВ е различна от тази на ВС. Вярно ли е?
Учениците: Даааааааа.
Учител: Запишете в тетрадките си задача № 3 подточка „а”.
Какво трябва да направим?
(Учениците ентусиазирано вдигат ръка. Учителят посочва един ученик.)

Ученик: Да проверим четирите ъгъла на квадрата дали са прави.
Учител: Хайде всеки да провери!
(Учениците започват да мерят)
Учител: Прави ли са?
Учениците: Даааааааа.
Учител: Прочетете подточка „б”. Какво трябва да направим?
(Учениците ентусиазирано вдигат ръка. Учителят посочва един ученик.)
Ученик: Да проверим дължината на страните на квадрата дали са равни.
Учител: Хайде, проверете!
( Учителят изчаква, докато те свършат с поставената им задача.)
Учител: Равни ли са?
Учениците: Даааааааа.
Учител: Запишете с друг цвят химикал, различен от синия и червения в тетрадките си: „Квадратът е правоъгълник, но с равни по дължина страни!”.
(Учениците записват определението.)
Заключителна част
1. Поставяне на домашна работа
Учител: Ученици за домашна работа ви поставям следните задачи:
- задача № 4 от учебника
В тетрадките ще си начертаете седемте фигури от задачата. Квадратите ще
оцветите в червено, а правоъгълниците в синьо и по този начин ще ви е много по-лесно да отговорите на двете твърдения на Владо.
- задачи 1, 2, 3, 4 и 5 от учебната тетрадка
Задачите са подобни на тези, които решавахме в час и съм сигурна, че няма да ви затруднят.
2. Преценка на работата на учениците в часа
Учител: Ученици доволна съм от вас, справихте се отлично с поставените задачи.
Прочетено: 3245 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Математика”