Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Ситуация по математика

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с математиката.
Алгебра, линейна алгебра, математически анализ, векторен анализ, аритметика, геометрия, аналиитична геометрия, евклидова геометрия, диференциална геометрия, тригонометрия, математическа логика, статистика, теория на множествата, теория на числата, теория на вероятностите, числен анализ.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284021
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334853
Местоположение: Somewhere In Time

Ситуация по математика

Мнение от Mozo »

Тракийски университет – Стара Загора
Педагогически факултет
Издание:
1.0
Вид на документа:
Оперативен документ
№ на документа:
7.5.1 _OD_1.2.11_PF
Име на документа
ПЛАН – КОНСПЕКТ НА СИТУАЦИЯ ПО МАТЕМАТИКА
Страница:
1 от 5

ОБРАЗОВАТЕЛНА ОБЛАСТ: „ МАТЕМАТИКА“
НА ИЗНЕСЕНА СИТУАЦИЯ ПО МАТЕМАТИКА
ЗА ПОДГОТВИТЕЛНА ГРУПА

ТЕМА: „Геометрични фигури. Композиране. Броене.“
ЯДРА ПО ДОИ:
„Геометрични фигури“
ВИД:
Регламентирана педагогическа ситуация
ВЪЗРАСТОВА ГРУПА:
Подготвителна
ЦЕЛ: Затвърдяване на уменията за броене до 10 и знанията за геометричните фигури.
ЗАДАЧИ:
1. Затвърдяванена уменията за броене до 10.
2. Актуализиране и усъвършенстване на знанията за геометричните фигури.
3. Детето свободно да композира геометрични фигури.
МЕТОДИ:
Беседа, демонстрация, упражнение
СРЕДСТВА ЗА ОБУЧЕНИЕ:
Тетрадка, комплект за всяко дете – триъгълници, квадрати и цветни лентички

ХОД НА СИТУАЦИЯТА

У: Деца, погледнете към мен. Нека всички запазим тишина. Настанете се удобно. Готови ли сте
Д – ца: Да.
У: Чудесно! Отворете тетрадките на страница 54. Погледнете първата картинка. Това са нашите приятели Лора и Иво. Те играят на една много интересна игра. Всеки от тях е подредил различни геометрични фигури. Нека разгледаме какви геометрични фигури е подредила Лора.
Д – ца: Квадрати и триъгълник.
У: Точно така. От какви геометрични фигури е подредила триъгълника?
Д – ца: От два по – малки триъгълника.
У: От какви геометрични фигури е подреден този квадрат (учителката посочва, за да видят всички)?
Д – ца:От четири по – малки квадрата.
У:Точно така. От какви геометрични фигури е направен този квадрат?
Д – ца: От четири малки триъгълника.
У: Ами този квадрат, от какви геометрични фигури е направен този квадрат?
Д – ца: От два триъгълника.
У: Чудесно! Нека да видим и каква геометрична фигура е подредил Иво.
Д – ца: Той е подредил правоъгълник.
У: Точно така! А какво е използвал?
Д – ца: Използвал е цветни пръчици.
У: Браво на вас. Сега ви предлагам и ние също да поиграем като Лора и Иво. В кутийките пред вас има по един комплект за всеки от вас. В него има триъгълници, квадрати и цветни лентички. Вземаме комплекта и премахваме кламерчето. Ако някой се затруднява нека ме извика, за да му помогна. Нека всеки сам се опита да направи различни геометрични фигури като използва триъгълници, квадрати или цветни лентички.
Учителката минава и наблюдава. Няколко деца казват какви фигури са подредили.
У: Справихте се чудесно! Сега отново погледнете във вашите тетрадки. Да разгледаме ето тези геометрични фигури. Кои са те?
Д – ца: Триъгълник, квадрат и правоъгълник.
У: Чудесно! В прозорчето под всяка фигура нарисувайте толкова чертички, колкото пръчици са използвани, за да се подредят геометричните фигури. Например: Колко пръчици са използвани, за да се подреди триъгълника?
Д – ца: 6.
У: Браво! Ето под триъгълника са нарисувани 6 чертички. Повторете ги и направете същото и с останалите фигури.
Колко чертички нарисувахте под квадрата?
Д – ца: 8 чертички.
У: Колко чертички нарисува под правоъгълника?
Д – ца: 10 чертички.
У: Чудесно! Справили сте се много добре. Сега да разгледаме буквите отдолу. Кои са те?
Д – ца: Буквите са: „Я“, „А“, „Б“, „Д“, „О“.
У: Браво! А сега вземете моливчето и оцветете тази част от буквите, която прилича на геометрична фигура.
Самостоятелна работа на децата. Учителката минава и проверява.
У: Коя геометрична фигура открихте в буквата „Я“?

Целият материал:
Прикачени файлове
Ситуация по математика.rar
(234.68 KиБ) Свален 33 пъти
Прочетено: 365 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Математика”