Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Дидактични игри в обучението по Математика

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с математиката.
Алгебра, линейна алгебра, математически анализ, векторен анализ, аритметика, геометрия, аналиитична геометрия, евклидова геометрия, диференциална геометрия, тригонометрия, математическа логика, статистика, теория на множествата, теория на числата, теория на вероятностите, числен анализ.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284398
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335784
Местоположение: Somewhere In Time

Дидактични игри в обучението по Математика

Мнение от Mozo »

ШУМЕНСКИ УНИВЕРСИТЕТ
,,Епископ Константин Преславски"
Педагогически факултет


Дидактични игри

в обучението по математика в Началното училище

Изготвил: Проверил:……………………………
Катедра: ТОПО и ПУНУП /доц. д-р Л. Каракашева/
Специалност: ИНО, МК 111


Събираеми – дидактична игра за 1 – ви клас
От група 2
Събиране и изваждане на числата до 10 – (урок за затвърдяване)


1. Цел на дидактичната игра – развиване и усъвършенстване на уменията за събиране на числата до 10. Затвърдяване на знанията за събиране на числата до 10. Развиване на наблюдателност, съобразителност и бърза реакция.
2. Дидактични материали – Картон, ножица, маркер, въженца.Изготвяне на картончета от 1 до 10.
3. Описание – Представяне на числата до 10 като сборове от две по – малки числа. Играе се на отбори от по 10 деца, които са нареди в редица. Всеки участник има на гърдите си картонче с число от 1 до 10. Учителят съобщава някакво число, например 7. Веднага след това играчите с номера 2 и 5, 3 и 4, 1 и 6 трябва да клекнат. За всяка грешка се дава наказателна точка на съответния отбор.
4. Критерии за победа – Победител е този отбор който няма наказателни точки или е с по – малко такива.








1. В процеса на дидактичната игра се развиват и усъвършенстват уменията за събиране на числата до 10.Играта спомага за развиване на наблюдателност, съобразителност и бърза реакция у учениците.Чрез нея се затвърдява действието събиране на числата до 10.
2. Преди започването на играта трябва да се обърне внимание на това, че трябва да се смята внимателно и учениците от всеки отбор трябва да запомнят какво число имат на картончетата си. Също така трябва да запомнят, че може да има няколко варианта на сбора (пр. 7=5+2; 4+3; 6+1 ).
3. Играта освен, че затвърдява изучения материал, но и дава възможност на учениците да се сближат и да се научат да работят в екип.
4. Играта не изисква много време за подготовка от страна на учителя.Направените квадрати с числа от картон, могат да се използват многократно, като се променят задачите съобразно изучения материал. Децата се запознават с правилата на играта за най – кратко време, като учителката заедно с няколко деца даде нагледен пример.
5. Продължителността на играта трябва да е съобразена с възможностите за бърза реакция на децата.Най подходяща е за часовете за упражнение или за часовете за ЗИП и СИП.Може да бъде с продължителност до 20 минути или за целия час, вместо упражнение в тетрадките.
6. Играта не е трудна за осъществяване, няма сложни правила и има състезателен характер, което я прави интересна за учениците. За разнообразяване и по – голям интерес действието „събиране” ,може да се замени с действието „разлика” . Очаква се да няма затруднения и учениците да имат желание да я играят и друг път.
7. Играта се играе от всички ученици,а учителят е ръководител.Това му дава пряко наблюдение към всички.
8. Играта завършва с оценка на резултатите.Как и за какво време са се справили отборите.Учителят отчита резултатите на отборите и прави равносметка как всеки един се справил със смятането и работата в екип.Ако са допуснати грешки или има нарушения на правилата, трябва да се коментират с цел да не се допуснат отново.
Досетливко търси приятел – дидактична игра за 3 – ти клас
От група 3
Геометрични фигури – Квадрат.Правоъгълник.
(урок за затвърдяване на знанията)

1. Цел на дидактичната игра – Диференциране на понятията за геометрични фигури и развитие на пространственото въображение.
2. Дидактични материали – Чертеж на правоъгълник разделен на 10 квадратчета, като всяко е номерирано.

Целият материал:
Прикачени файлове
Дидактични игри в обучението по Математика.rar
(64.58 KиБ) Свален 44 пъти
Прочетено: 432 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Математика”