Югозападен университет “Неофит Рилски”
Факултет по Педагогика
ПЛАН-КОНСПЕКТ
(за Държавен практически изпит)
на тема:
„Хензел и Гретел в Геометричната гора”
I.Образователно направление: математика.
II.Ядро:
1.”Равнинни фигури и форми”
2.”Пространствени отношения”
3.”Измерване”.
III. Място на провеждане на ситуацията: 1-ва група.
IV. Цел: Затвърдяване знанията на децата за геометрични фигури и пространствените отношения между предметите.
V. Задачи:
- да се затвърдят знанията на децата за геометричните фигури кръг, триъгълник и квадрат;
- да се усъвършенстват уменията на децата да сравняват, класифицират, подреждат и обединяват в групи по различни признаци (форма и цвят) геометрични фигури;
- да се затвърдят знанията на децата за понятията „тесен” и „широк”;
- да се усъвършенстват уменията на децата да определят и описват пространственото разположение на един или два предмета.
VI.Методи: нагледен (табла), словесен (беседа), практически (игри).
VII. Средства: табла, различни по форма и цвят геометрични фигури , моливи, флумастери, пастели, картинки за оцветяване, цветни листа за апликиране, ножички, лепило, пъзели.
VIII. Времетраене: около 15-20 минути.
IX. Интерактивни връзки: Български език и художествена литература; Природен свят; Изобразително изкуство; Конструктивно-технически и битови дейности; Физическа култура; Игрова култура.
Х. Ход на ситуацията:
У: Здравейте, деца. Аз съм г-жа Илиева и днес съм тук при вас с молбата да помогнем на едни мои, а и ваши добри приятели. Те са брат и сестра, попаднали в голяма опасност – баба Яга ги държи в плен в своята къща в гората. Сетихте ли се как се казват тези деца?
Д: Тези деца се казват Хензел и Гретел.
У: Много добре, а дали си спомняте как са се озовали те в къщичката на баба Яга?
Д: Те са се озовали в къщичката на баба Яга, защото са се изгубили в гората.
У: Точно така, но нека си припомним как се е случило всичко. Сега ще ви разкажа една толкова позната, но в същото време и непозната история за Хензел и Гретел. Те живеели в къщичка до гората заедно с баща си и мащехата си, но били много бедни и храната рядко била достатъчна за всички. Ето защо мащехата накарала бащата да заведе децата в гората и да ги остави там. Бащата така и направил. Братът и сестрата не знаели пътя към къщи и се изгубили в гората. Лутали се Хензел и Гретел без посока и изведнъж попаднали на една чудновата полянка – всички дървета и храсти приличали на геометрични фигури… А вие можете ли да ми кажете някоя геометрична фигура?
Д: …(ако децата се затрудняват да отговорят, задавам подсказващи въпроси, като напр.: Коя геометрична фигура прилича на покрив? А коя на топка?)
У: Да, но тази полянка не била единствена, и докато разглеждали гората, децата се озовали пред къщичката на баба Яга, която ги хванала и ги заключила. Но… старицата видяла, че децата са добри, работливи и умни и решила да им даде възможност да се спасят, ако решат правилно няколко задачи. А пък аз виждам, че и вие като Хензел и Гретел сте умни и добри деца, затова ви моля да им помогнем със задачите, за да се спасят. И ние ще започнем приключението си от същата полянка в Геометричната гора, от която и те. Елате и нека приключението започне…
Децата застават пред Табло N1, клякат или сядат на килима.
У: Ето ни на полянката, хайде сега някой да каже какво виждаме на нея?
Д: Ние виждаме дървета,слънце, трева, хралупа на дървото, небе.
У: А откривате ли някакви геометрични фигури тук?
Д: Тук откриваме кръг.
У: Кажете кои предмети имат формата на кръг?
Д: Слънцето, хралупата, короните на дърветата.
У: Но, деца, според вас всичко наред ли е с тази полянка? Дали има нещо, което не е както трябва?
Д: Слънцето и короните на дърветата почти не се виждат.
У: Така е, нещо нередно се е случило. Да попитаме ли някой какво се случва? Дали живее някой в тази хралупа?
Д: Тук живее катеричката.
У: Да почукаме и да видим дали сте прави… Чук-чук.
К: Кой чука?.. О, здравейте, деца. Дошли сте да помогнете на Хензел и Гретел ли?
Д: Да.
К: Добре, защото както сте видели вече дърветата и слънцето се изгубиха, или по-точно баба Яга ги скри някъде и каза, че ако ги откриете и ги сложите на точното място , ще можете да продължите към къщичката й.
У: Добре, деца, да се огледаме наоколо и да потърсим къде баба Яга е скрила слънцето и короните на дърветата.
Децата откриват кръговете и ги поставят на мястото им.
У: Добре ли се справиха децата със задачата, катеричке?
К: О, да. Вие сте много умни и добри деца, и аз се радвам, че се запознах с вас, но сега трябва да вървя, че работа ме чака. Пожелавам ви успех в освобождаването на Хензел и Гретел. А да, и да не забравя… Следващата ви задача е на полянката след реката, но внимавайте. Има два моста, изберете по-безопасния, иначе ще паднете във водата. Довиждане!
У;Д: Довиждане, катеричке!
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Хензел и Гретел в геометричната гора
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284000
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334767
- Местоположение: Somewhere In Time
Хензел и Гретел в геометричната гора
- Прикачени файлове
-
- Хензел и Гретел в геометричната гора.rar
- (13.63 KиБ) Свален 37 пъти
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Черна гора почти фалира заради недостроена магистрала, финансирана от Китай. Страната обяви нов подобен проект
от Mozo » пет май 26, 2023 12:31 » в Любопитни новиниДевет години след като Черна гора се ангажира да построи скъпа, финансирана от Китай магистрала, заради която малката балканска страна почти фалира... - 0 Отговори
- 29 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пет май 26, 2023 12:31
-