Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Хензел и Гретел в геометричната гора

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с математиката.
Алгебра, линейна алгебра, математически анализ, векторен анализ, аритметика, геометрия, аналиитична геометрия, евклидова геометрия, диференциална геометрия, тригонометрия, математическа логика, статистика, теория на множествата, теория на числата, теория на вероятностите, числен анализ.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284000
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334767
Местоположение: Somewhere In Time

Хензел и Гретел в геометричната гора

Мнение от Mozo »

Югозападен университет “Неофит Рилски”
Факултет по Педагогика



ПЛАН-КОНСПЕКТ
(за Държавен практически изпит)
на тема:
„Хензел и Гретел в Геометричната гора”

I.Образователно направление: математика.
II.Ядро:
1.”Равнинни фигури и форми”
2.”Пространствени отношения”
3.”Измерване”.
III. Място на провеждане на ситуацията: 1-ва група.
IV. Цел: Затвърдяване знанията на децата за геометрични фигури и пространствените отношения между предметите.
V. Задачи:
- да се затвърдят знанията на децата за геометричните фигури кръг, триъгълник и квадрат;
- да се усъвършенстват уменията на децата да сравняват, класифицират, подреждат и обединяват в групи по различни признаци (форма и цвят) геометрични фигури;
- да се затвърдят знанията на децата за понятията „тесен” и „широк”;
- да се усъвършенстват уменията на децата да определят и описват пространственото разположение на един или два предмета.
VI.Методи: нагледен (табла), словесен (беседа), практически (игри).
VII. Средства: табла, различни по форма и цвят геометрични фигури , моливи, флумастери, пастели, картинки за оцветяване, цветни листа за апликиране, ножички, лепило, пъзели.
VIII. Времетраене: около 15-20 минути.
IX. Интерактивни връзки: Български език и художествена литература; Природен свят; Изобразително изкуство; Конструктивно-технически и битови дейности; Физическа култура; Игрова култура.





Х. Ход на ситуацията:

У: Здравейте, деца. Аз съм г-жа Илиева и днес съм тук при вас с молбата да помогнем на едни мои, а и ваши добри приятели. Те са брат и сестра, попаднали в голяма опасност – баба Яга ги държи в плен в своята къща в гората. Сетихте ли се как се казват тези деца?
Д: Тези деца се казват Хензел и Гретел.
У: Много добре, а дали си спомняте как са се озовали те в къщичката на баба Яга?
Д: Те са се озовали в къщичката на баба Яга, защото са се изгубили в гората.
У: Точно така, но нека си припомним как се е случило всичко. Сега ще ви разкажа една толкова позната, но в същото време и непозната история за Хензел и Гретел. Те живеели в къщичка до гората заедно с баща си и мащехата си, но били много бедни и храната рядко била достатъчна за всички. Ето защо мащехата накарала бащата да заведе децата в гората и да ги остави там. Бащата така и направил. Братът и сестрата не знаели пътя към къщи и се изгубили в гората. Лутали се Хензел и Гретел без посока и изведнъж попаднали на една чудновата полянка – всички дървета и храсти приличали на геометрични фигури… А вие можете ли да ми кажете някоя геометрична фигура?
Д: …(ако децата се затрудняват да отговорят, задавам подсказващи въпроси, като напр.: Коя геометрична фигура прилича на покрив? А коя на топка?)
У: Да, но тази полянка не била единствена, и докато разглеждали гората, децата се озовали пред къщичката на баба Яга, която ги хванала и ги заключила. Но… старицата видяла, че децата са добри, работливи и умни и решила да им даде възможност да се спасят, ако решат правилно няколко задачи. А пък аз виждам, че и вие като Хензел и Гретел сте умни и добри деца, затова ви моля да им помогнем със задачите, за да се спасят. И ние ще започнем приключението си от същата полянка в Геометричната гора, от която и те. Елате и нека приключението започне…

Децата застават пред Табло N1, клякат или сядат на килима.

У: Ето ни на полянката, хайде сега някой да каже какво виждаме на нея?
Д: Ние виждаме дървета,слънце, трева, хралупа на дървото, небе.
У: А откривате ли някакви геометрични фигури тук?
Д: Тук откриваме кръг.
У: Кажете кои предмети имат формата на кръг?
Д: Слънцето, хралупата, короните на дърветата.
У: Но, деца, според вас всичко наред ли е с тази полянка? Дали има нещо, което не е както трябва?
Д: Слънцето и короните на дърветата почти не се виждат.
У: Така е, нещо нередно се е случило. Да попитаме ли някой какво се случва? Дали живее някой в тази хралупа?
Д: Тук живее катеричката.
У: Да почукаме и да видим дали сте прави… Чук-чук.
К: Кой чука?.. О, здравейте, деца. Дошли сте да помогнете на Хензел и Гретел ли?
Д: Да.
К: Добре, защото както сте видели вече дърветата и слънцето се изгубиха, или по-точно баба Яга ги скри някъде и каза, че ако ги откриете и ги сложите на точното място , ще можете да продължите към къщичката й.
У: Добре, деца, да се огледаме наоколо и да потърсим къде баба Яга е скрила слънцето и короните на дърветата.

Децата откриват кръговете и ги поставят на мястото им.

У: Добре ли се справиха децата със задачата, катеричке?
К: О, да. Вие сте много умни и добри деца, и аз се радвам, че се запознах с вас, но сега трябва да вървя, че работа ме чака. Пожелавам ви успех в освобождаването на Хензел и Гретел. А да, и да не забравя… Следващата ви задача е на полянката след реката, но внимавайте. Има два моста, изберете по-безопасния, иначе ще паднете във водата. Довиждане!
У;Д: Довиждане, катеричке!

Целият материал:
Прикачени файлове
Хензел и Гретел в геометричната гора.rar
(13.63 KиБ) Свален 37 пъти
Прочетено: 329 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Математика”