Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Урок по Математика за 3-ти клас

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с математиката.
Алгебра, линейна алгебра, математически анализ, векторен анализ, аритметика, геометрия, аналиитична геометрия, евклидова геометрия, диференциална геометрия, тригонометрия, математическа логика, статистика, теория на множествата, теория на числата, теория на вероятностите, числен анализ.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284142
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335223
Местоположение: Somewhere In Time

Урок по Математика за 3-ти клас

Мнение от Mozo »

УРОК ПО МАТЕМАТИКА ЗА 3-ти КЛАС

НА ТЕМА:



УМНОЖЕНИ НА ТРИЦИФРЕНО ЧИСЛО С ЕДНОЦИФРЕНО С ПРЕМИНАВАНЕ В РЕДА НА ДЕСЕТИЦИТЕ




Тема на урок:
Умножение на трицифрено число с едноцифрено с преминаване в реда на десетиците (216.3).



Урок за нови знания

Цели:1. Да се усвои алгоритъмът за писменно умножение на трицифрено число с едноцифрено,когато се извършва преминаване от реда към реда на десетиците.
2. Да се затвърдят уменията на учениците за пресмятане на числови изрази.


Ход на урока:
Задача 1.
Учител: Ученици, на дъската съм ви написала няколко примера с действие умножение.
Има ли желаещи да решат задачата на дъската:
-Кои са компонентите при действие умножение?
33.2= 41.2= 34.2=
Множител множител произведение
Три деца решават и обясняват как са умножили.
Учител:Затруднихте ли се?
Ученик: Не! Защото умножението се извършва без преминаване и използваме,знанията за таблично умножение.
Учител: Деца днес ще се запознаем със задачи,при които има преминаване в реда на десетиците. Затова внимавайте и помнете, това което ще ви обясня!




Запишете в тетрадките,заглавието на новия урок „Умножение с преминаване в реда на десетиците”.Учителят пише на дъската заглавието( темата ).
Учител: А сега погледнете този пример:
35.2=34.2+2=
Отново го решават и питаме защо биха се затруднили при израз.
35.2=70
Учител: Защото в класа на единиците при умножение,ще се получи десет и запомнете,че записваме 0,а 1 е наум към десетиците.Не забравяйте 1 наум.
Погледнете табличката,която съм ви начертала и внимавайте:
Задача 2
(30+5).2=
=30.2+5.2=
60+10=70 .2
Дес.
Ед.
3
5
6 (към шест)
10 (едно на ум)
7
0



Учител: Този начин по-дълъг ли е?
Можете ли да се справите по-бързо?
Ученик: Да можем да се справим по-бързо.
Умножението винаги започва от най ниския ред( единици).Умножаваме 2.5 равно на 10.Записваме под реда на единиците 0 , а 1 (единицата) преминава в реда на десетиците,като я помним наум. След това 2.3 е равно на 6 и 1 наум, равно на 7 .Получихме 70. Това е произведението.
Учител: Затруднявате ли се много?
Ученик: Не! Трябва само да помним ,че има число наум!
Учител: Погледнете отново към дъската. Начертала съм ви още една таблица .Вижте числата.Кой ще коментира?


.3
Стот.
Дес.
Ед.
2
1
6
6
3 (към три)
18 (едно на ум)
6
4
8


Ученик:Умножението започва от реда на единиците,3 по 6 са 18 единици.Записваме 8 и 1 преминава в реда на десетиците.3 по 1 е равно на 3 и едно (1) наум, четири десетици.
3.2 стотици е равно на 6 стотици.Колко получихме?
Ученик: 648





Учител:Още един ученик да обясни как извършваме умножението.
Сега вижте как извършваме умножението извън таблицата.


216.3
–––––
648

216.3=648

Учител:Кой ще повтори как извършваме умножението извън таблицата?
Задача 3 Прочетете задача трета.
Ученик чете условието.
Учител: Какво трябва да открием ,когато решим подусловията?
Ученик: Когато решим условие а) ще разберем кога в България е приета азбуката, създадена от Кирил и Методий?

Целият материал:
Прикачени файлове
Урок по Математика за 3-ти клас.rar
(9.49 KиБ) Свален 28 пъти
Прочетено: 514 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Математика”