Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

План-конспект на урок по математика, изнесен във 2-ри клас

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с математиката.
Алгебра, линейна алгебра, математически анализ, векторен анализ, аритметика, геометрия, аналиитична геометрия, евклидова геометрия, диференциална геометрия, тригонометрия, математическа логика, статистика, теория на множествата, теория на числата, теория на вероятностите, числен анализ.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283774
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334170
Местоположение: Somewhere In Time

План-конспект на урок по математика, изнесен във 2-ри клас

Мнение от Mozo »

План-конспект на урок по МАТЕМАТИКА

1.Тема на урока: Изваждане на двуцифрени числа от двуцифрени (35-13)

2.Вид на урока: за усъвършенстване на придобити знания, комбиниран;

3.Цели на урока:
Да се усвои алгоритъм за изваждане на двуцифрени числа без преминаване.

4.Дидактическа осигуреност на урока:Учебник,учебна тетрадка 2,химикал,тетрадка за работа в клас.

5.Ход на урока:


Структурен компонент на урока
Дейност на учителя
Дейност на учениците
Времетраене
1.
Подготвителна част
Здравейте деца,аз съм …… и този час с вас ще работим заедно по математика. Готови ли сте за час?
Здравейте!


Да.

Отворете си тетрадките за работа в клас,запишете си датата.
Имаше ли проблем с домашните работи?Кой ще каже само резултатите?
Какво действие е използвано?

Всички си отварят тетрадките,записват си датата.
Няколко деца казват резултатите от домашните.
Събиране.

Как се нарича действието със знак (+)?
А как се наричат числата?
А резултатът?
Събиране.

Събираеми.
Сбор.
5 мин


Как се нарича действието със знак (-)?
А как се наричат числата?
А резултатът?
Изваждане.

Умаляемо,умалител.
Разлика.

2.
Основна част
Деца , отворете учебниците си на страница 23! Погледнете рисунката горе и ми кажете какво виждате?

(Децата обясняват, че виждат двама работници , разтоварващи камион , в който има касетки . Зад тях е нарисувана и сергия с продавач на плодове и зеленчуци)

Според вас, кое аритметично действие ни показва тази картина, събиране или изваждане?
Защо мислите така?
Изваждане!


Защото работниците свалят касетките от камиона!



Точно така! А, сега погледнете първия израз на първа задача!
15-13=2
Колко единици и десетици има в числото 15?
Правилно , нека го запишем в нашата таблица! А, колко са единиците и десетиците в числото 13?
Точно така!(учителката вписва числото в таблицата) От къде трябва да започна изваждането, от единиците или от десетиците?
И колко прави 5-3?
(Учителката вписва резултата в таблицата)
У: А, 1-1?
десетици
единици
1
1
5
3

2

Една десетица и пет единици!


Една десетица и три единици!

От единиците !


2!


0!

Точно така, а сега погледнете втория пример от задачата ! (Учителката е подготвила на дъската хоризонтален и вертикален запис на задачата)
25-13=12
десетици
Единици
2
1
5
3
1
2
Използвайте за решението й лентата показана на учебниците ви!
Колко е отговора?
Кой иска да го запише на дъската?

Децата решават задачата чрез броене в обратен ред , а също и чрез използване на таблицата.

12!
Дете посочено от учителката записва решението на дъската
25 мин


Добре, а сега да решим втора задача от учебника!
37-15=22;99-18=81;88-42=46; 54-12=42;87-53=34;68-32=36; 76-24=52;49-49=0. (хоризонтално и вертикално)
Хайде сега да решим първите 2 примера от задача 3.
28+11=39;49-28=21
Останалите 3 примера ще си ги решите за домашна работа.

22;81;46;42;34;36;52;0. Деца , посочени от учителката, решават примерите на дъската, като обясняват алгоритъма си на действие.


39 и 21

Браво деца, сега ще решим няколко задачи свързани с движението по пътищата на различни превозни средства. Вие какви превозни средства познавате?
Децата изброяват различни превозни средства.

Добре,а сега погледнете четвърта задача , кой иска да прочете условието й?
(Дете прочита текста на задачата , след което учителката насочва вниманието на класа към предварително записаният съкратен запис на дъската)
Как според вас, можем да решим тази задача?

И какво ще получим?
Точно така, кой иска да запише решението и отговора на дъската?
Задача 4
34 превозни средства- леки коли и камиони
21 леки коли
Колко са камините?

Като от превозните средства извадим броя на леките коли!
Броя на камионите!
Решение: 34-21 = 13
Отговор: 13 камиона


Браво, а сега да ви видя как ще се справите със следващата задача? Кай иска да прочете условието й ?
(Дете прочита текста на задачата , след което учителката насочва вниманието на класа към предварително записаният съкратен запис на дъската)
Как ще решите тази задача?
Защо ще ги събираме?
Точно така! Кой иска да запише решението и отговора на дъската?
Задача 5
12 автобуса
с 11 повече леки коли
Колко са леките коли?


Като съберем 12 и 11!
Защото леките коли са колкото автобусите и с още 11 повече !
Решение:12 + 11 = 23
Отговор: 23 леки коли

3.
Заключителна част
Отворете учебните тетрадки на страница 15 и погледнете задача 1.Какво има на нея?
Да,това е светофар и момче.Всяка задача отговаря на един от отговорите на светофара.
За домашна ще си ги решите и ще оцветите момчето и светофара.
Заедно със задача 1 имате за домашна и задача 2 в която вие ще си измислите условие по картинката и ще я решите.


Светофар и момче.


Камион и шофьор,който разтоварва.

5 мин

Целият материал:
Прикачени файлове
План-конспект на урок по математика, изнесен във 2-ри клас.rar
(11.42 KиБ) Свален 130 пъти
Прочетено: 7214 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Математика”