Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Ситуация по математика за групиране

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с математиката.
Алгебра, линейна алгебра, математически анализ, векторен анализ, аритметика, геометрия, аналиитична геометрия, евклидова геометрия, диференциална геометрия, тригонометрия, математическа логика, статистика, теория на множествата, теория на числата, теория на вероятностите, числен анализ.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283771
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334117
Местоположение: Somewhere In Time

Ситуация по математика за групиране

Мнение от Mozo »

Образователно направление: МАТЕМАТИКА
Възраст: III група (5-6 години)
Ядро: Количествени отношения
Тема: Групиране на предмети („Аз съм в детската градина“, издателство "Изкуства", кн. 2, стр.8-9)
Вид на ситуацията: Нови знания
Цели: Овладяване на способи за обособяване на групи от обекти, за сравняването им и за назоваване на количествени отношения
Задачи:
Овладяване на умения за групиране на предмети по два признака (цвят и големина);
Сериация на предмети по два признака;
Методи: песен, демонстрация, беседа, игра, самостоятелна работа (апликиране)
Средства: песен „Шаро и първият сняг“; нагледен материал - картинки на мечета и зайчета х 5 броя - големи и малки, табло с нарисувани върху него 4 бр. писти за всяка една групичка животни (големи мечета, малки мечета, големи зайчета, малки зайчета); „Аз съм в детската градина“, издателство "Изкуства", кн. 2, стр.8-9; цветни моливи за всяко дете, панерче с предварително изрязани различни по големина цветни фигури; лепило (последните се приготвят за всяко дете от групата), бял лист - тесен и дълъг;
Ход на ситуацията:
Педагогическата ситуация започва със слушане на част от песента „Шаро и първият сняг“.
Учителят: Деца, видяхте ли колко студено е станало днес навън?
Децата: Даааа!
У: И какъв пухкав сняг е натрупал... също като в песента, която чухме! (ако има сняг, ако няма - У: И скоро може сняг да завали, също като в песента....). Дано снегът се задържи по-дълго време, та да успеете на воля да се попързаляте с шейните и да си направите големи снежни човеци. А в гората снегът отдавна е затрупал всичко. Горските обитатели не по-малко от вас обичат зимата и снежната й пелена. И те като децата използват всеки удобен момент да се попързалят. Най-запалени скиори сред тях са мечетата и зайците. Имат си и отделни писти - за едните и за другите. Само дето нещо са се пообъркали днес и имат нужда от помощ. На таблото пред вас (Приложение 1) са подредени мечета и зайчета разбъркано. Хайде помогнете им да се подредят - мечетата в една групичка, зайците - в друга.
Едно дете излиза да подреди зайците, а друго - мечетата.
У: Ето вече имаме готови групичката на зайчетата и групичката на мечетата (актуализират са стари знания за групиране по един признак - вид). Обаче нещо в групичките прави ли впечатление?
Д: Да. Във всяка група има големи и малки мечета и зайчета.
У: Точно така. Я вижте колко писти има на таблото.
Пистите са четири. Всички заедно ги преброяват.
У: Щом като е така, трябва да имаме четири групички. Кои ще са те?
Д: Група на големите мечета, група на малките мечета, група на големите зайчета и група на малките зайчета.

Целият материал:
Прикачени файлове
Ситуация по математика за групиране.rar
(6.11 KиБ) Свален 95 пъти
Прочетено: 4272 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Математика”