Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

ИЗПИТНА РАБОТА ПО МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО МАТЕМАТИКА В НАЧАЛЕН ЕТАП НА СУ - презентация

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с математиката.
Алгебра, линейна алгебра, математически анализ, векторен анализ, аритметика, геометрия, аналиитична геометрия, евклидова геометрия, диференциална геометрия, тригонометрия, математическа логика, статистика, теория на множествата, теория на числата, теория на вероятностите, числен анализ.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296660
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 367992
Местоположение: Somewhere In Time

ИЗПИТНА РАБОТА ПО МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО МАТЕМАТИКА В НАЧАЛЕН ЕТАП НА СУ - презентация

Мнение от Mozo »

ИЗПИТНА РАБОТА
ПО МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО
МАТЕМАТИКА В НАЧАЛЕН ЕТАП НА СУ

1.Опишете методиката за изясняване на алгоритмите за
събиране и изваждане на естествените числа до 20
относно следните две групи:
Събиране на едноцифрени числа, сборът на които е
по-голям от 10,
(например: 8 + 4 = ? и 5 + 7 = ?);
Алгоритъм за пресмятане при събиране:
примера, който е даден 8 + 4 = ? – първото събираемо е 8, второто е
4. Второто събираемо се представя като сбор от две числа, едното
от които допълва първото събираемо до 10. След като се допълни
първото събираемо до 10, се прибавят останалите еденици на
второто събираемо или ( 4 се представя като 2 + 2, 8 + 2 = 10, 10 +
2 =12)
8 + 2 + 2 = 12
Сборът на две числа се намира по-лесно, като се допълни
до 10 по-голямото събираемо, когато първото събираемо е
по-малко от второто събираемо, пресмятането се извършва
след като се разменят местата на събираемите. Както е в
следващият пример :
+ 7 = 7 + 5 = 7 + 3 + 2 / събираемото 5 представяме с две
числа 3, което допълва по-голямото събираемо до 10 и 2
Алгоритъм за пресмятане при изваждане :
Умалителят се представя като сбор от две числа, първото от
които е равно на единиците на умаляемото. Изваждат се и така
разликата е винаги 10. От получената десетица се изважда
второто число, останало от умалителя.
Пример: 12 – 5 = /Първо определяме едениците умаляемото
12, и представяме умалителя 5 като сбор от 2 / съответства на
едениците на умаляемото/ и остатъка – 3. Или 12 – 2 – 3= 10-
3= 7
13 – 8 = 13 – 3 – 5 = 10 – 5= 5
Умаляемото се представя като сбор от едениците си и
числото 10 / десеттиците/ . 12 – 5 = 2 + 10 – 5 = 2 + 5 = 7
13 – 8 = 3 + 10 – 8 = 3 + 2 = 5
KIDS HAVING FUN COLORING BOOK – PICTURE 5
2. Опишете методиката на изясняване на разместителното
свойство при
действие умножение. Предложете подходяща илюстрация
за
извеждането на това свойство и го формулирайте.
разместителното свойство при действие умножение
се изучава във втори клас.
Например: Колко стикера имат Поли и Красимир ?
Поли има 2 редички по 4 стикера елхички , а Красимир има 4
колонки по 2 колички
Поли ще събере броя на елхички от първият ред 4 плюс броя на
елхичките от вторият 4.Можем да го запишем и с умножение 2
реда по 4 елхички.
4+4= 8
2.4= 8
Иван ще намери броя на човечетата по
2+2+2+
колони той ще събереброя на
2=8
човечетата 2 плюс броя на човечетата
4.2= 8
от втората колана 2 плюс броя на
човечетата от третата колона плюс
броя на човечетата от
четвъртата.Можем да запишем и с
KIDS HAVING FUN COLORING BOOK – PICTURE 7
Гледаме изразите ,които са с умножение
2.4=8 което получи Мими и 4.2=8 ,което получи Иван
сравняваме двете решения и виждаме, че резултатите
са равни, щом резултатите са равни и числовите
изрази са пресметнати също са равни т.е 2.4=4.2 Вижа
се, че децата са размесели местата и тогава ще
кажем, че произведението на две числа не се
променя. Ако са разместени местата на множителите,
имаме пример за РАЗМЕСТИТЕЛНО СВОЙСТВО.

Целият материал:
Прикачени файлове
ИЗПИТНА РАБОТА ПО МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО МАТЕМАТИКА В НАЧАЛЕН ЕТАП НА СУ - презентация.rar
(1.87 MиБ) Свален 17 пъти
Прочетено: 249 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Математика”