Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

„Синеокият рибар” - разказ от Георги Мишев

Безплатни есета, реферати, доклади, анализи и всякакви теми свързани с литературата.
Константин Преславски, Черноризец Храбър, Паисий Хилендарски, Любен Каравелов, Добри Чинтулов, Добри Войников, Петко Р. Славейков, Христо Ботев, Иван Вазов, Алеко Константинов, Пенчо Славейков, П.К. Яворов, Димчо Дебелянов, Елин Пелин, Гео Милев, Никола Вапцаров, Христо Смирненски, Атанас Далчев, Йордан Йовков, Никола Фурнаджиев, Елисавета Багряна, Димитър Димов, Димитър Талев, Веселин Ханчев, Йордан Радичков, Николай Хайтов, Блага Димитрова, Христо Фотев, Борис Христов и Виктор Пасков
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284003
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334807
Местоположение: Somewhere In Time

„Синеокият рибар” - разказ от Георги Мишев

Мнение от Mozo »

ТЕМА: „Синеокият рибар”- разказ от Георги Мишев

ВИД на урока: комбиниран

ЦЕЛ:Възприемане и осмисляне на разказа с оглед формиране на представа
за литературния герой.
ЗАДАЧИ:
1.Проследяване на сюжетното развитие на разказа.
2.Разкриване на основната идея на разказа.
3.Определяне на авторовото оценъчно отношение към Левски.
4.Определяне на читателското оценъчно отношение към Левски.

ПРЕДВАРИТЕЛНА ПОДГОТОВКА: Учениците са запознати с творчеството на писателя Георги Мишев и с историческата действителност, в която е живял и се е борил Васил Левски.За домашна работа са имали за задача да разберат значението на турцизмите в разказа, използвани от автора.



ХОД на УРОКА
Инвариантни
структурни
елементи
Методически
инструмен-
тариум

Урокът започва с изпълнение на песента „Вятър ечи” от учениците.
-За какво призовава героят от песента?
/За освобождение на България/
-Кои първи изправят глава и грабват оръжие, за да отмъщават на турските поробители?
/Хайдутите/
-Само жаждата за правда и лично отмъщение, които изпълвали сърцата на хайдутите не били достатъчни, за да се извоюва свободата на България. Трябвало е някой да поведе целия народ на организирана борба.
-Кой се заема с трудната задача да обикаля градове и села и да създава комитети, да подготвя народа ни за освободителна борба?
/ Васил Левски/
-Случка от неспокойния и пълен с опасности живот на Левски ни разказва писателят Георги Мишев. Коя е тази случка ще разберем от неговия разказ „Синеокият рибар”.
-Слушайте разказа.
/Цялостно възприемане на разказа/
- За кого се разказва в разказа?
(В разказа се разказва за Васил Левски)
-В образа на какъв го виждаме в този разказ?
( В този разказ го виждаме в образа на рибар)


-Прочетете тихо разказа и помислете защо Левски се е облякъл като рибар.

-Прочетете началото на разказа, за да разберем къде се развива случката.
-Защо Левски иска да напусне Ловеч? Какво се случва, тъкмо когато той си мисли, че се е изплъзнал?
-Защо Левски тръгва срещу заптиетата?
/Изграждане характеристика на образа на героя: смел, решителен, притежава самообладание./
-Как изглежда лицето му в този момент?
-Как смятате, че се чувства Левски в този момент?
-Как започва разговора между Левски и заптието?
-С кои думи го спира турчинът, когато Левски го поглежда?
-Защо Левски изтръпнал? Как се чувства в този момент?
-Какви са очите на Левски?
Разказва се на учениците, че турците са издирвали Левски по описание на външността му. Негова отличителна черта са били сините му очи.
-Опишете как си представяте външния вид на Левски.
-Какво се случва по- нататък в разказа?
-Какви черти от характера на Левски писателят подчертава в тази случка?
/Характеристика на образа/
-Защо турчинът му дава жълтица?
-Как Левски успява да се измъкне от градчето?
-За какво дава спечелената жълтица?
-За какви качества говори тази постъпка?
/Характеристика на образа-родолюбие/
-Да прочетем по роли диалога между Левски и заптието, така че да проличат смелостта и самообладанието на Апостола.
-Кой момент от текста ви допада най-много и защо? Разкажете го.
- Прочетете изреченията, от които разбирате, че Васил Левски е съобразителен, смел и родолюбив.
-Сега ви предлагам да решим кръстословицата в тетрадката по четене. При правилно решение получаваме в кой град е роден Левски.
- В днешния урок по литература обогатихме знанията си за Апостола на България. Чрез качествата на Левски, за които ни разказва писателят Георги Мишев в разказа „ Синеокият рибар”, разбрахме какъв трябва да бъде борецът за свобода.
Изказва се подходяща оценка за работата на учениците по време на часа.
За домашна работа се възлага зад.№1 от учебната тетрадка.
Насърчава се читателския интерес с поставяне на диференцирани задачи за домашна работа:
-Потърсете и прочетете и други художествени произведения за живота и дейността на Васил Левски. От №1 до № 10 ще ни запознаят с други разкази , а от №11 до № 20 ще ни прочетат стихотворения за героя.


1.Психологическа подготовка за възприемане на литературното произведение.

2.Мотивирано съобщаване на темата.

3.Работа с текста на литературното художествено произведение.
а/.първичен синтез
б/.първоначална беседа за ориентиране на учителя за възприемането и осмислянето на произведението от учениците
в/.тих самостоятелен прочит от учениците с поставена задача
г/.”анализ” на литературното художествено произведение


Целият материал:
Прикачени файлове
„Синеокият рибар” - разказ от Георги Мишев.rar
(8.06 KиБ) Свален 22 пъти
Прочетено: 866 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Литература”