Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Писмена разработка за придобиване на втора професионално-квалификационна степен

Безплатни реферати, есета, анализи, доклади и всякакви теми свързани с информатика, компютри, интернет.
Алгоритми, теоретична информатика, операционни системи, изици за програмиране, изчислителна техника, компютърни мрежии, бази от данни, компютърна графика, роботика, изкуствен интелект, криптография.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284010
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334817
Местоположение: Somewhere In Time

Писмена разработка за придобиване на втора професионално-квалификационна степен

Мнение от Mozo »

Писмена разработка
за придобиване на втора професионалноквалификационна степен

Диагностична зависимост между знанията и уменията на учениците по Информационни технологии , модул „Създаване и публикуване на интернет страници“ - VIII клас.” с помощта на дидактически тест


Увод.
Глава първа. Концептуално - теоретична постановка(Научнотеоретични основи на изследването)
1.1 Диагнодтично изследване – теоретични основи.
1.1.1 Що е диагностика?
1.1.2 Средства за диагностика
1.1.3 Що е тест?
1.2 Контрол- същност, видове, методи.
1.4 Анализ на ДОИ
Глава Втора. Организация и методика на диагностичното изследване.
2.1 Цел
2.2 Задачи
2.3 Хипотеза
2.4 Обект, предмети и обхват.
2.5 Критерии и показатели
2.6 Диагностични методи и средства
2.6.1 Диагностични методи
2.6.2 Методи за получаване на информация
2.6.3 Методи за обработка и анализ на информацията
Глава Трета. Диагностична процедура и педагогически анализ на резултатите
3.1 Диагностична процедура
3.1.1 Анкета
3.1.2 Педагогиско наблюдение
3.1.3 Тест
3.1.4 Практическа задача
3.2 Анализ на резултатите
3.2.1 Анализ на анкетата
3.2.2 Анализ на педагогическото наблюдение
3.2.3 Анализ на теста
3.2.4 Анализ на практическата задача
Изводи и заключение
Приложение

Увод
В ранните години на 20 век образованието се фокусира върху овладяване на основните умения за грамотност – четене, писане и смятане: Не е общоприето правилото за образователна система, която да тренира у хората уменията да мислят и четат критично, да се изразяват ясно и убедително, да решават комплексни проблеми в науката и реалния живот. Сега, в началото на 21 век, тези интелектуални умения се изискват от почти всеки, за да успее в сложния и непрестанно изменящ се съвременен свят, в който икономиката, науката, технологията и образованието са силно взаимосвързани. Конкурентноспособността зависи не само от откритите нововъведения, но и от скоростта, с която знанието за тях се предава чрез образователната система за създаване на подготвени и способни кадри, които да го прилагат. Затова е важно да се развива способността на днешните ученици да решават проблеми. Модерното обучение все повече се основава на активните методи на учене, при които ученикът играе централна роля. Целта на тези методи е развитието на нетехническите умения (информационни умения, умения за работа по проект, умения за работа с екип, умения за представяне на информация ), които се свързват по естествен начин с информационните технологии и се разглеждат като трета група умения, т.н. умения надградени с информационните технологии. Хората, които ги притежават имат по-големи шансове за добра професионална реализация и могат да се приспособят към увеличаващите се изисквания за работа и при решаването на различни проблеми.
Информационните технологии вече са неразделна част от ежедневния живот, осигурявайки полезни пособия и услуги в домовете, в училище, на работните места, навсякъде. Технологичните промени имат огромен потенциал за създаване на изобилие от блага, по-висок жизнен стандарт и по-добри услуги. Прогресът в технологиите днес позволява да се получава, обработва, съхранява и предава информация в разнообразна форма – картина, звук или текст, независимо от обема им, разстоянието и времето. Целта на Информационното общество е да създаде условия необхватните количества от информация да станат достъпни за всички слоеве на обществото. Информационното общество предполага хората да умеят да търсят, нализират, синтезират и оценяват информацията. Тези способности са в сърцевината на решаване на проблеми, а информационните технологии са мощно средство, което може да способства за бързото им овладяване и прилагане.
Темата „Създаване и публикуване на интернет страници“ е една от най-трудните в учебната програма за осмокласниците. Някои от тях влизат в клас с предварителната нагласа, че е „скучна“ и „трудна“, други очакват с интерес да създадът своя първи уеб сайт. Според М. Андреев „Вътре в обособените учебни предмети съществуват интегративни нишки, които трябва да се актуализират в процеса на обучението в подходящи форми…“ [1] Използването на вътрешнопредметни връзки в урока и разглеждането на подходящи за възрастта примери прави усвояването на „сухата“ материя по-успешно и приятно.
С развитието на информационните технологии през последните десетилетия компютърът зае своето неотменно място в обществото. Навлязоха нови гъвкави методи за визуализиране и обработка на използваната информация. Интернет предоставя възможност да се получава бърз. достъп до данни, даващи пълна информация на клиента, без ограничения във времето. Това би спестило досадното лутане между справочници, помагала, учебници. Днес от Web-сайтове се очаква да съдържат много информация и да имат добро представяне, но не и да разсейват с труден и тромав интерфейс. Информацията в него трябва да е лесно откриваема и актуална.






Глава първа. Концептуално - теоретична постановка(Научнотеоретични основи на изследването)
1.1 Диагнодтично изследване – теоретични основи.

Основните понятия, свързани със същността на разглежданата тема са диагностика, средства за диагностика, тест, етапи за създаване на тест.

1.1.1 Що е диагностика?
Под понятието педагогическа диагностика ще разбираме теорията и практиката на създаване и използване на диагностични методи и средства за оптимизация на педагогическия процес. Тя се занимава с правилното и научно обосновано провеждане на диагностичния процес (диагностициране), при който най-напред се извършва измерване или се установява степента изразеност на определен белег или на дадено състояние. На тази основа по-нататък се прави оценка и се поставя диагноза съгласно предварително установени критерии. В резултат на тази сложна дейност накрая се правят предложения за усъвършенстване на учебно-възпитателния процес в прогностичен план. Диагностицирането е самата процедура при поставянето на диагноза - от осъзнаване на необходимостта, подготовката и използването на адекватни методи, до даване на научнообосновано и практически проверимо заключение. Преди да се определят предмета и проблемните области на педагогическата диагностика, необходимо е да се представят и анализират най-напред основните понятия диагноза и диагностика.

Целият материал:
Прикачени файлове
Писмена разработка за придобиване на втора професионално-квалификационна степен.rar
(19.07 KиБ) Свален 475 пъти
Прочетено: 4065 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Информатика, IT, интернет”