Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Връзки с обществеността

Безплатни реферати, доклади, есета, анализи и всякакви теми свързани с журналистиката.
Разследваща журналистика, културна журналистика, спортна журналистика, музикална журналистика, криминална журналистика, фотожурналистика, радиожурналистика, телевизионна журналистика.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284026
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334913
Местоположение: Somewhere In Time

Връзки с обществеността

Мнение от Mozo »

БУРГАСКИ СВОБОДЕН УНИВЕРСИТЕТ

ХУМАНИТАРЕН ФАКУЛТЕТ


ДИПЛОМНА РАБОТА

ТЕМА : „ДЕЙНОСТТА НА ПР – СПЕЦИАЛИСТА В СТРАТЕГИЧЕСКОТО РАЗВИТИЕ НА ФИРМА ЗА ИНТЕРНЕТ УСЛУГИ ( ПО ПРИМЕРА НА ФИРМА …………………НА ТЕРИТОРИЯТЯ НА К . К . СЛЪНЧЕВ БРЯГ )

Град Бургас

СЪДЪРЖАНИЕ

СЪДЪРЖАНИЕ.......................................................................................................................2
УВОД.........................................................................................................................................4
ГЛАВА ПЪРВА . ТЕОРЕТИЧНИ АСПЕКТИ НА ВРЪЗКИ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА (ПР И ИНТЕРНЕТ УСЛУГИТЕ В СЪВРЕМЕННИЯ ТУРИЗЪМ)...............................................................................................................................7
1 . Същност на връзки с обществеността ( ПР ) . Преглед на мнения и определения за връзки с обществеността..........................................................................................................7
2 . Видове ПР, в зависимост от различни критерии............................................................11
3 . Функции, дейност на връзки с обществеността..............................................................13
4 . Средства и програми на връзки с обществеността.........................................................17
4 . 1 . основни етапи на ПР програми....................................................................................21
5 . Връзки с обществеността по време на криза . Принципи и ключови стъпки по време на криза....................................................................................................................................27
5 . 1 . Принципи на ПР по време на криза............................................................................27
5 . 2 . ПР в аварийни ситуации...............................................................................................27
5 . 3 . ПР управление на кризи...............................................................................................29
6 . Интернет услугите в развитието на съвременния туризъм............................................29
6 . 1 . Интернет услугите в туристическия продукт.............................................................29
6 . 2 . Характеристики на интернет услугите в туризма......................................................33
6 . 3 . Показатели и анализ на интернет услугите................................................................34
ГЛАВА ВТОРА . МЕТОДИКА НА УПРАВЛЕНИЕТО НА ПР СПЕЦИАЛИСТА, ПО ПРИМЕРА НА ФИРМА „ ЕВРОНЕТ ” ООД, ЗА ПЕРИОДА 2004 – 2008 ГОДИНА.................................................................................................................................38
1 . Обща характеристика на дейността на фирмата.............................................................38
2 . Методи и средства използвани от ПР специалиоста ( за периода, в който е присъствал във фирмата – 2005-2008 година ) . Обобщаващи изводи и оценка на извършената работа от ПР специалиста…………………………………………………...40
2 . 1 . Работа на ПР специалиста за сезон 2005, 2006, 2007 година………………………40
2 . 2 . Обобщаващи изводи и оценка на извършената работа от ПР специалиста………50
ГЛАВА ТРЕТА . ПЕРСПЕКТИВНО РАЗВИТИЕ НА ДЕЙНОСТТА НА ФИРМА”……....”…………………………………………………………………………..55
1 . Основни тенденции в развитието на туристическия комплекс………………………55
2 . Намерение на ПР специалиста на фирма „………….” ООД за разгръщане на бизнесмрежата на теритирията на к . к . „ Слънчев бряг ”……………………………….58
3 . Програма за развитие на дейността на фирмата . ПР кампания за разгръщане на бизнесмрежата на територията на к . к . „ Слънчев бряг ” и извън него……………..….60
4 . Изводи и препоръки относно финансовия ефект и мотивационните аспекти на дейността на връзки с обществеността във фирма „…………….” ООД ...........................69
ЗАКЛЮЧЕНИЕ…………………………………………………………………………….72
ИЗПОЛЗВАНА ЛИТЕРАТУРА…………………………………………………………..75

УВОД


Развитието на българския „ Пъблик рилейшънс “ ( ПР ) през последните 10 – 11 години е белязано от едно масово явление – на промяна на методите на взаимноизгодно сътрудничество между организацията и публиките . Промяната е в следствие на това, че публиката с времето е станала много взискателна към стоките и услугите, които купува .
Днес ние сме свидетели на успехите и неуспехите на много организации, които имат собствен ПР – отдел или наемат такъв, или нямат . В една непрекъснато променяща се среда на Връзки с обществеността ( например : голямото количество информация, заливаща публиката, нови конкуренти, нови продукти и т . н . ), успехът на фирмите, в голяма степен, зависи от способността на ПР специалиста по – бързо и лесно да се адаптира към промените, както по отношение на пазара, така и към условията на обществените нагласи и да измисли и осъществи най – добрата за фирмата ПР кампания . Развитието на този тип гъвкавост е свързано с ефективното използване от ПР специалиста на :
1 . Вербални и невербални, електронни и интерактивни изразни средства .
2 . Използване на подходящи медии и канали за изпращане на приемливи послания и информация към обществото .
3 . Оценка на публичното мнение, относно действията на фирмата и коригиране в резултат на нейното поведение .
4 . Крайна цел е структуриране на една ефективно действаща и хармонична, вътрешна и външна комуникационна система .
Изследователската теза стояща в основата на настоящата дипломна работа може да бъде формулирана по следния начин :
„ Работата извършена от отдела по Връзки с обществеността във фирмата има определящо значение за постигането на високи нива на мотивация и оказва съществен ефект върху икономическите показатели на финансовото състояние на фирмата . “
Основавайки се на тази формулирана теза, можем да очертаем обекта и предмета на изследването насочено към конкретната фирма :
Обект на изследването е работата на ПР специалиста в избраната за разглеждане, в дипломната работа, фирма – „ Евронет “ ООД - град Бургас . Предмет на изследването са стратегиите и планирането на ПР специалиста в отношението му към мотивационните аспекти и финансовия ефект от тях във фирма „ Евронет “ ООД .
Глава първа е посветена на теоритичните основи на същността на Връзки с обществеността (същност на връзки с обществеността, видове ПР, функции и принципи на връзки с обществеността, дейност и средства на ПР ), кризисен ПР и интернет услугите в съвременния туризъм .
Глава втора обхваща методите, които е използвал ПР специалиста в развитието на предлаганите интернет услуги във фирма „ Евронет “ ООД за периода 2005 – 2008 година . Отделните тематични параграфи са разделени на : обща характеристика на дейността на фирмата, методи и средства за мотивация на публиките, технология за анализ и оценка на ефективността от ПР специалиста във фирмата . Анализ на специфичните и на общите показатели в дейността на фирмата . Обобщаващи изводи .
Глава трета обхваща перспективното развитие на дейността на фирмата с идеите и ПР – кампания на отдела по Връзки с обществеността . Кампанията е насочена към разгръщане на бизнес мрежата на територията на к . к . „ Слънчев бряг ” и извън него и развитие на дейността на фирмата .


ГЛАВА ПЪРВА . ТЕОРЕТИЧНИ АСПЕКТИ НА ВРЪЗКИ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА ( ПР И ИНТЕРНЕТ УСЛУГИТЕ В СЪВРЕМЕННИЯ ТУРИЗЪМ ) .



1 . СЪЩНОСТ НА ВРЪЗКИ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА ( ПР ) . ПРЕГЛЕД НА МНЕНИЯ И ОПРЕДЕЛЕНИЯ ЗА ВРАЗКИ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА .
Какво е ПР :
Според проф. Здравко Райков:
- технологията на успеха
- философия на взаимодействие между организация и публика, в което се отчитат интересите и на двете страни
- организационна политика със система от целенасочени подходи, средства и техники, за да я направи не просто разбираема, а да мотивира публиката да вземе участие в нейното осъществяване
- наука, изкуство и технология; непрекъснато и ефективно двупосочно общуване диалог
- използва се от организации, предприятия, личности
Според www.answers.com ПР е:
- изкуството и науката на установяване и поддържане на предразположението на публичността
- методите и дейностите за установяването на такива връзки
- степента на успех, получен при постигането на такава връзка с обществеността
Според дефиницията на Майкъл Мото:
ПР е работа, свързана с прокарването на положителна нагласа относно личност, кауза, компания или продукт .
 Други характеристики:
- ПР  се занимава по-скоро с въпроси от обществен интерес, отколкото с услуги и продукти
- не изискава плащане в широка гама от медии и често се разполага в новините като обект на обществен интерес
- често използвани техники: новини, конференции, ангажименти за разяснение чрез говорене пред публикa и обслужващи програми
- цел - намаляване на различията между начина, по който организация вижда себе си и начина, по който обществеността я възприема; позитивни обществени настроения, които водят до повишаване на финансовите постъпления
- предполага вслушване и анализиране на настроенията и поведението на публиката
- създваване, поддържане и защита на имидж
- обхваща не само външната общественост, но и работещите в една компания, връзките с инвеститорите,дистрибуторите, търговския отдел и медиите
- образова публиката за множество неща, отнасящи се до организацията

ПР ( абревиатура от английското Public Relations, Връзки с обществеността, Пъблик рилейшънс, пиар ) е дейността, която създава взаимоотношения между организацията и нейните публики, от които зависи нейният успех или провал .
На теоретиците са известни не по – малко от 500 схващания и определения за Връзки с обществеността . Много популярна е дефиницията, предложена от Фондация за ПР – изследвания и образование, която е формулирана след анализ на 472 определения : „ Пъблик рилейшънс е отличителна управленска функция, която помага за установяване и сътрудничество между една организация и нейните публики ” ( Проф . д – р Неделчо Енев ) . Включва управление на проблемите и резултатите ; помага на мениджмънта да бъде непрекъснато информиран и отзивчив към общественото мнение ; определя и набляга на управленската отговорност за обслужване на обществените интереси ; помага на управлението да е винаги наясно със ситуацията и ефективно да използва промените, за да служи като една ранна предопредителна система . Необходимо е да се предвиждат тенденциите, да се използват изследвания и етични комуникационни техники като принципни инструменти .

Целият материал:
Прикачени файлове
Връзки с обществеността.rar
(72.45 KиБ) Свален 10 пъти
Прочетено: 64 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Журналистика”