Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Аз и Другият в дигитална среда

Безплатни реферати, доклади, есета, анализи и всякакви теми свързани с журналистиката.
Разследваща журналистика, културна журналистика, спортна журналистика, музикална журналистика, криминална журналистика, фотожурналистика, радиожурналистика, телевизионна журналистика.
Нова тема Отговори
nimalinova
Регистриран
Мнения: 1
Регистриран: пет ное 13, 2020 13:16
Репутация: 10
пол: Жена

Аз и Другият в дигитална среда

Мнение от nimalinova »

СОФИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ “СВЕТИ КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ”

ФАКУЛТЕТ ПО ЖУРНАЛИСТИКА И МАСОВА КОМУНИКАЦИЯ


Курсова работа на тема:
Аз и Другият в дигитална среда

Интернет

Интернет е информационна и комуникационна глобална система, свързваща широка област и организирана като кабелна или сателитна мрежа. Първият изцяло електронен компютър е направен от изследователи в Пенсилванския Университет и е кръстен ENIAC. За първи път след създаването му се появява думата компютър. Той е програмно управляемо устройство. В устройството памет се съхраняват програмата и входните данни, които се внасят отвън. Централният процесор дешифрира, изпълнява и извлича програмите. Входните устройства въвеждат данните и програмите, докато изходните извеждат резултатите в разбираем език за човека.
Персоналният компютър води началото си от 1970г., като преди персоналния компютър идеята за свързани помежду им компютри в мрежа, които осъществяват интерперсонални контакти навсякъде по света, датира от 1962г.
Интернет е доставчик на компютърна виртуалност, общата рамка на универсалността представлява глобалната мрежа. Скоростта на връзката с Интернет се измерва в килобити за секунда. Услугите, които Интернет предлага са чат – разговор с един или с група хора в реално време, дискусионни групи, организирани около дадена тема, сваляне на файлове, мултимедийност на файловете – видео, аудио картина, фотографии, машини-търсачки, търсещи в цялото информационно Интернет-пространство.
Най-използваната част на Интернет е имейла- електронният вариант на класическата поща. Бутоните вход, изход, пощенска кутия, съобщение за новодошли писма, връщане на съобщение, автоматични изписвания на адреса, затваряне на писмото като непрочетено, са малка част от хилядите удобства.
Търсещите машини като Google, Yahoo и т.н. са програми, които за секунди преравят цялата налична информация в Интернет и предлагат директен изход към интересуващото.
Комуникацията в Интернет е предимно междуличностна масова комуникация, интерперсонално общуване чрез техническо и технологично средство. Това прави възможно запознанството в електронна среда с неограничен брой лица. Разбира се, че автентичността, идентичността и достоверността на другия в интерперсоналната комуникация трябва да бъдат поставяни под въпрос. Пренасянето на човешки навици в общуването с другия, както и пренасянето на комуникационния интерперсонален Интернет манталитет върху реалността.
Масовите комуникации имат среща с Интернет в най-общото деление на масовите комуникации на печатни – вестници, списания, книги и др. и на електронни медии – телевизия, радио, телефон, аудио медии, Интернет.
Формите на комуникация са масови и междуперсонални. Не може да кажем, че Интернет е комуникация лице в лице. Нерелевантността на присъствие на другия в комуникацията и времето за отговор на другия, правят комуникацията в Интернет далеч по-трудна сравнение с комуникацията лице в лице.
Човекът пред телевизора, радиоприемника или печатното издание е респондент. Той слуша, чете, коментира и критикува, предпочита, но не произвежда комуникацията.
Невъзможността за познанство между аудиторийните членове, както и предварително наложената анонимност на приемащия масмедийната комуникация са повече минуси.
Информационната зависимост, която е разположена на територията на няколко канала, както и наличието на частни масмедии и обществени масмедии. Те лансират комуникация безотносителна спрямо личните качества на индивида, както и обезконкретизират получаващия масмедийна комуникация от информационния производител.
Масмедиите копират характеристиките на Интернет, но са центростремителни към интересите и авторитета на платците на информационното си производство медии.
Масмедиите е възможно да манипулират респондента. В тях се съдържа визуална и съдържателна сюжетна линейност на произведения медиен продукт. Масмедиите държат сметка на моралните правила и възпитателните междупоколенчески практики, но не могат да абсорбират технологичните практики на Интернет.
Монтажът е масмедийната виртуална реалност, която технически служи за стъпало към компютърната виртуалност на Интернет.
Масмедиите се променят константно. Те са продукт на техническа еволюция. Но за сметка на това комуникационните улеснения на респондента се състоят единствено в ползването му на дистанционното управление към приемника си на електронната масмедия.
Масмедиите непрекъснато припомнят социалните стандарти на индивида и обществото. Те насочват индивида по социално, етносно и политически диверсифицирани посоки.
Масмедиите често следят демографските модели, особено за региони с активна миграция. Регионализирането на спадащ или подобряващ се жизнен стандарт за по-големи групи хора се следи, защото масмедиите разчитат на своето бюджетиране, на рекламодателите си и следят появите на конкурентни медии.

Целият материал:
Прикачени файлове
Аз и Другият в дигитална среда.rar
(32.45 KиБ) Свален 8 пъти
Прочетено: 123 пъти
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Журналистика”