Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Цели, основни задачи и значение на обучението по изобразително изкуство

Безплатни анализи, реферати, есета, доклади и всякакви теми, за които няма собствен раздел.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Льо
Луд за връзване
Луд за връзване
Мнения: 13886
Регистриран: нед мар 10, 2013 09:19
Репутация: 47104
пол: Мъж
Местоположение: Пловдив

Цели, основни задачи и значение на обучението по изобразително изкуство

Мнение от Льо »

2. Цели, осн.задачи и значение на обучението по изобр.и-во:
Цел: Целта е обучението по изобр.и-во е да даде основна представа в съответствие с възрастовите особености на децата. За изобр. и-во и заедно с останалите образователни направления в ДГ да съдейства за създаване на единен и цялостен образ на света, формираики естетическо отношение на подрастващата личност към обектите и явленията в околната реалност.
Уч.съдържание по изобр. и-во вкл. с-ма от знания, умение и отношение което се различава от с-мите на останалото обазователно направление. Тази дисциплина спомага за развитието на зрително- възприемчивите способности на детето, повишава възможностите на зрителни представи относно разнообразните начини за изграждане на реални фантазии, образи със съответните изобразителни материали и технологии.
Основните ориграмни зад. се отнасят към:
1) развиване на емоционалната отзивчивост
2) преобщава ни към общо човешките ценности
3) формиране на възможности за социално адаптиране на детската личност
4)развитие на
-1-
познавателно- псих. процес( памет, въображение, мислене)
Основната задача е: развитие на изобразителни-творческите способности
5) обогатяване на худ.познания на децата и изграждане на такива ч/з разглеждане на изобр. и-во ч/з оригинални творби
6) умения, навици, отношения с различни материали
Значението на изобр. и-во е изграждане на естетико- богата личност( да създаде предпоставка за художествена култура)
-2-


3. Теории за призхода, същността и развитието на детската изобр. дейност:
Освен публикациите на въпросите за худ. образование и възп. подходящо място може да се отдели на някои теории свързани с образователните процеси, в които намират отражение в обучението по изобраз.и-во.
1-ва теория: Биогенетична на Ерик Хекел- Онтогенезиса повтаря филогенезиса. В началото на XX в. Се пренася в социологията и психологията, намира отражение в педагогиката. В педагогиката тя се свежда до следното , човекът се ражда с биологична закодирана програма за развитие, което обуславя личностните
-1-
и обществено- социалните му функции, развитието има точно определени стадии, които не могат да се променят от др.фактори.
Според тези теории личността онагледява и повтаря биологически и исторически саздадени качества на човечеството,които съществуват независимо от обучението и образованието. Следователно уч.процес не може да бъде основен определящ фактор на развитие, а е процес които само следва биологическата определеност.
Превържениците на тази теория в областта на педагогиката препоръчват да се наблюдават и изучават особеностите на детската психология.
2-ра теория: Психо-аналетична на Фройд:
Свързана с проблеми насочени към психиката на и-вото, за развитието и съхранението на човешкия род. Фройдистите разгл. мотивите на изобр. дейност и интересът към произведенията на изобр.и-во като вродени сексоални инстинкти, и като подсъзнателни рационални процеси. Според тях всяка човешка дейност се ръководи от подсъзнателни импулси.
3-та теория: на Густаф Бритш- състои се в следното: в негоеата теория 1926г. се прави паралел м/у детската изобр. дейност и изкуството на древните народи.
-2-
Утвърждава идеята за съществуването на пряка вр. м/у детето и-во.Развирието на изобр.дейност на детето с поред него е повторение на исторически изминатият път от изобр. и-во.
4-та теория на:Корадо Ричи:
За 1-ви път систематизира особенностите на детската изобр.дейност ,прави опит да п-търси произхода на детската изобр.дейност.Негов труд е „Изскуството на децата”.Това е един от 1-вите трудове допринесъл за по нататъшните изследвания свързани с изобр.дейност.Въз основа на мн.детски рисуки сабирано в у-щата е Италия Пичи прави заключение, че децата започват своята изобразителна дейност с изобразяване на това, което най-рано превлича тяхното внимание( човека).
5-та теория: на Американският естетик Рудолф Арнхайл: през 50-те години на 20в. Има значителен принос за изследване на худ.възпитание. Той е привърженик на идеите които утвърждават познавателната функция на и-вото. Възпроизвеждането на худ. произведения той разглежда като специфичен естетически процес, в които ролята на зрителя не е пасивна, а творчески активна. Той също прави паралел м/у детското изобр. творчество и ранните етапи от развитието на изобр. и-во, но не смята че
-3-



Целият материал:
Цели, основни задачи и значение на обучението по изобразително изкуство.rar
(5.65 KиБ) Свален 75 пъти
Прочетено: 1944 пъти
"Много трудно се обяснява на глухи, показва на слепи и спори с идиоти"
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Други”