Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Анализ на детска рисунка

Безплатни анализи, реферати, есета, доклади и всякакви теми, за които няма собствен раздел.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284003
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334807
Местоположение: Somewhere In Time

Анализ на детска рисунка

Мнение от Mozo »

Анализ на детска рисунка




Анализирана на детска рисунка във възрастова група до 9 години.





Анализа на детската рисунка спомага за разбирането в каква среда на живот живее детето,
как се приспособява към социалната среда, мисленето за самооценка, Аз-съществуване, Аз-като личност. Чрез нея, ние разбираме скирият текст в неговото съзнание и мислене.
Изследването е направено на дете на 6 годишна възраст.













Изготвил: Приел:
гл. Ас. Йовка Ванчева














Име на детето: Елена
Възраст на детето: 6 години


Тема на рисунката: Това е стандартна рисунка без конкретна тема. Тук детето, упражнявайки своите рисувателни умения, разкрива душевното си състояние в дадения период. Детската рисунка е показател не само на ума и умелостите на детето. Графичните знаци в нея съдържат универсална смислова символика, чийто изразител е детето като развиващо се в определен социокултурен контекст, а също и специфична смислова аура, изразяваща уникалните обстоятелства в персоналното битие на детето, както и актуалните жизнени ситуации като източник на интензивни преживявания и чувства. Детската рисунка е психограма на душата на детето – визуално-графична проекция на вътрешния му свят.


Особености в семейството: Елена е от интелигентно, благополучно семейство с уравновесени взаимоотношения, без емоционални и финансови обременявания. Тя има по-голям брат. В една стая е със своя брат, но всеки си има свое лично жизнено пространство, нейното мнение се търси и се уважава.



Особености в поведението на детето: Елена е жизнерадостно, умно и интелигентно дете. С голямо удоволствие и желание ходи на детска градина. Изпълнително, трудолюбиво и старателно дете. Рисуването й е любимо занимание в свободното време. Обича да играе и да наблюдава брат й. Има много приятели и е комуникативна личност.


Обща композиция на рисунката: Налице е едно равномерно разпределение на всички елементи в рисунката и в трите времеви полета. Това е признак на увереност, чувство за сигурност и безопасност, висок енергетичен потенциал. Възможно е и компенсаторно утвърждаване на аза посредством въображението. Забелязва се струпване, лек наклон и движение на фигурите /облаци, слънце/ . В рисунката се забелязват променливи линии, което е знак, че детето проявява емоционална лабилност, на моменти агресивност, амбициозно и енергично дете. Преобладаващите вертикални линии показват, че детето е самоуверено, решително, високо активно, упорито и настойчиво. В рисунката преобладават и закръглени линии, които показват, че детето проявява женственост, мекота и отстъпчивост.


Нива на личността /действия, чувства, мисли, фантазия/ : Тук също се забелязва хармония във “функционирането” на всички личностови нива. Особено изразено е нивото на практическа компетентност, което отразява стремежа на Елена да постига по-голяма независимост като развива практическите си умения.



Какви символи използва детето: Символите в рисунката на Елена са добре познати: слънце, небе. Те са характерни за рисунките на децата от всяка културна среда и имат своя принос в изграждането на тяхната идентичност. В разглежданата от мен рисунка обаче тези символи отразяват развитието на вътрешния свят на Елена, който има своя специфика и уникален нюанс.

Целият материал:
Прикачени файлове
Анализ на детска рисунка.rar
(12.35 KиБ) Свален 8 пъти
Прочетено: 59 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Други”