Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Упражнение за изпит по морско дело

Безплатни анализи, реферати, есета, доклади и всякакви теми, за които няма собствен раздел.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 295022
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 364043
Местоположение: Somewhere In Time

Упражнение за изпит по морско дело

Мнение от Mozo »

1.
2.
3.
4.
5.Вертикална надлъжна равнина, минаваща по среда на кораба се нарича – диаметрална равнина
6.Повърхностите, ограничаващи корпуса на кораба отгоре,отдолу и от двете страни се наричат –
7.Конструктивно диптанка представлява – дълбок танк над второто дъно, достигащ до главната палуба, използва се за течни товари или баласт
8.Ширстрекът е – горен пояс от бордовата обшивката на корабния корпус, граничещ с палубата
9.Бракетата е –
10.Котвено устройство с хоризантален вал се нарича – брашпил
11.Под калибър на котвената верига се разбира –
12.Котвената верига се застопорява с помощта на следните видове стопори –
13.Дедуейт на кораба е – представлява общата маса на превозвания от кораба полезен товар плюс масата на запасите от гориво, масло, котелна вода и др.
14.Под пълно водоизместване на кораба разбираме – водоизместването на празния кораб плюс дедуейта
15.Какви конструктивни решения се правят за непотопимост на кораба – разделяне на корпуса на отсеци чрез водонепропускливи прегради, палуби и платформи
16.
17.
18.Запас от плавателност се нарича – представлвя обемът на водонепроницаемия корпус над товарната водолиния
19.диаметрална равнина,мидел,основна равнина
20.комингс на люка,флора,трюмно ребро
21.Батокс се нарича – проекция получена от пресичането на повърхността на корпуса с равнина успоредна на диаметралната равнина
22.Прокеция корпус се нарича –
23.Месингът е сплав на – мед и цинк
24.Загубата на плавателност на спасителните жилетки в рамките на 24 часа не трябва да бъде повече от – 5%
25.Избройте якостните характеристики на металите –
26.Пластичните характеристики на металите са –
27.Твърдостта на металите се измерва със следните методи – метод на Роквел,Полди,Бринел и Викерс
!!! 28.В сравнение с чугуна якостните качества на стоманата са – по-добри
29.Чугунът е сплав на – желязо-въглеродна сплав със съдържание на въглерод от 2,14% до 6,67%
!!! 30.В сравнение със стоманата, чугунът е с ПО-ЛОШИ пластични свойства –
31.В зависимост от съдържанието на въглерод стоманите биват – нисковъглеродни (до 0,3%), средновъглеродни (0,3%-0,6%), високовъглеродни (0,65%-1,2%), въглеродни над 1,2% нямат практическо приложение
32.Вредни елементи в стоманата са – фосфор, сяра, азот и кислород
!!! 33.В зависимост от формата на въглерода, чугуните биват –
34.За подобряване свойствата на стоманите в тях се добавят елементи наречени – легиращи елементи
35.Бронзът е сплав на – мед и калай
36.Според предназначението си стоманите се делят на – въглеродни стомани обикновено качество, качествени въглеродно конструктивни стомани, високо-качествени стомани
37.Според съдържанието на легиращи елементи стоманите биват – нисколегирани (до 10%),среднолигирани (до 15%), високолигирани (над 15%)
38.Спасителния кръг трябва да запазва своята ефективност при хвърляне от височина – 30 метра или от височината, на която се съхраняват над водолинията на кораба, когато е празен
39.Броят на спасителните кръгове на всеки борд на кораба не може да бъде по-малко от – един
40.Спасителния кръг се изработва в съответствие с конвенция – SOLAS
!!!! 41.Като корпусни стомани се използват , такива чиито съдържание на въглерод е не повече от –
!!!! 42……… перпендикуляр се нарича –
43.Светещия буйок на спасителния кръг трябва да свети не по-малко от – 2 часа
44.
45.Хоризонталните заваръчни шевове, свързващи отделните пояси от обшивката на кораба се наричат – паз
46.Вертикални заваръчни шевове , свързващи листовете в отделни пояси от обшивката на корпуса се наричат – стик
47.Под товароподемност на кораба се разбира – общото количество на товарите, които корабът може да превози
48.Чистата товароподемност представлява – пълната маса на превозвания от кораба полезен товар
49.Товаровместимостта на кораба представлява – общия обем на всички товарни помещения и се измерва в м^3
50.Твиндекът е – помещение между две съседни палуби в основния корпус
51.Пилерсът е – вертикална греда с кръгло или друго сечение за поддържане на палуби,платформи или други конструкции

Целият материал:
Прикачени файлове
Упражнение за изпит по морско дело.rar
(10.58 KиБ) Свален 13 пъти
Прочетено: 112 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Други”