Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Международен стандарт ISO 9001:2008

Безплатни анализи, реферати, есета, доклади и всякакви теми, за които няма собствен раздел.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283199
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 332742
Местоположение: Somewhere In Time

Международен стандарт ISO 9001:2008

Мнение от Mozo »

ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ
„СВ.СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ”


РЕФЕРАТ
НА ТЕМА:

МЕЖДУНАРОДЕН СТАНДАРТ
  ISO 9001:2008
В “ХИДРОПЛАСТФОРМ”ООД



Проверил: Изготвил: Спец.Маркетинг


Велико Търново, 2013



1. УВОД
Основната цел на реферата е разясняване изискванията на международен стандарт ISO 9001:2008 и разработване на модел за покриване на изискванията за сертифициране по PED с оглед подобряване на фирменото управление и повишаване на конкурентноспособността на „Хидропластформ” ООД, произвеждащ индустриални съдове под налягане и компоненти за тях.
Обект на изследване е системата за управление на качеството - международен стандарт ISO 9001: 2008 в конкретно предприятие „Хидропластформ” ООД – гр. Хасково. В този контекст, предмет на реферата са перспективите пред предприятието за подобряване на качеството с оглед Европейската PED Директива.
Задачи на реферата са:
1) Представяне на специфични за отрасъла стандарти за качество
2) Представяне на модел за усъвършенстване на конкурентността съгласно ISO 9001:2008 и специфичните регулации за сектора

А) Определение за качество и стандарт
Успехът на една фирма се определя основно от способността за обновяване и модернизация, от производителността и качеството на продукцията. Под качество най-често се разбира съвкупността от потребителски свойства на произведения продукт, благодарение на които той има способността да задоволява определени лични или производствени потребности. Осигуряването на качество е важен инструмент за постигане на конкурентноспособност на фирмата. Особено важно значение за постигане и подобряване на качеството в една фирма има внедряването на препоръките и изискванията на системата от стандарти ІSО . ISO - International Organization for Standardization е Международна Организация за Стандартизация. Целта на ISO е да съдейства за развитието на стандартизацията и свързаните с нея дейности по света. По този начин се улеснява международният обмен на стоки и услуги и се съдейства за коопериране в интелектуалната, научната, технологичната и икономическата сфери. Целта на ISO 9000 е да покаже готовността на една организация да доставя продукти, които постоянно отговарят на изискванията на потребителите по отношение на качеството. Крайният продукт от работата на ISO са международните стандарти.
Серията  ISO 9000 обхваща стандартите по управление на качеството. Тази серия стандарти представя международния консенсус по отношение на Добрите управленски практики, целящи да осигурят постоянната  доставка на продукт или услуга, който удовлетворява изискванията на клиента. Добрите практики са били развити в набор от стандартизирани изисквания за Системи за управление на качеството, независимо за какъв вид дейност се отнася. Тази добра практика е обобщена в една система за управление на качеството(СУК). Системата стандартизира изискванията на клиентите по отношение на управление на качеството и позволява да се следи дали производителите спазват тези изисквания. По същество това са набор от писмени правила, като спазването им гарантира качество при производството на продукти или услуги.
Б) Принципи на международен стандарт ISO 9001:2008
Наличието на работеща Система за управление на качеството (СУК) осигурява единство в организацията по отношение на целите, усъвършенстване на съществуващите процеси, мотивация и отдаденост на всички служители и задълбочено познаване на изискванията на клиентите. Следването на изискванията на ISO 9001:2008 и внедряването на Система за управление на качеството осигурява способността на организацията да предоставя продукт или услуга с едно и също постоянно качество, в съответствие с изискванията на нейните клиенти и приложимите разпоредби на националното законодателство.
Основните принципи на качеството в ISO 9001:2008 са 8 на брой, разработени и представени в актуализираната версия на ISO 9001 от 2008г. Според комитета на ISO , за да се постигнат целите в областта на качеството, трябва да се обърне внимание на следните направления:
1.Ориентация към потребителя
2. Лидерство на ръководителите
3. Приобщаване на хората
4. Процесен подход, създаване на бизнес процеси
5. Системен подход към управлението
6. Постоянно подобряване на дейността
7. Вземане на решения, основаващи се на факти
8. Взаимоизгодни отношения с доставчиците
В) Изисквания на международен стандарт ISO 9001:2008
Изискванията на ISO 9001:2008 са класифицирани в 5 групи и имат задължителен характер.
  - Към системата за  управление на качеството - необходимо е да се определят последователността и взаимодействието на процесите, както и критериите и методите за ефективното функциониране и управление на тези процеси. Задължително е да се направи анализ за наличието на ресурси и да се предприемат необходимите действия за постигане на планиране и непрекъснато подобрение. Създава се наръчник по качеството. Като доказателство за съответствие на изискванията за качество и ефективно действие на системата за управление на качеството, се изготвят изисквания за управление на документи и записи.
  - Отговорност на ръководството – изразява се в определяне на ангажиментите  на ръководството и създаване на политика и цели по качеството. Ръководството определя отговорностите и пълномощията във фирмата.
- Управление на ресурсите – решават се въпроси за осигуряване на ресурси, компетентен персонал, инфраструктура и работна среда
  - Създаване на продукта – включва планиране на процесите на създаване на продукта, проектиране и разработване на продукта, производство на продукта и предоставяне на услуги след доставката на продукта.
  - Измерване, анализ и подобряване – разработва се план за реализиране процеса на наблюдение, измерване, анализ и подобрение. Провеждат се вътрешни одити при планирани интервали, за да се установи дали системата за управление на качеството съответства на планираните мерки и е въведена и поддържана ефективно.
Тези 5 групи изисквания, в съчетание с 8 - те основни принципа на управление на качеството, се обвързват в модел, основан на процесно ориентирания подход , който най-добре представя съдържанието на стандарта ISO 9001:2008.
Планиране (Plan) – определяне на целите и на необходимите процеси за постигане на резултати, съответстващи на изискванията на клиентите и на политиката на фирмата;
Изпълнение (Do) – внедряване на процесите;
Проверка (Check) – наблюдение и измерване на процесите и продукта в съответствие с политиката, целите и изискванията за качество и отчитане на резултатите;
Действие (Action ) – предприемане на действия за постоянно подобряване на резултатите на характеристиките на процесите.

Г) ISO и световната търговия
Споразумението на WTO за Техническите бариери пред търговията - Technical Barriers to Trade (TBT), включва кодекс на установените правила на добрите практики за подготовка, приемане и прилагане на стандарти. Споразумението отчита важния принос, който международните стандарти и системите за оценка на съответствието имат за подобряване на производствената ефективност и облекчаване на международната търговия.
Глобализацията увеличава влиянието на международните стандарти върху търговията. Около 80% от световната търговия със стоки е засегната от стандарти и норми, които въплъщават в себе си стандарти. Целта е да се постигне съотношението: Стандарт : Тест : Одобрение (1:1:1).
В глобалния пазар, целта на стандартизационния процес е да има единни, добре обосновани и приложими в световен мащаб стандарти, с единен тест за съответствие с този стандарт. Това ще позволи продуктите да бъдат разпределени и продавани по целия свят без промяна или изменение.

Целият материал:
Прикачени файлове
Международен стандарт ISO 9001-2008.rar
(89.74 KиБ) Свален 5 пъти
Прочетено: 337 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Други”