Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Национална система за управление на кризи

Безплатни анализи, реферати, есета, доклади и всякакви теми, за които няма собствен раздел.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283774
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334137
Местоположение: Somewhere In Time

Национална система за управление на кризи

Мнение от Mozo »

ШУМЕНСКИ УНИВЕРСИТЕТ
ЕПИСКОП КОНСТАНТИН ПРЕСЛАВСКИ


КУРСОВ ПРОЕКТ

На тема:


Национална система за управление на кризи


В курсовият проект се разглеждат и анализират : проблеми , перспективи , актуално състояние на системата , нейната ефективност , цели и задачи на системата , видовете кризи , характеристика на кризата и не на последно място координацията.

Кризите , като общественно явление са пряко или косвенно свързани със защитата на държавата и обществото .Те биват природни, екологични, технологични, икономически, социално-политически, военни и др. По своя обхват се делят на локални, областни, национални, регионални или международни.Кризите се предизвикат от природни бедствия, промишлени аварии, катастрофи и опасни замърсявания, епидемии, етно-религиозни противоречия. гражданско неподчинение с масови прояви на насилие, засилена дейност на местни и транснационални престъпни структури, терористични организации, агресивни военни действия на друга страна , масови бежански потоци и др.
След студената война сигурноста на страните се обръща към управлението , предотвратяването и превенцията на кризи , по този въпрос се работи и се акцентира изключително много в НАТО а ЕС има система за управление на кризи .
През далечната 2005г. Е приет закон ( Закон за управление на кризи ) Основното при този закон , е че той налага цялостната система за управлението при кризи ( органи , средства ) В края на управлението на тристранната коалиция ( ДПС , БСП , НДСВ ) или по скоро ДПС и Емел Етем желаят ЗУК да се отмени . А от 2006г. Има закон нар. Закон за защита при бедствие.
През управлението на тристранната коалиция БСП заема въздържаща се страна по отношение на желанието на Е.Етем , а НДСВ дори няма няма намерение да спаси или промени ЗУК .
В края на управлението си Закон за управление при кризи.
Отменен с § 2 , т.3 от предходните и заключителни разпоредби на Закон за отбраната и въоръжените сили на Република България - ДВ , Бр. 35 от 12.V. 2009 г. В сила от 12.V.2009г.
Законът е отменен но целият механизъм , цялата система продължава да работи , има структури в МС , в областните управи на общинско ниво , които продължават да работят . След като кабинетът на Бойко Борисов и ГЕРБ поемат власта имат огромно желание да намалят администрацията и по този начин се закриват голям брой министерства едно от тях е Министерство на инзвънредните ситуации , но неговите четири дирекци продължават работа .
Едно също много съществена промяна през същия този период е и преминаването на главна дирекция “ Национална служба” и “ Гражданска защита “ към МВР След последните промени в Закона за МВР, от 25.12.2009 г. Главна дирекция  “Гражданска защита” със съответните териториални звена – Областни управления “Гражданска защита” е част от Министерството на вътрешните работи.

Същност на кризите :
Кризите са различни и съпътстват обществото и най - често се рзделят на 4 вида:
1. Военно - политическа

2. Вътрешно политическа ( Безредици , етнически конфликти )

3. При природни бедствия , аварии , катстрофи .

4. Кризи породени от действия на български граждани в чужбина .

Понятие , като криза се използва най- рано в международните отношения , които кризи често прерастват в конфликти застрашаващи сигурноста на държавата и нацията . Сеществувайки различни гледни точки по отношение на криза , като общественно явление тя има няколко гледни точки някой от тях са проявени по отношение на външни и вътрешни фактори те се характеризират в три насоки :

1. Заплаха за основните ценности на обществото.

2. Времете е недостатъчно за отреагиране ( Времеви недостиг )
.
3. Високо ниво на неопределеност .

Според ЗУК кризата е такава внезапна или очаквана промяна на установения начин на живот, предизвикана от човешката дейност, събития или природни явления, при която са нарушени или застрашени животът, здравето, имуществото на големи групи хора, територията, околната среда, културните и материалните ценности на държавата.

Като извод от това определение става ясно , че това е състояние различно от нормалното и самото понятие криза влия на хората по негативен начин т.е. Чуват думата криза и автоматично правят връзка с бедствие , авария и др .
Национална система за управление на кризи осигурява действия по овладяването и предодвратяването на кризи на терирорията на Република България и извън нея,системата се изгражда на териториално и централно ниво .
НСУК включва :
1. Органи за управление .
2. Центрове за управление .
3. Комуникационно- информацинна система.
4. Сили за реагиране при кризи.
НСУК осигурява:
Анализ и оценка на риска от възникване на кризи .Поддържане на готовност .за действие при появата на кризи , обмяна на информация , ефективно използване на ресурси , кординация на действия на силите регариши по време на криза .
Особенно важна роля при възникнала криза има и оправлението и нейните органи .това са централни и териториални органи на изпълнителната власт органите по чл. 19, ал. 4 от Закона за администрацията. (2) (Изм. - ДВ, бр. 102 от 2006 г.) При осъществяване на правомощията си по този закон Министерският съвет се подпомага от Съвета по сигурността. (3) На президента , министър председателя и председателя на народното събрание се предоставя еднаква по обем и съдържание информация в случай на заплаха или криза.
Към органите на управление също така приспада и ролята на областният управител и общински съвет предоставя данни за изготвянето на Националния план за управление при кризи и на плановете на централните органи на изпълнителната власт; организира разработването и утвърждава Програма за защита на критичната инфраструктура за областта; организира в рамките на областта прилагането на мерките от Годишния национален план за защита на критичната инфраструктура , организира обучението на администрацията в областа за действия по време на кризи.

Целият материал:
Прикачени файлове
Национална система за управление на кризи.rar
(14.27 KиБ) Свален 31 пъти
Прочетено: 648 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Други”