Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Аудио-визуални информационни технологии (АВИТО)

Безплатни анализи, реферати, есета, доклади и всякакви теми, за които няма собствен раздел.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283199
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 332742
Местоположение: Somewhere In Time

Аудио-визуални информационни технологии (АВИТО)

Мнение от Mozo »

АУДИО ВИЗУАЛНИТЕ И ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС



1 Еволюция на инф средства за обучение-в историята на педагогиката в зависимост от използваните средства могат да се разглеждат следните периоди:
1-докнижната писменост 2-на печатното сложо 3- ТСО- период на техническите средстава 4-компютърен период(1976 създажане на комп.)5-глобалните компютърни мрежи.
Появата на 1вата печатна машина и книго печатане1455. Целият свят е покрит със системи от връзки,комуникации.
2 Същност и класификация на технологичните средства за обучение.
Тех.средства са съвкупност от техн устройства с дидактическо предназначение използвани в учебния процес за представяне и обработка на инф.за обтимизиране.Аудио визуални и инф технологии в обучението се нар.техн средства за обучение които се използват в учебния процес цел неговото обтимизиране.
Техн стредства са:
-техн стредства за предаване на учебен материал.това са диапоректори,магнитофони,радиомашини,преобразуване на инф.
-контрол на занятията.Съвременните технологии предлагат по-големи качества за изпиване на ученици.
-Обучение и самообучение.Те осигуряват усвояване на учениците,представяне на учебната инф по опр програма.
-Тренажори
-Спомагателни
-Комбинирани-Изпълняват няколко функции.Това са лингвистични устроиства.
3 Принцип на устройство и работа.
-механични
-електромеханични
-оптически
-аудиоални
-електронни
4 Класификация на техническите средсва по вида на обучение.
-устройство за индивидуално обучение
-групово обучение
По характера на въздействие на сетивните органи.
-визуални
-аудиални
-аудиовизуални
Техн стредства по характер на представената инф са:екрални,звукови и екраннозвукови.
Изисквания:
Функционални-способоноста на апарата да осигурява необходимия режим на работа.
Педагогически-осигурява използването на съвременните технологични средства в зависомост от поставената задача.
Ергономически-удобност и безопасност на ползване
Естетически-хармония на формите.
Икономически-относително невисока стойност при високо качество и дълготрайност на техн средства.


АУДИО-ВИЗУАЛНИ ТЕХНОЛОГИИ

1 Образна инф-от педагогическа гледана точка под инф е приета да се разбере сведения,предмет на обем,получаване,запазване,преобразуване,тълкуване,разпостраняване.Инф може да е:
-Социална и несоциална
-Научна и ненаучна
Съдържаста структора:1-инф за научни факти 2-за научна.хит
Свойства на образователната унф.
-Неделимост на инф от нейният носител-инф е идеална,тя не съществува ако не е прикрепена към някакъв материален носител.
4 осн носителя(човешка памет ,между личносно обшуване ,книгата.,кибер пространството)
-Дискретност нз инф-възможност за използване на инф на отделни относително обособени части
-Езикова природа на инф-инф не може да съшествува без език поради обстоятелствата ,че мисленето на човека е свързано с езика.
-Неадитивност на инф-обемът на инф в смислово отношение е в строга зависимост от обема на текста
-Ценност на инф-ролята и значението на инф за постигане на едина или друга поставена цел.
-Независимот на инф-независи от езика.
4.Кибернетични аспекти в процеса на обучение.
Преподаването има чарти на инф процес,на специално организиран,целенасочен,ръководен.който може да протича при само опр условия дефинирани от дидактиката.
Ученето-дори в усл. без преподавател не може да бъде събиране на инф.,над тази която индивидуално вече притежава.Наличието на две предсистеми и непрекъснатото действащи връзки между тях,дават основание процеса на обучение да се разглежда като кибернетичен процес.


ПОДГОТОВКА НА УЧИТЕЛЯ С АУДИО ВИЗУАЛНИ ТЕХНОЛОГИИ

1 Психофизиалогични основи на възприемане на аудио-визуална инф.
2 Етапи на подготовка-те са 5
1подбор и анализ на учебния материал
-да се анализира наличната инф
-да се изберат необходими аудио-визуални технологии
-да се анализира контрола на обратната връзка
2определяне на методиката на провеждането на занятията
-да се разделят елементите на урока
-да се конкретизира съдаржанието и начините за контрол на усвояването на инф.
3подбор и целеви анализ на инф съобщена при използването на аудио-визуални технологии
Учителят трябва да спазва принципите на систематичност и последователност когато използва АВИТО
4планиране на урока като се има предвид оптимално разпределение на времето за използване на АВИТО
Прекомерното използване на АВИТО може да доведе до обратен ефект(зрителна и слухова умора)
5проверка на работоспособноста аудио-визуалните средства за обучение.
-установи и провери работоспособноста на апарата
Дидактически принципи и възможности за активиране на умствената дейност на учиниците.
Принцип за научна достоверност в обучението.Принцип на систематичност(строга последователност на изложението)Дидактически принцип на съзнателност и активно мислене.

АУДИАЛНИ ТЕХНОЛОГИИ
1.История на създаване и възпроизвеждане на звук.
Първият запис е от Томас Алберт Едисон.Емил Берлинер немски инжинер направил грамофона.
Шарл Коро предложил патефон.
Конструкция на електромагнитен рекордер.
-магнитна лента(тя е 2 вида)Разделят се на 2 групи:
-ролкова и касетна.
Съвременни касетофони-устройства, използващи звукови оптически компакт-дискове.
2.Психофизиологически основи на възприемане на аудиалната инф.
3.Методически насоки за използване на аудиозаписи в обучението.



ТЕХНОЛОГИИ ЗА СТАТИЧНА ПРОЖЕКЦИЯ

1.Апарати за статична прожекция-прожекционни устройства се наричат-обтични устройства създаващи на екрана увеличени изображения на различни обекти.Източник на светлина е специална лампа наречена прожекционна лампа.
Видове апарати.
-традиционни
-съвременни
Традиционните могат да се разделят в 2 групи
1-технологии използващи непрозрачни носители на инф-най старата технология се нарича епипрожекция,носителят на инф може да бъде лист хартия,малка книга или предмед.Тъй като качеството на прожекция е ниско епипрожекцията е заменена с по-нова технология наречена четяща камера.
Следващата технология от тази група се нарича ксерография.
2-Технологии които използват прозрачни носители.
Шрайбпроектор те са 2вида
-стационални и преносими
Диапрожекция-напичат се диаскопи,те са 2вида
-диапозитивни серии,съвременни технологии-мултимедиан проектор-прожекционен апарат,който създава увеличено изображение на различни обекти.



УЧЕБНО КИНО


1.Кратки исторически бележки
-Питър Марк Рожард
-Телевизия-предаване на образи от разстояние
-1959г в България първото излъчване на цветно изобр.
Видове съвременна телевиия
-ефирна
-спътникова
-кабелна
Според типа излъчва сигнал :
-аналогова телевизия
-цифрова(дигитална)
2.Учебно кино
-кино филмът представлява поредица от отделни фотографски снимки или кадри всяка от които изобразява определена фаза на движения на обект.
-при бързо и последователно прожектиране на тези снимки се наблюдава движеща картина
-прожекцията е крайният момент от един сложен творчески и техничен процес под общото име кинематографичен процес .
-учебните филми биват:
1 информационно познавателни
2 обобщаващи
3 научни
4 инстутивни и др.
-начин за обработка на материал
1 тематични
2 фрагментарни
-според вида на занятието:
1 за нови занятия
2 за въвеждането на тема
3 за преговор и др.

Целият материал:
Прикачени файлове
Аудио-визуални информационни технологии (АВИТО).rar
(12.29 KиБ) Свален 25 пъти
Прочетено: 1050 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Други”