Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Управление на проекти

Безплатни анализи, реферати, есета, доклади и всякакви теми, за които няма собствен раздел.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296701
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368092
Местоположение: Somewhere In Time

Управление на проекти

Мнение от Mozo »

НОВ БЪЛГАРСКИ УНИВЕРСИТЕТ
ЦЕНТЪР ПО ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ


Казус
по
„Управление на проекти”

Проект за замяна на библиотечния софтуер „Херитидж” с по-модерен библиотечен софтуер “VTLS” предназначен за големи академични библиотеки

Бурният темп на развитие на информационните технологии през последното десетилетие на двадесети век революционизира процеса на управление, разпространение и потребление на информацията. Библиотеките, като класически тип информационен депозиториум, с вековни традиции в описание, систематизиране и предлагане на информацията, както и с изучаването на вкусовете, навиците и културните потребности на различните читателски аудитории, естествено се превърнаха в архитектурен и смислов модел за изграждането на глобалното информационно пространство в Интернет.
Управлението на проекти е най-динамично развиващата се съвременна професия. Съгласно най-изтъкнатите мислители в областта на мениджмънта, има две главни дисциплини, които ще доминират голяма част от 21-ви век. Това са управлението на проекти и изграждането на мултифункционални екипи. Фирмите, които гледат в бъдещето, се различават по това колко добре управляват своите проекти. Уменията за ефективно управление на проекти ще бъдат единствената мярка за способностите на утрешните бизнес-лидери и мениджъри.


КОГА БИЗНЕСЪТ ИЗПЪЛНЯВА ПРОЕКТИ

Когато среща проблеми
Когато трябва да използва благоприятна възможност
Когато трябва да задоволи определени нужди
Когато е необходимо да извърши някаква промяна
Когато се стреми да постигне определени цели

. Библиотеката на Университета в България още със създаването си през 1992 г. приема амбициозна програма – да бъде лидер във въвеждането и използването на новите библиотечни технологии. Необходимостта от изпълнението на новия проект е налице, защото стария софтуер не може да удовлетвори нуждите на академичната библиотека. Необходима е промяна, която да постигне целите, а именно развитието на Интернет води до необходимостта библиотеката да се свърже с глобалната мрежа, като така ще има възможност за връзка с други библиотеки, лесен достъп до библиотечния каталог от всяка точка на света.
Критериите за избор на програмен продукт се формират на базата на извършения анализ на действащата традиционна система в библиотеката. Те трябва да следват строго спецификата на съответната библиотека.
Какви най-общи изисквания могат да бъдат формулирани към автоматизираната интегрирана библиотечна система:
 
да поддържа всички действащи стандарти в библиотечната практика на страната и по-специално на конкретната библиотека;
да работи безпроблемно с кирилица и латиница;
да работи в среда на локална мрежа;
да осигурява възможност за автоматизиране на всички дейности в библиотеката;
да е в състояние да поеме и работи нормално с големи обеми от текстова информация като отчита спецификата на неопределеност на дължината на библиографските описания;
да осигурява получаването на бързи и релевантни отговори на поставените въпроси. Особено внимание трябва да се обръща на тази страна на изследваните системи, защото има опасност точно там да са скрити много подводни камъни като:
 голямо забавяне на скоростта на получаване на отговор от извършено запитване с натрупването на големи обеми от данни – то ще доведе до голяма загуба на време и до отлив на читатели ;
търсене на термина от запитването само в началото на заглавието или на предметната рубрика – това ще доведе до голяма загуба на информация (за съжаление някои от българските ситеми, които се предлагат на пазара работят точно по този начин);
търсене на термина от запитването където и да се намира в отделните думи на електронното описание – получените отговори са силно “замърсени” с информационен шум.
 
да предоставя възможности за подготовка и отпечатване на библиографски справки, информационни бюлетини и други печатни издания;
да има възможност за извеждане на различните видове оборотни документи, осигуряващи връзките между отделните звена в библиотеката;
и не на последно място да осигурява достъп до изградените електронни каталози на библиотеката чрез Интернет.
  От всички проучени продукти трябва да се отделят тези, които отговарят най-точно на формулираните критерии за избор на библиотечен софтуер за дадената библиотека. След това трябва да се прецени къде и до колко се разминават изискванията към софтуера от една страна и неговите възможности от друга: в състояние ли е да ги удовлетвори напълно; ще се наложили адаптиране на системата; или трябва да се да се разработват нови приложения към него.
Препоръчително е да се подготви таблица, в която да се подредят програмните продукти и възможностите, които те предлагат, според формулираните критерии. Така най-добре ще се визуализират предимствата и недостатъците на отделните програмни продукти и ще се подпомогне работата на специалистите при взимане на крайното решение.

ПРОЕКТЪТ Е СРЕДСТВО

ПРОЕКТ = СРЕДСТВО за решаване на проблеми
ПРОЕКТ = СРЕДСТВО за използване на благоприятни възможности
ПРОЕКТ = СРЕДСТВО за задоволяване на нужди
ПРОЕКТ = СРЕДСТВО за извършване на промяна
ПРОЕКТ = СРЕДСТВО за постигане на цели

Целият материал:
Прикачени файлове
Управление на проекти.rar
(30.47 KиБ) Свален 18 пъти
Прочетено: 108 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Други”