Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Протокол за наблюдение на урок по музика 3 клас

Безплатни анализи, реферати, есета, доклади и всякакви теми, за които няма собствен раздел.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 295022
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 364043
Местоположение: Somewhere In Time

Протокол за наблюдение на урок по музика 3 клас

Мнение от Mozo »

Училище: НУ ‘’Димитър Благоев'' Клас: III
Преподавател:
Тема: Български народни обичаи
Ядра по ДОИ:
1. Музикална практика;музициране, възприемане на музика;
2. Елементи на музикалната изразност;
3. Музика и игра
4. Функциониране на музиката в обществото

Музикалнообразователни цели: Актуализиране на стари знания ,свързани с нотната грамотност и възпитаване на любов и уважение към българския музикален фолклор и култура

Задачи:
1. . Обогатяване на знанията за елементите на музикалната изразност-динамика и темпо.
2. Актуализиране на стари знания ,свързани с нотната грамотност и трайността на нотите.
3. Формиране на знания за българските народни обичаи ,традиции и отбелязване на характерните черти на българския фолклор.
Музикален материал:
За пеенe-„Ключ към песните"; ‘’Прехвръкнала е птичка’’
комп. Филип Кутев;
За слушане-

Други материали: мултимедийно представяне на кръстословица(презентация); детски музикални инструменти –дайрета,

1.Въведение в урока- Дискусия върху стари знания,придобити от предишния час по музика.
Обсъжда се къде може да се докоснем до българския фолклор ,кои части на България е запазен най-много. актуализиране на старите знания за изучените до момента обичаи ,традиции, фолклор,танци. Автентичност и обработка . Интеграция с географията.

2.Основана част на урока- Вниманието бе насочено към начертано на дъската петолиние, какво има на него и какво липсва?
Нотна грамотност. Актуализиране на стари знания свързани с правилното изписване на нотите ,децата много бързо забелязаха ,че ключът сол беше пропуснат. Следва дейността Пеене на песента ’’ Ключ към песните’’ Записване на думата ‘’ключ’като първа дума в кръстословицата. Разпяването в часа по музика се осъществи именно с тази песен.
Насочва се вниманието към кръстословицата ,при която след вярното й попълване ще се получи наименованието на един български народен обичай,с който учениците не са се запознали до сега. Прехода се осъществи много плавно,което допринеси за запазване на атмосферата,т.е. целта която беше основна (български фолклор и традиции) не се промени, а се насочи към новото за децата знания.
Следва слушане на песента’’Прехвръкнала птичка’’ . Изграждат се умения за вслушване,т.е. цялостно изслушване на музикален откъс, умение за слушане на музика с определена задача, в случая коя е песента и кой е нейния композитор?
Децата трябва да отговорят ,кой е композитора на тази песен,тогава ще попълнят втория ред от кръстословицата с неговата фамилия .Попълване на ‘’Кутев’’ в кръстословицата.
Следва беседа ,свързана с песента.
На колко гласа се пее?
Кои музикални инструменти се чуват?
Променяше ли се пеенето? Развитие на мелодическия слух като способност за определяне на височинните ,метроритмичния усет; тембров слух, зависещ от натрупани слухов опит. Анализ на височинни отношения и тонови трайности на песента.
Обяснение от учителката за Филип Кутев и че той е създател на най-големия български фолклорен ансамбъл.(третата дума от кръстословицата) . Запознаване с понятието и значението на ансамбъла.
Голяма група,която не само свири или танцува ,а която извършва и трите музикални дейности на един път,т.е. събирането на три формации в една,наречена ансамбъл.
Работа с учебника.Слушане на песните на стр.36 Анализ на песните и определяне по какво си приличат и по какво се различават те?
Двете песни бяха народни,но едната беше ръченица ,а другата право хоро.Песните бяха различни варианти на народните песни. Разликата беше в ритъма и отмерването. Записване на третата дума от кръстословицата ‘’вариант’’.
Следва музикалната дейност –слушане на откъс от кукерски празник ,т.е. чанове и хлопки,други инструменти –гайда,тояги. Попълва се петата дума –чанове. Обръща се внимание на външния вид на кукерите, с какво са облечени и как танцуват и др.?
Какъв празник е кукерството? Пролетен.С този отговор се прави връзка и с друг пролетен празник ,който наближава-Цветница.Шестата дума кръстословицата беше другото има на Цветница- ‘’Връбница’’

Целият материал:
Прикачени файлове
Протокол за наблюдение на урок по музика 3 клас.rar
(93.01 KиБ) Свален 61 пъти
Прочетено: 932 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Други”