Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Войници или балерини - урок по музика в четвърта група в детската градина

Безплатни анализи, реферати, есета, доклади и всякакви теми, за които няма собствен раздел.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 295608
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 365596
Местоположение: Somewhere In Time

Войници или балерини - урок по музика в четвърта група в детската градина

Мнение от Mozo »

Тема: Войници или балерини

Ядра:

1.Възприемане на музика.

2.Музика, движение и танц.

3.Елементи на музикалната изразност.

Музикално- образователни цели:

1.Развиване на музикалния слух и музикалната култура.

2.Възпитаване на нравствени и патриотични качества.

Задачи:

1.Добиване на общи представи за жанровете марш и валс.

2.Усъвършенстване на двигателно-ритмичният усет.

Умения:

1.Предаване точно характера на музиката чрез ритъм и движение.

2.Осъществяване на елементарен ритмичен съпровод с детски музикален инструмент.

Методи: наблюдения, беседа, описание, демонстрация .

Музикален материал: за слушане - марш"Родина" - И. Братанов, валс из "Лешникотрошачката" - П. И. Чайковски.

Други материали: тетрадка по музика, касетофон, компютър, детски музикални инструменти.

Дейност: слушане, ритмика.

Ход на ситуацията

Въведение

Учителят най-напред обръща внимание на емоционалната нагласа на децата. Започва с беседа за нашата Родина. Обсъжда се необходимостта тя да се брани и защитава. Интересува се дали децата знаят кой се грижи за сигурността на нашата Родина.За да придобият децата по-ясна представа за войниците се използва визуален материал - презентация, показваща военен парад.Децата с възхищение гледат парада на войниците и изразяват своите емоции.Учителят съобщава,че след тържествения военен парад ще се пренесат в лиричния свят на балета.Децата гледат с интерес изпълнението на балерините.Заедно с учителят обсъждат презентациите и настроенията и чувствата породени от тях.Децата изразяват личното си емоционално отношение.Създадената емоционално- психическа нагласа подготвя децата за активно и емоционално участие в ситуацията.

Основен дял

В ситуацията се преплитат 2 основни дейности: слушане и танцуване.Учителят насочва вниманието на децата към тетрадките по музика,където на стр.9 са поместени 2 картинки- на войници, които маршируват и на балерини, които танцуват валс.Децата внимателно разглеждат най-напред картинката с войниците. Заедно с учителят обсъждат външния вид на войниците и техните униформи.Прави им впечатление, че са строени и маршируват. Отбелязват, че войниците винаги се посрещат с радост от децата и предизвикват възхищение.След като децата се запознаят с картинката учителят подготвя децата за възприемане на марш "Родина". Задава въпроси на децата относно начина на маршируване. Вниманието им се насочва към затвърждаване на уменията за ориентиране в пространството - леви, десни. Уточнява се на кой крак се стъпва на едно - на ляв. Педагогът отбелязва, че при марша се брои до 2(раз-два). Отмерва двумерния равномерен метрум като пляска с ръце.Подканя децата заедно да плеснат с ръце. Задава въпрос на децата относно музикалния инструмент, който може да се използва при марша.Децата се досещат, че това е барабанчето.Учителят предлага на децата да станат прави и да маршируват заедно на фона на музиката. Вниманието на децата се насочва към правилното изходно положение на тялото и синхрона на движенията им с музиката. От касетофона звучи марш "Родина”.Учителят подпомага децата с помощта на барабанче.Децата се стараят с движенията си да изразят ритъма, темпа и динамиката на музиката.Дава се възможност за емоционално преживяване и се създава положителна емоционална нагласа. Музиката създава радостно настроение у децата и тонизира детския организъм.При изпълнение на музикалните движения децата се освобождават от двигателната енергия. След отзвучаването на марша децата имат за задача да отговорят как според тях звучи марша и какво настроение създава у тях. Зададените въпроси провокират отговори, които ще изградят представи свързани с музикално - изразните средства на музиката. Учителят приканва децата да обърнат внимание отново на картинката в тетрадките и по специално на картинката с балерините. Децата забелязват красивото и ефирно облекло на балерините и танцуването им на пръсти леко и грациозно. Отбелязват, че този танц може да се танцува както от балерини, така и от момчета и момичета по двойки. Учителят приканва децата да изслушат и следващата мелодия и да познаят кой е танца. Звучи валс из "Лешникотрошачката". Децата предполагат кой може да е. Учителят уточнява танца и музикалните инструменти, които звучат. Приканва децата да потърсят разликите между валса и марша. Децата отбелязват гордото, тържествено, бодро звучене на марша и нежното, спокойно и тихо звучене на валса. Учителят уточнява, че марша и валса са с различен метрум, като броенето при марша е 1,2, а при валса 1,2,3, като се задържа на 1.След отброяване на схемата с пляскане на ръце, педагогът използва и музикалния инструмент клавеси.След запознаването на децата с музикалното произведение се преминава към непосредствено овладяване на движенията на танца при съпровода на музиката. Тя извиква определени двигателни реакции у децата, настроение и желание да изразят чувствата си чрез движение. Учителят подканва децата да насочат своите движения в съответствие с характера и съдържанието на музиката.

Целият материал:
Прикачени файлове
Войници или балерини - урок по музика в четвърта група в детската градина.rar
(11.18 KиБ) Свален 16 пъти
Прочетено: 179 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Други”