Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Проектна работа на 9-ти клас

Безплатни есета, доклади, анализи, реферати и всякакви теми свързани с българския език.
Конспекти, тестове, фонетика, езикознание, лексикология, морфология, граматика, правопис, пунктуация, глаголни времена, анализи, глаголни времена, морфема.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284319
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335674
Местоположение: Somewhere In Time

Проектна работа на 9-ти клас

Мнение от Mozo »

ПРОЕКТНА РАБОТА НА 9а КЛАС
СРОК ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ 16.04.2020

Обяснение:
Проектното задание трябва да съдържа:
• заглавна страница, на която се записва авторът, който се разглежда, имената на екипа, който работи, името на преподавателя. Ако има ученик, който НЕ е участвал в заданието по каквото и да е причина– името му не се пише.
• Втора страница – съдържание на отделните глави
• Следващите страници следат темите от съдържанието
• Заключителна страница – използвана литература – от интернет или учебник, или записките от третрадките си може да запишете най-общо като записки от преподавател.
Вид на заданието: Заданието може да бъде представено като електронна книга за разглеждания автор ; може да бъде презентация или доклад. Отделно трябва да направите на програма Пъблишър, която се намира в офис пакета на всеки компютър – пощенска картичка с цитати от произведения по избор.
Пощенската картичка трябва да съдържа отпред – снимка на автора или подходяща снимка за произведението и отзад цитат и свободни редове за тълкуването му. Ще ви изпратя мостра, за да видите. МОЖЕТЕ ДА РАБОТИТЕ И ВЪРХУ МОСТРАТА, КОЯТО ИЗПРАЩАМ, КАТО СИ Я УМНОЖИТЕ И ПРОМЕНЯТЕ.
Заданието се изпраща на моята електронна поща elena_tartova@mail.bg А ако е по-дълго пробвайте на elena_tartova@abv.bg . Пишете ми след като го изпратите.
Може да ме търсите за консултации и насоки.
Критерии за оценяване:
• Техническо изпълнение – оригинален подход , естетика в оформянето на продукта и картичките с цитати;
• Точност, вярност, задълбоченост, изчерпателност на всеки въпрос;
• Оригиналност на отговорите – преписани ли са дословно, или сте подходили творчески с лична интерпретация и свои мисли;

• Езикова култура.

Препоръки: Може да си разделите задачите в рамките на екипа и всеки да поеме конкретна задача. Може да работите и всички заедно. Трябва обаче задължително да имате отговорник, който да прагледа всичко, както и всички, накрая преди предаването на проекта, трябва да го обсъдите, защото независимо как сте работели, оценката е обща за всички в екипа. Тъй като проектът е общ. Затова бъдете отговорни за всяка задача, обсъждайте задачите, защото оценката е обща за проекта.




ПРОЕКТ 1:
Екип:
1. Алекс А. Калвунев
2. Александър Г. Чолаков
3.Ангел В. Марков
4.Атанас С. Цуцуманов
5. Байрам М. Муса

Тема:Оноре дьо Балзак - романът „ Дядо Горио“ :

1. Биография и творчество на Балзак. Творческа история на „ Дядо Горио“ и основни теми в него.
2. Героите в романа – кратка характеристика на всеки от героите.
3. Междутекстови връзки.
• Припомнете си развръзката на „ Немили – недраги“ от Вазов. Откривате ли аналогия с развръзката на романа „ Дядо Горио“. Запишете отговора си като теза с аргументи.
• Прочетете резюме / преразказ на „ Крал Лир „ от Шекспир . Сравнете Шекспировата трагедия с романа на Балзак.
• Сравнете Дядо Горио с Дон Кихот и Христос – какви прилики откривате по отношение на поведението и проблемът съзател - създания?
4. Прочетете откъса, в който виконтеса дьо Босеан дава съвети на Растиняк – откъсът е във вашия учебник и започва от стр. 89 / долният край/ и изпълнете следните задачи:

• Като имате предви висотата, от която виконтесата коментира обществото, определете от какви духовни болести страда то.
• Извадете три от съветите на госпожа дьо Босеан. Коментирайте отзи, който ви се струва актуален и днес – обосновете се.
• Представете си, че сте в позицита на Растиняк – неопитен идеалист, който иска да преуспее и да се издигне във висшето общество. Запишете съвета, в който ще се вслушате – обосновете се.
• Влезте в ролята на опитен наставник и дайте съвети за оцеляване в съвременния свят и как се печели авторитет в обществото.

5. Каква според вас ще бъде по-нататаъшната съдба на Растиняк? Ще превземе ли Париж? Разделете се на подгрупи и нека едната да състави „ профил“ на героя и да набележи предположения за бъдещето му, а другата да проучи как Растиняк се развива в други романи от „ Човешка комедия“.
.....................................................................................................................................



ПРОЕКТ 2 :
Екип:

1.Венцислав В. Чаушев
2. Владимир А. Топалов
3. Владимир П. Галинов
4.Денис К. Кехайов
5.Денис Ю. Иброшев

Тема: Гюстав Флобер – романът „ Мадам Бовари“:

1. Биография и творчество. Стилът на Флобер.

2. Героите в романа – кратка характеристика на всеки от героите.

3. Междутекстови връзки
• Намрете информация какво означава понятието боваризъм / включително и като психологоческо , медицинско явление/.
• В какво упреквате и в какво оправдавате Ема? Аргументирайте се.
• Как бихте променили финала на романа – какво би могло да се случи с Ема и Шарл от гледните точки на шестте мислещи шапки / дайте поне 5 варианта за финал – според символиката на цвета на шапката/. Какво символизират те може да прочетете в интернет, а и аз ще ви изпратя информация, заедно с проекта. Имайте предвид, че по онова време разводът не е позволен.
• Разгледайте карикатурата на Флобер, която съм ви изпратила и в която той й прави дисекция и е набол сърцето на Ема Бовари. Как символно може да разтълкувате карикатупата и набоденото сърце?




4. Направете сценарий за филм според 7 глава / от учебника/ на романа. Запишете мислите на повествователя и на Ема като нейни реплики. Превърнете текста на 7. Глава в сценарий, като изпуснете подробностите.

5. Направете поне 5 картички на програмата Пъблишър, която се намира в офис пакета на всеки компютър – пощенска картичка с цитати от произведения по избор. Пощенската картичка трябва да съдържа отпред – снимка на автора или подходяща снимка за произведението и отзад цитат и свободни редове за тълкуването му. Ще ви изпратя мостра, за да видите.

Целият материал:
Прикачени файлове
Проектна работа на 9-ти клас.rar
(239.13 KиБ) Свален 43 пъти
Прочетено: 668 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Български език”