I. Образователно направление: БЕЛ
II. Ядро: Художествена литература
III. Тема: „Вълчо и Лисана” – стихотворение
IV. Образователни задачи:
• Възприемане на стихотворението, осмисляне на отношенията между Вълчо и Лисана, съпреживяване чувствата на героите;
• Описване на характерното за героите с думи и изрази от теста;
• Заучаване наизуст;
• Организиране на театрализирана игра;
• Уточняване значението на думите: зобим, съдрано, миткал, пъдар, зарана, устата;
• Формиране умения за изразяване на ценностно отношение към героите на творбата;
V. Методи и средства: беседа, поговорки, гатанки.
VI. Необходими материали: цветна илюстрация на момент от стихотворението „Вълчо и Лисана”.
VII. Ход на ситуацията:
У: Здравейте, деца! Сега ще ви пусна една много хубава песничка за горските животни. Искам внимателно да я изслушате, за да разберете за кои наши горски приятелчета се пее в нея и какво са направили те.
(Звучи песента „Горската бригада”)
Д: отговарят …
У: Да, деца в нея се пее за Ежко, за Баба Меца, Вълчо, за Лисана и др.
(коментар за песничката)
У: Деца, а защо само за Лисана не е останала каша. Как мислите, дали тя е заслужила да яде от тази каша. Помислете си какво знаем за нея от познатите ни приказки, каква е тя?
У: Сега ще ви прочета едно стихотворение, което се казва „Вълчо и Лисана”. Искам внимателно да слушате, за да разберете дали Лисана успява да се измъкне от ситуацията с хитрост и лъжи, както прави обикновено или този път е надхитрена.
(Изразително изпълнение на стихотворението с емоционални паузи и подходяща интонация при изпълнение на репликите на героите.)
Вълчо и Лисана
Асен Разцжетников
̶ Мари, кумице Лисано,
де си ранла тъй рано?
̶ Ходихме, Вълчо, с децата
грозде да зобим в лозята.
̶ Мари, кумице Лисано,
руното ти е съдрано.
̶ Миткал си, Вълчо, в тъмите,
та ти не видят очите.
̶ Мари, Лисанке, устата,
де ти остиха децата?
̶ Пратих ги, Вълчо, с пъдаря
да поразгледат пазаря.
̶ Лисано, майко юнашка,
защо си днес без опашка?
̶ Скрих я зарана в долапа,
да я росата не цапа.
У: Деца, разбрахте ли за какво става дума в стихотворението?
Преди да отговорим на въпросите нека първо да видим кои са непознатите думи в стихотворението и да ги обясним. (Обясняват се значенията на думите: зобя, съдрано, тъма, пъдар, зарана, миткал, устата.)
У: Кой е другият герой в стихотворението, с когото се среща Лисана?
Д: Вълчо.
У: Да, другият герой е Вълчо. Какво пита Вълчо Лисана?
̶ Мари, кумице Лисано,
де си ранла тъй рано?
У: Къде е ходила толкова рано тя, какво отговаря на Вълчо.
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Възприемане на стихотворение
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284330
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 335724
- Местоположение: Somewhere In Time
Възприемане на стихотворение
- Прикачени файлове
-
- Възприемане на стихотворение.rar
- (8.56 KиБ) Свален 34 пъти
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Черна рокля /стихотворение/
от kim75 » пон сеп 18, 2023 02:02 » в Поезия, лично и чуждо творчество!!!Облякох тази вечер малка черна рокля.
Помниш ли, че за годишнината ми я подари?
Гримът ми беше лек, усмивката широка,
с приятелките се надявах да... - 2 Отговори
- 59 Преглеждания
-
Последно мнение от kim75
вт сеп 26, 2023 17:10
-