Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Възприемане на стихотворение

Безплатни есета, доклади, анализи, реферати и всякакви теми свързани с българския език.
Конспекти, тестове, фонетика, езикознание, лексикология, морфология, граматика, правопис, пунктуация, глаголни времена, анализи, глаголни времена, морфема.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284330
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335724
Местоположение: Somewhere In Time

Възприемане на стихотворение

Мнение от Mozo »

I. Образователно направление: БЕЛ
II. Ядро: Художествена литература
III. Тема: „Вълчо и Лисана” – стихотворение
IV. Образователни задачи:
• Възприемане на стихотворението, осмисляне на отношенията между Вълчо и Лисана, съпреживяване чувствата на героите;
• Описване на характерното за героите с думи и изрази от теста;
• Заучаване наизуст;
• Организиране на театрализирана игра;
• Уточняване значението на думите: зобим, съдрано, миткал, пъдар, зарана, устата;
• Формиране умения за изразяване на ценностно отношение към героите на творбата;
V. Методи и средства: беседа, поговорки, гатанки.
VI. Необходими материали: цветна илюстрация на момент от стихотворението „Вълчо и Лисана”.
VII. Ход на ситуацията:
У: Здравейте, деца! Сега ще ви пусна една много хубава песничка за горските животни. Искам внимателно да я изслушате, за да разберете за кои наши горски приятелчета се пее в нея и какво са направили те.
(Звучи песента „Горската бригада”)
Д: отговарят …
У: Да, деца в нея се пее за Ежко, за Баба Меца, Вълчо, за Лисана и др.
(коментар за песничката)
У: Деца, а защо само за Лисана не е останала каша. Как мислите, дали тя е заслужила да яде от тази каша. Помислете си какво знаем за нея от познатите ни приказки, каква е тя?
У: Сега ще ви прочета едно стихотворение, което се казва „Вълчо и Лисана”. Искам внимателно да слушате, за да разберете дали Лисана успява да се измъкне от ситуацията с хитрост и лъжи, както прави обикновено или този път е надхитрена.
(Изразително изпълнение на стихотворението с емоционални паузи и подходяща интонация при изпълнение на репликите на героите.)

Вълчо и Лисана
Асен Разцжетников

̶ Мари, кумице Лисано,
де си ранла тъй рано?

̶ Ходихме, Вълчо, с децата
грозде да зобим в лозята.

̶ Мари, кумице Лисано,
руното ти е съдрано.

̶ Миткал си, Вълчо, в тъмите,
та ти не видят очите.

̶ Мари, Лисанке, устата,
де ти остиха децата?

̶ Пратих ги, Вълчо, с пъдаря
да поразгледат пазаря.

̶ Лисано, майко юнашка,
защо си днес без опашка?

̶ Скрих я зарана в долапа,
да я росата не цапа.

У: Деца, разбрахте ли за какво става дума в стихотворението?
Преди да отговорим на въпросите нека първо да видим кои са непознатите думи в стихотворението и да ги обясним. (Обясняват се значенията на думите: зобя, съдрано, тъма, пъдар, зарана, миткал, устата.)
У: Кой е другият герой в стихотворението, с когото се среща Лисана?
Д: Вълчо.
У: Да, другият герой е Вълчо. Какво пита Вълчо Лисана?
̶ Мари, кумице Лисано,
де си ранла тъй рано?
У: Къде е ходила толкова рано тя, какво отговаря на Вълчо.

Целият материал:
Прикачени файлове
Възприемане на стихотворение.rar
(8.56 KиБ) Свален 34 пъти
Прочетено: 327 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Български език”