Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

План-конспект на ситуация по български език и литература в детската градина

Безплатни есета, доклади, анализи, реферати и всякакви теми свързани с българския език.
Конспекти, тестове, фонетика, езикознание, лексикология, морфология, граматика, правопис, пунктуация, глаголни времена, анализи, глаголни времена, морфема.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284008
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334817
Местоположение: Somewhere In Time

План-конспект на ситуация по български език и литература в детската градина

Мнение от Mozo »

План-конспект на ситуация по Български език и литература в подготвителна група
1. Направление: Български език и литература
2. Ядро: Възприемане на литературно произведение
3. Тема: „ Автобусчето, което се страхуваше от тъмното “ от Доналд Бисет
4. Цел: Осигуряване на оптимално за възрастта развитие на възможностите им за възприемане на достъпна литературно-художествена творба – приказка; провокиране емоционалната отзивчивост на децата.
5. Задачи: - да се стимулира детския интерес към приказката като жанр; - да се постигне съпреживяване на литературната творба; - да придобият конкретни представи за действия, случки и постъпки на героите; - да се развиват уменията на децата за преразказване; - да се развиват мислене, памет, въображение, емоционалната сфера на децата.
6. Методически инструментариум:
а)методи – беседа, разказ на учителя;
б)методически похвати – изразително четене на учителя, словесно рисуване, графично рисуване( илюстриране ), преразказване.
ХОД НА СИТУАЦИЯТА:
1. Психологическа подготовка за възприемане на литературното произведение - Деца, знам, че вие много обичате приказките, зато
ва ще ви доставя удоволствие, като ви прочета откъс от една позната приказка.
След като чуете откъса, опитайте се да назовете заглавието й. (Литературна загадка - учителя чете откъса, а децата назовават заглавието) „Шофьорът и кондукторът се опитали да отблъснат атаката, като обяснили, че те нямат нищо общо с тази работа, че тролеят не изпълнява командите и постъпва на своя глава. И наистина в този миг тролеят излязъл дори от шосето и се спрял на една свежа и благоуханна горичка. - У, циклами! – извикала възхитена една госпожа. - Тъкмо време да мислим за циклами – отвърнал адвокатът…“ - Това е откъс от приказката „ Тролейбус № 75 “. - Спомняте ли си нейния автор? -Джани Родари. -Чудна небивалица разказва Джани Родари. - Кой е главният герой в приказката? - Главният герой е тролейбусът. - Ако отгатнете гатанката, ще откриете един от героите, с които ще се срещнем днес. Той също като тролейбуса е превозно средство. „Аз съм къщичка червена от желязо изградена. Имам си дори комин и се движа със бензин. С четири съм колела возя хора и деца. По шосета тичам. Как ли се наричам? “ ( Автобус )
2. Обявяване на темата Автобусчето е един от героите в приказката „ Автобусчето, което се страхуваше от тъмното “ от Доналд Бисет. Той е английски писател и също като Джани Родари е написал интересни приказки – небивалици. ( Разказ на учителя )
3. Първо цялостно възприемане на литературната творба - Цялостен изразителен прочит от учителя. - Установяване степента (адекватността ) на първото възприемане на художествения текст. - Кои са героите в приказката?
4. Втори изразителен прочит със задача за проследяване постъпките на героите - Чуйте отново приказката и проследете какви са постъпките на героите.
5. Конкретни наблюдения над художествения текст чрез система от методически похвати - Чуйте началото на приказката. - Какво научаваме за автобусчето? - Как преминава ежедневието му? - Защо автобусчето не пътува нощем? - Като използвате думите на автора и свои думи, опитайте се да преразкажете началото на приказката. От вашия преразказ слушателите трябва да разберат какво е на цвят автобусчето, с кого и къде живее, как преминава ежедневието му, от какво се страхува. ( Преразказване на епизода от няколко деца ) - Какво прави мама автобуска, за да престане автобусчето да се страхува от тъмното? - Чуйте началото на нейната приказка. - Какво узнахте от него?

Целият материал:
Прикачени файлове
План-конспект на ситуация по български език и литература в детската градина.rar
(7.39 KиБ) Свален 280 пъти
Прочетено: 7501 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Български език”