План-конспект на ситуация по Български език и литература в подготвителна група
1. Направление: Български език и литература
2. Ядро: Възприемане на литературно произведение
3. Тема: „ Автобусчето, което се страхуваше от тъмното “ от Доналд Бисет
4. Цел: Осигуряване на оптимално за възрастта развитие на възможностите им за възприемане на достъпна литературно-художествена творба – приказка; провокиране емоционалната отзивчивост на децата.
5. Задачи: - да се стимулира детския интерес към приказката като жанр; - да се постигне съпреживяване на литературната творба; - да придобият конкретни представи за действия, случки и постъпки на героите; - да се развиват уменията на децата за преразказване; - да се развиват мислене, памет, въображение, емоционалната сфера на децата.
6. Методически инструментариум:
а)методи – беседа, разказ на учителя;
б)методически похвати – изразително четене на учителя, словесно рисуване, графично рисуване( илюстриране ), преразказване.
ХОД НА СИТУАЦИЯТА:
1. Психологическа подготовка за възприемане на литературното произведение - Деца, знам, че вие много обичате приказките, зато
ва ще ви доставя удоволствие, като ви прочета откъс от една позната приказка.
След като чуете откъса, опитайте се да назовете заглавието й. (Литературна загадка - учителя чете откъса, а децата назовават заглавието) „Шофьорът и кондукторът се опитали да отблъснат атаката, като обяснили, че те нямат нищо общо с тази работа, че тролеят не изпълнява командите и постъпва на своя глава. И наистина в този миг тролеят излязъл дори от шосето и се спрял на една свежа и благоуханна горичка. - У, циклами! – извикала възхитена една госпожа. - Тъкмо време да мислим за циклами – отвърнал адвокатът…“ - Това е откъс от приказката „ Тролейбус № 75 “. - Спомняте ли си нейния автор? -Джани Родари. -Чудна небивалица разказва Джани Родари. - Кой е главният герой в приказката? - Главният герой е тролейбусът. - Ако отгатнете гатанката, ще откриете един от героите, с които ще се срещнем днес. Той също като тролейбуса е превозно средство. „Аз съм къщичка червена от желязо изградена. Имам си дори комин и се движа със бензин. С четири съм колела возя хора и деца. По шосета тичам. Как ли се наричам? “ ( Автобус )
2. Обявяване на темата Автобусчето е един от героите в приказката „ Автобусчето, което се страхуваше от тъмното “ от Доналд Бисет. Той е английски писател и също като Джани Родари е написал интересни приказки – небивалици. ( Разказ на учителя )
3. Първо цялостно възприемане на литературната творба - Цялостен изразителен прочит от учителя. - Установяване степента (адекватността ) на първото възприемане на художествения текст. - Кои са героите в приказката?
4. Втори изразителен прочит със задача за проследяване постъпките на героите - Чуйте отново приказката и проследете какви са постъпките на героите.
5. Конкретни наблюдения над художествения текст чрез система от методически похвати - Чуйте началото на приказката. - Какво научаваме за автобусчето? - Как преминава ежедневието му? - Защо автобусчето не пътува нощем? - Като използвате думите на автора и свои думи, опитайте се да преразкажете началото на приказката. От вашия преразказ слушателите трябва да разберат какво е на цвят автобусчето, с кого и къде живее, как преминава ежедневието му, от какво се страхува. ( Преразказване на епизода от няколко деца ) - Какво прави мама автобуска, за да престане автобусчето да се страхува от тъмното? - Чуйте началото на нейната приказка. - Какво узнахте от него?
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
План-конспект на ситуация по български език и литература в детската градина
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284008
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334817
- Местоположение: Somewhere In Time
План-конспект на ситуация по български език и литература в детската градина
- Прикачени файлове
-
- План-конспект на ситуация по български език и литература в детската градина.rar
- (7.39 KиБ) Свален 280 пъти
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
План-конспект на урок по български език
от Mozo » пет мар 15, 2024 18:45 » в ПедагогикаТРАКИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ
ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ
ПЛАН – КОНСПЕКТ НА УРОК ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК
Изготвен и изнесен от:
ТЕМА: Думите при общуване
ЦЕЛИ:... - 0 Отговори
- 161 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пет мар 15, 2024 18:45
-
-
-
План-конспект на урок по Български език за втори клас - думите при общуване
от Mozo » нед апр 07, 2024 20:13 » в Български езикПЛАН-КОНСПЕКТ НА УРОК ПО БЕЛ ЗА II КЛАС
Тема: Думите при общуване
Цели:
• Да овладее умения за откриване на синоними;
• Да усъвършенства умения... - 0 Отговори
- 38 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
нед апр 07, 2024 20:13
-
-
-
План на урок по български език
от Mozo » съб мар 16, 2024 21:51 » в Български езикПЛАН НА УРОК ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК
Предназначен за ученици в 8-ми клас
Тема на урока : ЛЕКСИКАЛНА НОРМА
Вид на урока : За нови знания
Цели :... - 0 Отговори
- 25 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
съб мар 16, 2024 21:51
-
-
-
Отново в детската градина
от Mozo » вт авг 08, 2023 19:22 » в Педагогика,,ОТНОВО В ДЕТСКИ РАЙ” –
15.09.2015г.
ПЕСЕН: ,,Ваканция” – ВГ ,,Таралежите”
Водещ: Добър ден, малки прекрасни деца! Добър ден на всички! Ето, че... - 0 Отговори
- 130 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
вт авг 08, 2023 19:22
-