Протокол
На наблюдаван урок по Български език, III клас
Тема на урока: Правопис на глаголите
Вид на урока: за затвърдяване;
Цел на урока: затвърдяване и усъвършенстване на правопис на глаголите;
Задачи:а) образователни: 1.изговарят правилно глаголи, в който ударението пада на крайната сричка;пише правилно глаголите, в който ударението пада на крайната сричка (или крайната сричка е без ударение)
б)възпитателни:1.възпитаване на положително отношение към българския език и възпитаване на правоговор;
в)развиващи: 1.развитие на умението да прави разлика между изговор и правопис на глагол, в който крайната сричка е с или без ударение.
Методи, форми и средства на обучение:
а)методи: беседа, самостоятелна работа;
б)форми: индивидуална, колективна;
в)средства на обучение: учебна тетрадка;
Подготовка за урока:
• На учителя: запознат с правилата за правопис на глаголите;
• На учениците: запознати с правилата за правопис;
Ход на урока
Основни компоненти на урока
Дейност на учителя
Дейност на учениците
Забележки
1.Организация на класа за работа
Благодаря ви! Здравейте, ученици!
Седнете по местата си и се подгответе за часа.
Клас стани, клас мирно! Г-н Камбуров, III а клас е готов за часа по Български език
Здравейте, г-н Камбуров!
2.Актуализация на опорни знания и минал опит
Учителят е подготвил игра, чрез която да припомнят правописа на глаголите.Чете на учениците глаголите плета, мета, лежа, пера, събера, да реша, кова, съблека, строя, вървя, обичат, тичат, питат, плуват, реват, крадат, а тяхната задача е да кажат как правилно се пишат и изговарят.
Учениците се справят със задачата, имат познания по темата, справят се с правописа на глаголите.
Чрез играта подготвя учениците за предстоящата им работа, припомня минали знания.
3.Съобщаване на темата и мотивация
Учителят съобщава темата на урока:” Правопис на глаголите”, записва заглавието на урока на дъската и изисква от учениците да запишат в тетрадките си.Съобщава им, че в този час ще упражнят правописа и правоговора на глаголите.
Учениците пишат заглавието на урока в тетрадките си.
Мотивира учениците за работа по новата тема.
4.Възприемане, осъзнаване, осмисляне
Изисква от учениците да отворят учебниците си на стр.14 и да прочетат условието на първо упражнение.
От текста, учителят изисква от учениците да извадят глаголите и да съставят изречения с тях.
Изисква прочит на следващото упражнение 3.
Иска учениците да открият сгрешените глаголи,да ги редактират и да препишат текста в тетрадката. Оставя време за самостоятелна работа.
Стигат до 4 упажнение.
Изисква глаголите да се запишат в колонка под условието.
Учителят избира кой ученик да прочете условието на упражнение 5. Иска учениците да работят самостоятелно, след което да разкажат какво знаят за дъждовните капки.
За упражнение 6 трябва да се открият 6 грешки, учителят стимулира учениците като им казва, че който първи е готов ще прочете текста.
След като са ги прочели и разбрали кои са грешките трябва да ги препишат правилно в тетрадките си.
Учениците четат условието, анализират устно какво трябва да се направи в това упражнение и всеки самостоятелно попълва липсващите букви в текста.Обсъждат как са се справили.
Учениците четат изреченията, които са съставили.Следва прочит на 2 упражнение от ученик и обсъждат кой как е образувал множественото число на глаголите: расте – растат; ръмжи – ръмжат; тежи – тежат; бере – берат;
Лети – летят; носи – носят; пази – пазят; мисли – мислят;
Плете – плетат; кълве – кълват; пише – пишат; мете – метат .Ученик чете:” Редактирайте текста и го препишете правилно.”
Всеки самостоятелно работи в тетрадката си. Правят устна проверка.
Ученик чете условието. „Подредете глаголите по азбучен ред с помощта на правописне речник.” Четат глаголите: Убоде; увива; угасва; усмивка;
Образува; одраска; опашка; опора;
Записват и правят устна проверка, обсъждат реда на подреждане.
Ученик чете условието
Първият готов чете текста
Преписват думите превилно в тетрадките си.
Четат условието на упражнение 7. Трябва да открият в кои ред има правописна грешка, дадени са им 3 подточки, обсъждат всяка от тях и стигат до извода, че глаголите във в) са сгрешени.
Плавен преход към следващият компонент.
Използва целенасочени методи и средтсва на работа.
Поощрява учениците.
Докато работят учителя минава покрай всеки ученик и следи как работи.
„Браво, виждам, че не се затруднявате с задачите до момента”-стимулира учениците.
5.Поставяне на задачи за домашна работа
Поставя домашната работа-от сборника упражненията на страница 38 и 39
Записват в тетрадките си.
6.Преценка за работата на учениците по време на часа
Припомня какво се е случило в часа, с какво са се занимавали, за какво са говорили, как е протекъл часа, кой е бил активен и е вземал участие.
Отговарят на въпросите на учителя, свързани с работата в часа и с това с какво са се занимавали.
Бележки от конферирането:
Положителни страни: Урокът е организиран, обмислен, учителят се вмести във времето, учениците бяха активни и имаха познания по темата, показаха инициативност и готовност за работа в часа.
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Протокол на наблюдаван урок по български език за 3-ти клас
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284008
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334817
- Местоположение: Somewhere In Time
Протокол на наблюдаван урок по български език за 3-ти клас
- Прикачени файлове
-
- Протокол на наблюдаван урок по български език за 3-ти клас.rar
- (9.6 KиБ) Свален 160 пъти
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
План-конспект на урок по Български език за втори клас - думите при общуване
от Mozo » нед апр 07, 2024 20:13 » в Български езикПЛАН-КОНСПЕКТ НА УРОК ПО БЕЛ ЗА II КЛАС
Тема: Думите при общуване
Цели:
• Да овладее умения за откриване на синоними;
• Да усъвършенства умения... - 0 Отговори
- 38 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
нед апр 07, 2024 20:13
-
-
-
Урок по български език
от Mozo » пет апр 26, 2024 02:58 » в Български езикПЛАН-КОНСПЕКТ НА УРОК ПО
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК
4 „б” КЛАС НУ „Д. Благоев” - гр. Стара Загора
Тема: Минало несвършено време на глагола. Упражнение... - 0 Отговори
- 8 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пет апр 26, 2024 02:58
-
-
-
План на урок по български език
от Mozo » съб мар 16, 2024 21:51 » в Български езикПЛАН НА УРОК ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК
Предназначен за ученици в 8-ми клас
Тема на урока : ЛЕКСИКАЛНА НОРМА
Вид на урока : За нови знания
Цели :... - 0 Отговори
- 25 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
съб мар 16, 2024 21:51
-
-
-
План-конспект на урок по български език
от Mozo » пет мар 15, 2024 18:45 » в ПедагогикаТРАКИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ
ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ
ПЛАН – КОНСПЕКТ НА УРОК ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК
Изготвен и изнесен от:
ТЕМА: Думите при общуване
ЦЕЛИ:... - 0 Отговори
- 161 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пет мар 15, 2024 18:45
-
-
-
Карта за регистриране на наблюдаван урок
Карти за регистриране на наблюдаван урок
по
Модулно обучуние за предобиванена педагогическа квалификация
За
Учител по философия
Карта за... - 0 Отговори
- 171 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
нед апр 30, 2023 20:24
-