Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Протокол на наблюдаван урок по български език за 3-ти клас

Безплатни есета, доклади, анализи, реферати и всякакви теми свързани с българския език.
Конспекти, тестове, фонетика, езикознание, лексикология, морфология, граматика, правопис, пунктуация, глаголни времена, анализи, глаголни времена, морфема.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284008
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334817
Местоположение: Somewhere In Time

Протокол на наблюдаван урок по български език за 3-ти клас

Мнение от Mozo »

Протокол
На наблюдаван урок по Български език, III клас


Тема на урока: Правопис на глаголите

Вид на урока: за затвърдяване;

Цел на урока: затвърдяване и усъвършенстване на правопис на глаголите;

Задачи:а) образователни: 1.изговарят правилно глаголи, в който ударението пада на крайната сричка;пише правилно глаголите, в който ударението пада на крайната сричка (или крайната сричка е без ударение)


б)възпитателни:1.възпитаване на положително отношение към българския език и възпитаване на правоговор;

в)развиващи: 1.развитие на умението да прави разлика между изговор и правопис на глагол, в който крайната сричка е с или без ударение.


Методи, форми и средства на обучение:
а)методи: беседа, самостоятелна работа;
б)форми: индивидуална, колективна;
в)средства на обучение: учебна тетрадка;

Подготовка за урока:
• На учителя: запознат с правилата за правопис на глаголите;
• На учениците: запознати с правилата за правопис;



Ход на урока

Основни компоненти на урока
Дейност на учителя
Дейност на учениците
Забележки
1.Организация на класа за работа




Благодаря ви! Здравейте, ученици!

Седнете по местата си и се подгответе за часа.

Клас стани, клас мирно! Г-н Камбуров, III а клас е готов за часа по Български език

Здравейте, г-н Камбуров!


2.Актуализация на опорни знания и минал опит
Учителят е подготвил игра, чрез която да припомнят правописа на глаголите.Чете на учениците глаголите плета, мета, лежа, пера, събера, да реша, кова, съблека, строя, вървя, обичат, тичат, питат, плуват, реват, крадат, а тяхната задача е да кажат как правилно се пишат и изговарят.

Учениците се справят със задачата, имат познания по темата, справят се с правописа на глаголите.
Чрез играта подготвя учениците за предстоящата им работа, припомня минали знания.
3.Съобщаване на темата и мотивация
Учителят съобщава темата на урока:” Правопис на глаголите”, записва заглавието на урока на дъската и изисква от учениците да запишат в тетрадките си.Съобщава им, че в този час ще упражнят правописа и правоговора на глаголите.
Учениците пишат заглавието на урока в тетрадките си.
Мотивира учениците за работа по новата тема.
4.Възприемане, осъзнаване, осмисляне
Изисква от учениците да отворят учебниците си на стр.14 и да прочетат условието на първо упражнение.


От текста, учителят изисква от учениците да извадят глаголите и да съставят изречения с тях.

Изисква прочит на следващото упражнение 3.
Иска учениците да открият сгрешените глаголи,да ги редактират и да препишат текста в тетрадката. Оставя време за самостоятелна работа.


Стигат до 4 упажнение.


Изисква глаголите да се запишат в колонка под условието.


Учителят избира кой ученик да прочете условието на упражнение 5. Иска учениците да работят самостоятелно, след което да разкажат какво знаят за дъждовните капки.

За упражнение 6 трябва да се открият 6 грешки, учителят стимулира учениците като им казва, че който първи е готов ще прочете текста.
След като са ги прочели и разбрали кои са грешките трябва да ги препишат правилно в тетрадките си.


Учениците четат условието, анализират устно какво трябва да се направи в това упражнение и всеки самостоятелно попълва липсващите букви в текста.Обсъждат как са се справили.

Учениците четат изреченията, които са съставили.Следва прочит на 2 упражнение от ученик и обсъждат кой как е образувал множественото число на глаголите: расте – растат; ръмжи – ръмжат; тежи – тежат; бере – берат;
Лети – летят; носи – носят; пази – пазят; мисли – мислят;
Плете – плетат; кълве – кълват; пише – пишат; мете – метат .Ученик чете:” Редактирайте текста и го препишете правилно.”
Всеки самостоятелно работи в тетрадката си. Правят устна проверка.

Ученик чете условието. „Подредете глаголите по азбучен ред с помощта на правописне речник.” Четат глаголите: Убоде; увива; угасва; усмивка;
Образува; одраска; опашка; опора;
Записват и правят устна проверка, обсъждат реда на подреждане.

Ученик чете условието



Първият готов чете текста

Преписват думите превилно в тетрадките си.
Четат условието на упражнение 7. Трябва да открият в кои ред има правописна грешка, дадени са им 3 подточки, обсъждат всяка от тях и стигат до извода, че глаголите във в) са сгрешени.
Плавен преход към следващият компонент.


Използва целенасочени методи и средтсва на работа.


Поощрява учениците.


Докато работят учителя минава покрай всеки ученик и следи как работи.


„Браво, виждам, че не се затруднявате с задачите до момента”-стимулира учениците.
5.Поставяне на задачи за домашна работа
Поставя домашната работа-от сборника упражненията на страница 38 и 39
Записват в тетрадките си.

6.Преценка за работата на учениците по време на часа
Припомня какво се е случило в часа, с какво са се занимавали, за какво са говорили, как е протекъл часа, кой е бил активен и е вземал участие.
Отговарят на въпросите на учителя, свързани с работата в часа и с това с какво са се занимавали.



Бележки от конферирането:
Положителни страни: Урокът е организиран, обмислен, учителят се вмести във времето, учениците бяха активни и имаха познания по темата, показаха инициативност и готовност за работа в часа.

Целият материал:
Прикачени файлове
Протокол на наблюдаван урок по български език за 3-ти клас.rar
(9.6 KиБ) Свален 160 пъти
Прочетено: 4372 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Български език”