Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Правопис на съгласните звукове - план-конспект за 2-ри клас

Безплатни есета, доклади, анализи, реферати и всякакви теми свързани с българския език.
Конспекти, тестове, фонетика, езикознание, лексикология, морфология, граматика, правопис, пунктуация, глаголни времена, анализи, глаголни времена, морфема.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 231026
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 173856
Местоположение: Somewhere In Time

Правопис на съгласните звукове - план-конспект за 2-ри клас

Мнение от Mozo » пет фев 22, 2019 20:23

ШУМЕНСКИ УНИВЕРСИТЕТ
„Епископ Константин Преславски”

Педагогически факултет

по
Методика на обучението по БЕЛ в началното училище
/2 клас/
Тема: Правопис на съгласните звукове
/Упражнение/


I.Тема: Правопис на съгласни звукове.

II.Вид на урока: Упражнение.

III.Цели:
1.Усъвършенстване на уменията за правописна проверка на съгласни звукове в началото и края на думата.
2.Обобщаване на правописните правила.

IV.Учебници и учебни помагала:
- Учебник по Български език 2ри клас „Просвета” и учебна тетрадка с колектив Р.Танкова, К.Чернева, Д.Георгиева.

V. Очаквани резултати:
Ученикът изговаря правилно съгласните звукове;
Ученикът пише правилно звучните съгласни пред беззвучни съгласни;
Ученикът изговаря правилно звучните съгласни звукове в края на думите;
Ученикът пише правилно звучните съгласни в края на думите;
Ученикът умее да прави проверка на съгласните звукове;
Ученикът може да пише правилно думите.

VI. Ход на урока

Учител: Добър ден ученици. Аз съм г-жа Ахмед.
Днес с вас ще работим заедно в часа по български език.
Я кажете ученици вие обичате ли гатанките?
Ученици: Дааа.
Учител: За това ще започнем часа с една гатанка.
Да видим ще я отгатнете ли?

“В много мъничка къщурка
по-малка от на костенурка
свило се едно човече,
бавно лази, но далече.
Качва се и по тревичките
гледа по небето птичките.”
Що е то? – Охлюв

Ученици: Охлюв.
Учител: Браво деца! Както знаете думата се състои от звукове. На какви ги делим? Колко вида са?
Ученици: Гласни и съгласни.
Учител: Точно така.
Сега вижде хубаво думичката охлюв.
Какво се чува в края на думата при изговарянето й?
Чува се звук “ф”.
Как да запишем тогава думата охлюв? За да не допуснем грешка, какво трябва да направим?
Ученици: Проверка.
Учител: (Записвам на дъската проверката на думата.)
охлюв/ф  охлюв + и  охлюви  охлюв
Учител: Добре,ученици .Ако трябва да напиша думата Картоф
На учебната дъска се пише. К а р т о в/ф
С коя съгласна ще я напишете?
Ученици: С в/ф
Децата дават различни отговори.
Учител: Направете проверка на думата? Точно така.
К а р т о в/ф – картоф+и – картофи – картоф

VII. Поставяне на основната тема:

Учител: Днес искам с вас по Български език да си припомним как правим проверка при съмнение относно правописа на съгласните звукове
Учител: Надявам се, че сте разбрали как се прави проверка на думите, в които се съмнявате.Но за да нямаме съмнения в правописа им и за да се научите по-добре, ще се упражняваме и днес върху урока - Правопис на съгласни звукове.
Учител: За тази цел ученици искам да отворите учебните си тетрадки за да видим задачите върху, които ще се упражните.
Учителят минава покрай редиците и следи с поглед дали са разгърнали на посочената страница.Ако са по-мудни-ги подканя.
-Прочита условието и я решава колективно с децата
-Поощрява в положителна насока класа

Целият материал:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Прочетено: 85 пъти
Изображение

Нова тема Отговори

Върни се в “Български език”