Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

План-конспект на урок по Български език за втори клас - думите при общуване

Безплатни есета, доклади, анализи, реферати и всякакви теми свързани с българския език.
Конспекти, тестове, фонетика, езикознание, лексикология, морфология, граматика, правопис, пунктуация, глаголни времена, анализи, глаголни времена, морфема.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284158
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335233
Местоположение: Somewhere In Time

План-конспект на урок по Български език за втори клас - думите при общуване

Мнение от Mozo »

ПЛАН-КОНСПЕКТ НА УРОК ПО БЕЛ ЗА II КЛАС



Тема: Думите при общуване
Цели:
• Да овладее умения за откриване на синоними;
• Да усъвършенства умения за уместна употреба на думите при общуване;
• Да развият умения за отстраняване на повторените думи чрез замяна.


Ход на урока:
Ще ви прочета едно кратко разказче, в което Митко описва съученика си. Слушайте внимателно, за да разберете какво не му е наред и какво трябва да се корегира.

,, Ще ви разкажа за другарчето си в училище. Той ми казва, че се казва Георги, но му казват Жоро. Жоро е добър по математика, а аз не съм много добър по математика. Аз съм як по български език и литература, но Жоро хич го мяна по български език и литература, затова аз му помагам по български език и литература.
Жоро ми помага по рисуване, защото рисува супер, а аз не рисувам хич хубаво.’’

Е, как ви звучи разказа на Митко? Какво забелязвате? (повторения и думи, които не се използват в училище).
Сега ще ви прочета какво мисли Иво за Георги.

,, Жоро смята отлично по математика, а аз се затруднявам. Обичам български език и литература и помагам на съученика си, защото греши правописа на глаголите. Жоро ми показва какви цветове да използвам по изобразително изкуство, защото рисува много добре, а аз все не успявам.’’

Какво ще кажете за този? Звучи ли по-добре? Има ли повторения и неподходящи за училищната среда думи?
Поставяне на темата:
Да, този час ще се научите да използвате подходящи за дадена среда думи и такива, с които да избягвате повторенията. Запищете си заглавието – Думите при общуване и отворете учебника на стр. 54


В разказа на Митко срещнахте много повторения. Едно от изреченията е извадено в упр. 1.
Прочетете го и помислете как да избегнете повторенията.
Кой ще каже как да го запишем?

Той ми каза,че името му е Георги, но го наричат Жоро.

Браво. Запишете го в тетрадките си.
На дъската съм нарисувала няколко балона с думи написани в тях. Свържете тези, които означават почти едно и също нещо, като ги запишете в тетрадките си.
Какви са тези думи? Близкозначни/синоними.
Да видим коя от тях ще полети към поговорката: Без наука няма сполука.
Какво означава поговорката?
Че трябва да учим, за да постигнем успех.
Правилно. Напишете по три изречения с думите.

Целият материал:
Прикачени файлове
План-конспект на урок по Български език за втори клас - думите при общуване.rar
(7.67 KиБ) Свален 9 пъти
Прочетено: 46 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Български език”