Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Влечуги - обща характеристика

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с биологията.
Биофизика, биохимия, молекулрна биология, морфология, цитология, хистология, ембриология, анатомия, физиология, генетика, онтология, геронтология, филогения, таксономия, палеонтология, екология, патология
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284144
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335223
Местоположение: Somewhere In Time

Влечуги - обща характеристика

Мнение от Mozo »

МЕТОДИЧЕСКА РАЗРАБОТКА


на урок по биология и здравно образование на
тема „Влечуги – обща характеристика“


· ВИД НА УРОКА: - урок за нови знания.
· КОМПЕТЕНТНОСТИ КАТО ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО
· Описва, посочва върху изображение и разпознава по съществени признаци Клас Влечуги;
· Назовава, посочва върху изображение и илюстрира с примери представители на влечугите;
· Описва на структурно-функционална основа органи и системи от органи при влечуги;
· Сравнява по съществени признаци риби, земноводни и влечуги
· Проследява в еволюционен ред риби, земноводни и влечуги.
· КОНТЕКСТ И ДЕЙНОСТИ.
· участва в беседа и актуализира знания за вечугите;
· работи с обобощена информация със съществени белзи на клас Влечуги;
· извлича информация от схемите на фиг. 1, 2, 3, 4, 5, стр. 116,117 в учебника за устройството и жизенните процеси на влечугите.
· изброява приспособления на влечугите за живота на сушата;
· прави схема на кръвоносната система;
· сравнява по устройство и жизнени процеси рибите , земноводни и влечугите;
· работи с учебник и учебна тетрадка;
· използва и работи с електронни услуги;
· прави кратко обощение на наученото.
· НОВИ ПОНЯТИЯ.
· влечуги/ гущери, змиии, крокодили, костенурки/
· УМЕНИЯ.
· работи с текст;
· работи със схеми и модели.
· ПЛАН НА УРОКА
· Произход.
· Устройство на тялото.
· Жизнени поцеси.
а/ опорно-двигателна система;
б/ храносмилателна система
в/ дихателна система;
г/ отделителна система;
д/ кръвоносна система;
е/ полова система;
ж/ нервна система;
з/ сетивни органи.
· МЕТОДИ- разказ, беседа, наблюдение.
· СЪПЪТСТВАЩИ ПРИОМИ
· демонстрация на нагледни средства, работа с учебник и учебна тетрадка, с електронни ресурси.
· НАГЛЕДНИ СРЕДСТВА – снимков материал, препарат , табла
· ХОД НА УРОКА .


Ход на урока:

Организационен момент.Приготвяне за час с учебници и тетрадки.
Започваме с една задача.
Подготвила съм кръстословица. Отговаряйки правилно на въпросите, в оцветените квадратчета ще получите дума , от която ще разберете от къде водят началото си влечугите.
( кръстословицата е записана на дъската)



С
Т
О
М
А
Х


С
К
Е
Л
Е
Т


П
Е
Р
К
И


Г
Р
Ъ
Б
Н
А
Ч
Е
Н
С
Т
Ъ
Л
Б

О
П
А
Ш
А
Т
И


С
Ъ
Р
Ц
Е

Х
Р
И
Л
Е

М
Е
Т
А
М
О
Р
Ф
О
З
А


Б
Е
З
К
Р
А
К
И


Л
А
Р
В
И


Б
Ъ
Б
Р
Е
Ц
И



1.Орган на храносмилателна система- стомах
2.Част от опорно-двигателната система- скелет
3 Двигателни органи при рибите – перки
4.Част от скелета – гръбначен стълб
5. Разред Земноводни -Опашати
6.Орган на кръвоносна система – сърце
7.Дихателни органи при риби – хриле
8.Развитие на Земноводни – метаморфоза
9.Разред Земноводни – Безкраки
10. Етап от развитието на жаби -Ларви
11.Органи на отделителна система на Земноводни - бъбреци

Учениците откриват думата :-СТЕГОЦЕФАЛИ.
Пояснявам,че стегоцефалите дават началото на следващите гръбначни животни Влечугите.
Поставяне на темата:
ВЛЕЧУГИ

1.Произход. (давам пояснения за произхода на Влечугите).
Въпрос: От къде носят наименованието Влечуги?
Отг. Техните крайници са разположени странично и при движение влачат,и извиват тялото си по земята.
Запознавам ги с разредите Влечуги: Люспести, Крокодили и Костенурки
2. Устройство на тялото
Учениците сами правят описание на външно устройство на тялото.( нагледно средство- макет на гущер)- части на тялото, кожа (добавям информация за люспи и костни плочици)
Проблемен въпрос: Какво значение за влечугите има това покритие на тялото? (отговор от учениците)
3.Жизнени процеси

Целият материал:
Прикачени файлове
Влечуги - обща характеристика.rar
(13.83 KиБ) Свален 9 пъти
Прочетено: 65 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Биология”