Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Пищов по Теория и методика на музикалното възпитание в ДГ

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283199
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 332742
Местоположение: Somewhere In Time

Пищов по Теория и методика на музикалното възпитание в ДГ

Мнение от Mozo »

Тема10. Възприемане на музика
А)Педагогически изисквания към музикалната творба и нейното възприемане от децата.
Музикалните произведения/ творби, които се ползват в ранна и предучилищна възраст, условно се определиха като: 1) произведения, чиито художествен образ обобщава явления, обекти от околната среда; 2) произведения, чиито образи обобщават човешки характеристики. Затова пълнотата на възприемането на музикалното произведение зависи от: 1) степента на конкретизация на художествения образ от композитора; 2) нивото на готовността на детето за възприемане на художествения образ. В ранния стадий на музикалното развитие делата се насочват към "изобразителните моменти" в музикалното произведение и по-късно към "звуко-изразителните". Това определя условията и подбора на музикалните произведения, ползвани от педагога в детската градина.Музикалният репертоар за слушане на музика е свързан преди всичко с основните теми - "Аз и светът" и "Аз и изкуството". Така кръгът от представи за природата и обществената среда, развитието на умствените и речеви способности, развитието на художествените способности и етикет на поведение не само се затвърдяват, разширяват и обогатяват чрез музикалните произведения, но и самите те стават основа за по-дълбока и разнообразна емоционална отзивчивост към музикалното изкуство.
При подбирането на всяко предстоящо за възприемане музикално произведение трябва да се изхожда от следните основни положения: 1) какво ново то ще реализира по отношение развитието на емоционалната отзивчивост, възприемане на способности, слушателските умения и навици; 2) доколко това музикално произведение ще допринесе за по-нататъшното обогатяване на слушателския опит на детето и знанията му за музикалното изкуство; 3) как то ще съдейства за осъществяване на задачите, свързани с цялостното формиране на детската личност.
За възприемането на музиката се използват следните форми: а) слушане на музикални произведения в музикалното занимание - слушане като основен компонент на заниманието, слушане в процеса на разучаване на песен, музикална игра и танц, слушане на музикално-дидактичните игри за определяне музикално-изразните средства; б) слушане на музика в различните развлечения и празници; в) слушане на музика в различните моменти от живота на децата в детската градина.
Успехът при слушане на музика с децата от ранна и предучилищна възраст зависи от подхода на педагога при организирането на самия процес на възприемането на музикалното произведение, от неговото отношение към музикалното изкуство, от умението му целенасочено да подпомогне децата да усвоят основните компоненти на тази форма на музикалната дейност в приятна, увлекателна за тях атмосфера, често изградена на игрова основа. Това ще му помогне да увлече децата, а поставените задачи да ги активизират и ги превърнат в участници, съдействащи за ефективно педагогическо взаимодействие.Възприемането на музикалната творба преминава в три етапа, характеризиращи постоянното усъвършенстване на слухово-познавателните действия: а) първоначално "за-познаване" - ориентировъчен обхват на цялата творба; б) "просветляване" в структурата на дейността - отделяне на отделяйте фрагмента и съпоставяне на това, което звучи в момента с възприетото по-рано; в) "озарение" - на основа на анализ на музикална изразителност преминаване към логично усвояване на музикалния материал, преживяване на творбата.
Б)Музикален и методически анализ на произведения за слушане в детска градина:В музикалната педагогика се определят три етапа в процеса на запознаване и овладяване на музикалното произведение: 1) нагласа на детето за възприемане на дадено съдържание, художествен образ, емоционални състояние и чувства; 2) работа върху самото произведение - слушане, анализ, неколкократно прослушване; 3) разбиране, осъзнаване, интерпретация на художествения образ.

Целият материал:
Прикачени файлове
Пищов по Теория и методика на музикалното възпитание в ДГ.rar
(28.11 KиБ) Свален 61 пъти
Прочетено: 974 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”