Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Проект за изграждане на хотел 4 звезди

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
killer_girl
Лудетина
Лудетина
Мнения: 7166
Регистриран: съб ное 24, 2007 16:45
Репутация: 1857
пол: Жена

Проект за изграждане на хотел 4 звезди

Мнение от killer_girl »

СЪДЪРЖАНИЕ


№ Наименование Стр.
I. Въведение ….…………………………………………………… 3-4
II. Проучване на терена за строеж на хотела ……………………. 5
III. Изграждане на хотела ………………………………………….. 6-20
IV. Инсталации в хотела …………………………………………… 21
V. Допълнителни услуги ………………………………………….. 22
VI. Необходимият персонал за качествено обслужване на гостите на хотела и заведенията за хранене и развлечения … 23
VII. Изисквания към обслужващия персонал в средствата за подслон и заведенията за хранене и развлечение ……………. 24-30
VIII. Категоризация на средствата за подслон или местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечение ……….. 31-34
IX. Ценоразпис за една нощувка в хотела ………………………... 35
X. Размер на заема ………………………………………………… 35
XI Използвана литература ………………………………………… 36










I. Въведение.

Проект за строеж на хотел „ММ” 

Родопите - планината на „Орфей” отговаря на всички условия за постигане на пълна почивка и уединение съчетани с уникална природа, чист въздух, комфорт, лукс и спокойствие. Районът е уникален с природно-климатичните си характеристики, природните и антропогенни туристически ресурси и близостта си до националния планински и ски курорт “Пампорово”. От споменатите туристически ресурси интерес за българските и чуждестранни туристи представляват Триградското ждрело, пещерите “Дяволско гърло”, “Ягодинска” и “Ухловица”, известните свлачищни Смолянски езера, както и селищата Широка Лъка с архитектурния си стил, село Момчиловци със селския туризъм, а също и националната обсерватория на връх Рожен с най-големия телескоп на Балканския полуостров. В близост до Смолян се намират и резерватите “Кастракли” и “Казаните”, които са включени в списъка на ЮНЕСКО.
Посетителите в района освен възможността да разглеждат забележителностите на Родопите, имат възможност да се запознаят и с бита на Родопчанина. Населението в този край на страната се занимава основно със земеделие и животновъдство. Структурата и климата в този район определят много добри условия за развитие на животновъдството. Млякото добито в Смолян е изключително качествено, биологично и екологично чисто, със съдържание на много минерали и витамини. Затова в района са съсредоточени голям брой мандри, където туристите могат да се запознаят с технологията на производство на млечни продукти и да пазаруват от тях.
Всички тези фактори взети заедно и предложени по подходящ начин са силно притегателни както за български, така и за чуждестранни туристи и поднесени по най-добрия възможен начин биха увеличили многократно търсенето на туристически услуги.
Ето защо проектът е съобразен с природните особености на град Смолян и околността. Подходящ за строителство на висококатегориен хотел е районът в квартал „Езерово” на гр. Смолян. В района доминират хижи, къмпинги и частни вили, така че нишата за висококатегорийни хотели остава свободна. Мисията на хотела ще бъде задоволяване туристическите потребности чрез предоставяне на висококачествени и разнообразни услуги на конкурентна цена. Основните ценности, които ще се подкрепят са високият професионализъм, новаторството и създаването на чувство за грижа и доверие към клиентите на хотела.
Профилът на съвременния турист се променя. Той е любопитен към местната култура и обичаи, загрижен е за опазването на околната среда. И най-вече той търси преживяване, което да отнесе със себе си и да помни задълго. Той трябва да получи висококачествено обслужване и атракции.
Пазарът, на който ще оперира хотела е в сферата на предоставяне на основни и допълнителни туристически услуги. По отношение на предлагането и целевият пазар обектът ще бъде ориентиран, както към вътрешния, така и към външния туристически пазар.
Според звездната категоризация хотелът ще отговаря на изискваният за хотел с четири звезди.














II. Проучване на терена за строеж на хотела.
1. Транспорт.
Терена е осигурен с второкачествен автомобилен и автобусен път.
2. Наличие на подпочвени води.
Терена за хотела няма подпочвени води.
3. Възможности за водоснабдяване, канализация, електроснабдяване.
Водоснабдяването, канализацията и електроснабдяването са съобразени с изискванията на категорията на хотела и характерните природни особености на терена, без никакви пречки.




















III. Изграждане на хотела.
Според изискванията на наредбата за категоризиране на средствата за подслон, местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечение, обнародвана в Държавен Вестник бр. 2 от 7 януари 2005 година, хотелът представлява общодостъпна сграда или сгради, функционално свързани, с минимум 15 стаи за подслон, в която се предлагат основни и допълнителни туристически услуги, свързани с пребиваването на туристите. Хотелът разполага поне с едно заведение за хранене и развлечение.
Съобразно посочената по-горе наредба хотелът ще притежава следните компоненти съобразени с изискванията за изграждане на средствата за подслон и заведенията за хранене и развлечение.
Хотелът ще разполага с цветна градина, осветлени фонтани, открит паркинг, фронт офис, лоби бар, търговски център, механа и коктейл-бар, перално и гладачно помещение, парно помещение и електрически генератор, склад за хранителни продукти и напитки, камериерски сервизни помещения, хотелски стаи, VIP стаи, президентски апартаменти, апартаменти „лукс”, мезонети, конферентна зала, сладкарница, ресторант, спортен център включващ фитнес зала, сауна, басейн и зала за масаж както и стаи за персонала.
Формата на хотела е специфична и мислено може да се раздели на три части: централна част, ляво и дясно крило, като съществува един подземен (сервизен) етаж.
Според изискванията отразени в закона за туризма и категоризацията на туристическите обекти обнародван на 13.11.2004 г. в държавен вестник в бр. 39 от 12.05.2004 г., хотелската сграда и прилежащите към нея заведения за хранене, развлечение, разтоварване и възстановяване и паркинги трябва да отговарят на следните общи изисквания към структурата и обзавеждането, както следва:
Асансьори: съобразно изискванията за хотели от категория 4 звезди тук ще са монтирани два асансьора за пътници, един за багаж, един за стопански нужди и един за румсървис.
Стълбища: хотела разполага с две стълбища за гости, едно стълбище за хотелския персонал като те съвпадат със стълбищата необходими за евакуация при пожар, отделно са монтирани външни стълби за евакуация.
Коридори в хотелски блок: тъй като хотела ще е с едностранно застрояване широчината има ще е не по-малка от 1,50 м. трябва да са оборудвани с пепелници – кошчета от негорим материал пред всеки асансьор, указателни табели за разположението на стаите на етажа, план за евакуация (на всеки 25 м.)
Камериерски сервизни помещения: имайки предвид изискванията камериерските помещения ще са на всеки етаж като всяко ще е разположено на 19 м2, в непосредствена близост ще са изградени и етажни помещения за румсървис с по 14 м2. Камериерският офис трябва да има гардероб, маса и стол, телефон, оборудван санитарен възел, машини, съоръжения и консумативи за хигиенизиране, камериерски колички според броя на камериерките, стелажи за чисто и мръсно бельо, стелаж за консумативи, рекламни и информационни материали.
Хотелски стаи:
- с едно легло: брутната площ е 32 м2, нетната площ е 18 м2, светлата височина е 2.7 м.
- с две легла: брутната площ е 36 м2, нетната площ е 23 м2, светлата височина е 2.7 м.
Стаите трябва да са обзаведени с: спалнята трябва да има легла – 2 броя за двойните стаи, с размери 1 х 2 м с матрак и 1 брой за единичните със същите размери, нощно шкафче за всяко легло, озвучителна уредба, комбинирана масичка с настолна лампа, огледало, стол или табуретка, салонна масичка, фотьойл, багажник, нощна лампа с насочваща светлина, лампион, телефон, телевизор, кошче от негорим материал, плътни пердета или щори, минибар (хладилник) с меню на български и чужди езици, чаши, чинии и салфетки, телевизор, настенно художествено произведение, ваза, пепелници, папка с рекламни и информационни материали, предлаганите услуги и указания за ПАБ на български и чужди езици, меню за румсървис на български и чужди езици, постелъчен инвентар (дневна покривка за легло, възглавници с калъфки, завивка, долен чаршаф, масивни врати с автоматично заключващи се брави с повишена сигурност и шпионка, .
Санитарен възел (баня и тоалетна) към хотелската стая: общата им площ е 6 м2, като банята включваща вана и мивка заема 4.44 м2, а тоалетната включваща тоалетна и мивка е 1.56 м2. По отношение на обзавеждането на санитарния възел ще бъдат включени: мивка със стенно огледало, чаша, санитарна кофа за отпадъци, от негорим материал, противовлажно осветително тяло, кърподържатели за всеки вид хавлиени кърпи, плот за мивка, поставка за тоалетни принадлежности, вана с дължина 1,60 м, ръкохватки и сапунарници, защитна непромокаема завеса, неподвижен душ със завеса, алармен сигнал към ваната, обезопасен контакт, обезопасен сешоар, козметично огледало, телефон-дериват и озвучаване, хавлиени кърпи за лице и тяло, интимна хавлиена кърпа, хавлиена кърпа за вана, чаши за тоалетни принадлежности, чаша за вода с подложка или целофаново пликче, козметика (сапуни, шампоани, шапки за баня, гребени, бръснарски принадлежности, крем за бръснене и афтършейв, четки и паста за зъби, козметични тампони, тоалетна чиния с промиване и четка за почистване на тоалетната чиния, кутия с тоалетна хартия, дезодорант и санитарен плик.
Входно антре към хотелската стая: неговата широчина включително вградения гардероб е 2 м2. В антрето са предвидени гардероб със секции за връхни дрехи, бельо обувки и др. в гардероба има 6 закачалки за дрехи, четка за дрехи и обувалка, кърпичка за лъскане на обувки, плик за мръсно бельо и игленик. Включено е стенно огледало за цяла фигура. Указатели „не смущавай”, „почистете” и др., ценоразпис с цените на нощувките на входната врата или на вратата на гардероба.
Балкони: дълбочината на балконите е 1.5 м2, а площта им е 4,2 м2. На балконите ще бъдат поставени масичка със леки столове и пепелници.
Апартаменти:
Обзавеждането на апартамента трябва да отговаря на категория с една звезда по-висока от тази на останалите стаи в хотела. В хотела са предвидени 4 двустайни апартамента и 2 тристайни като към двустайния апартамент са включени дневна с кът за хранене, кухненски бокс, спалня с 2 легла, баня, тоалетна с мивка и антре (бруто площ – 66 м2 и нето площ – 42 м2), а към тристайния дневна, столова с кухненски бокс, спалня с 2 легла, баня, тоалетна с мивка и входно антре (бруто площ – 87 м2 и нето площ – 50 м2)
Бар:
Стелажи за алкохол и чаши, бар-плот, кафе машина, мивка, хладилник, хладилна витрина, сокоизстисквачка, барово оборудване (ножове, вилици, лъжици, чаши, чинии, тирбушон, отварачка, дъска за рязане, шейкър, табли, ледогенератор, кег и стрела за бира, кафемелачка, цедка, барови украси и сламки, запалки, консумативи, лист-меню за напитки, барова купичка), миксер.
Търговска зала:
Тя ще бъде включва в себе си: вид на архитектурно-планировъчното решение по индивидуален проект, паркинг, площта на едно място за сядане (без площ за оркестър и танцуване) – от 2,00 до 1,6 м2, във фоайето трябва да има гарнитура от мека мебел, телефон, декоративна растителност и художествена украса, апарат за почистване на обувки, в гардероба трябва да има предвидени закачалки според броя на местата и огледало в цял ръст, за тоалетната се предвиждат преддверие с огледала и мивка с плот с топла и студена вода – по една на 40 места за сядане, сапун, тоалетен шкаф с платнени салфетки, кошчета с капаци (от негорим материал), поставка за чанти, огледало, тоалетни клетки за жени и мъже – по 1 на 40 места, писоари – по 1 на всеки 40 места, във всяка клетка трябва да има врата с брава информатор и закачалка, фаянсови плочки до тавана, подова настилка от керамика, тоалетна чиния с промивно устройство и четка, луксозна тоалетна хартия, държател за тоалетната хартия и дезодорант освежител, всмукателна вентилация.
Същинската търговска зала ще бъде обзаведена с подова настилка от мрамор, стените да са с декоративно обработена мазилка, камък, текстил и др., прозорците ще са с плътни пердета, тавана ще е окачен с монтирано ефектно осветление, ще има декоративна украса (картини, пана, растения, цветя и др.), мебелите ще са както следва: маси 90х60 см - за двама души, 90х90 см - за четирима души, маси с диаметър 160 см - за шест и 200 см за 8 души. Масите ще бъдат покрити с бели покривки, карета и платнени салфетки с цвят съответстващ на цялостното оформление на търговската зала, помощни масички за сервиране, сервитьорски шкафчета, столове с луксозна тапицерия, детски столчета, сервитьорски колички (напитки, предястия, десерти, фламбиране, транжиране и др.), модулни колички – охлаждаеми, отопляеми и неутрални, хладилни витрини за готова продукция, откритите площи към залата са богато озеленени, пепелници, менюта, вази, свещници, локални и общи осветителни тела, кошчета от негорим материал и пожарогасители.
Търговските зали в заведенията за хранене и развлечения в хотела са обзаведени с всички необходими прибори, сервизи и други предмети на маса.
 Чинии, плата и прибори:
Чинии – подложни 25 см; чинии за супи – 23 см; чинии за основни ястия 23 см; чинии за студени предястия, салати и студени следястия 19 - 23 см; чинии за десерт и хляб 17 – 19 см; плата (единични, многопорционни и за риба) с овална форма, малки, средни и големи вилици, лъжици и ножове, специални прибори за риба, раци и др.
 Стъклени чаши за:
Ракия и водка – 100 мл., коняк – 100 мл., бяло вино – 100 мл., червено вино – 150 мл., шампанско 100 мл., вода и безалкохолни напитки – 200 мл., бира – 300 мл., уиски – 200 мл., вермут – 100 мл., сладолед и сладоледени изделия, хайвер и кулинарни коктейли, канички за вино, купи за медицински лед с щипки.
 Порцеланови чаши комплект с чинийки за:
Чай и мляко – 200 мл., шварцкафе – 150 мл., еспресо и турско кафе – 60 – 100 мл., супници с черпаци, сосиери, порцеланови кани и др.
 Друга посуда и прибори от порцелан и метал:
Захарници, шоли за супа и варено с една дръжка, шоли за бульон с две дръжки, саханчета – големи и малки, сервизни комплектни прибори за подправки (олио, оцет, сол и пипер), тимбали за ястия, коктиери за яйца, болчета за измиване на пръсти, шампаниери, фруктиери гюведжета и кърпи за сервиране на сервитьор (хангъл).
Кухня:
Кухнята ще бъде разделена по вид на обработваната продукция: за месо, за риба, за яйца, за зеленчуци, сладкарско и хлебарско отделение, складове за съхранение на суровини и кът за издаване на готовата продукция.
Печки с фурни и котлони, газов котлон и газова печка, фритюрници, микровълнова печка, тостер, скара, хладилници за дълбоко замразяване, хладилници за краткосрочно съхранение, мивки, машина за рязане на хляб и колбаси, машина за рязане и настъргване на плодове и зеленчуци, ел. кантар, съдомиялна, машина за набраздяване на месо, машина за почистване на риба, дъски за рязане, ножове, тигани, тенджери, казани, тави, цедки, купички, вилици, лъжици, черпаци, шишове, щипки за скара, фунии, хавлии, хлорна вар, аспиратор за миризми и пушек, маси, работни плотове, кошчета за боклук, грил апарат, глинени съдове, кръг и точилка, херметическа тенджера, яйцебиячна машина, машина за мелене и омесване на месо, тестомесачна машина и ловератор.

Описанието на хотела е разгледано вертикално по етажи.
Фасадата: тъй като първоначалното визуално впечатление на гостите е от особено важно значение, трябва да се обърне особено внимание на фасадата и външния изглед на сградата. Ето защо смятам, че пред хотела трябва да има градина с цветя и осветени фонтани. В близост до хотела ще се намират охраняемите и осветлени открит паркинг (площ 135 м2.) с 30 места за паркиране и топъл гараж (110 м2) с 20 места за паркиране. Също така тук са включени и светлинно-рекламен надпис, термометър и барометър до главния вход, пилони или стойки за окачване на знамената в близост до главния вход, пепелници – кошчета от негорим материал до главния вход, указателни табели с номерация на обектите, табела за категорията на обекта, фирмата, работно време на обекта, името и фамилията на управителя.
Подземен етаж – централна част:
В централната част на подземния етаж ще бъде оформен ресторант с типична родопска битова атмосфера, специализиран за производство и сервиране на родопски специалитети (механа). В близост до него ще е изграден коктейл-бар. Както механата така и коктейл-бара са с нощен режим на работа.
Според общите изисквания към структурата и обзавеждането необходимо е механата, да разполага с бар, кухня и търговска зала. Като особеното в търговската зала е типично битовата атмосфера.
Коктейл-бара също трябва да отговаря на определени изисквания според категорията на хотела. В него ще бъдат включени бар и търговска зала. Като допълнение към обзавеждането за търговската зала може да се вземе под внимание необходимостта от високи столове (тип щъркел) музикална система, светлинна система, украси за стени и интериор, маси, сепарета, пепелници, менюта, дансинг + място за Dj.

Подземен етаж – ляво крило:
Тук се намира пералното и гладачно помещение, както и самостоятелно обособени парно помещение и генератор за второстепенно електроснабдяване. Според изискванията за обзавеждането на тези помещения тук трябва да бъдат включени, перални машини, помещение за почистващи и дезинфекциращи препарати, машина за поточно гладене, парен котел и локален генератор на електричество.

Подземен етаж – дясно крило:
Това е помещение в което ще бъдат монтирани хладилни дълбоко замразяващи камери и ще бъдат обособени отделни складови кътове за съхранение на всички видове хранителни продукти и напитки. Всички помещения трябва да са изолирани едно от друго, да бъдат спазени изискванията за височина, влажност и температура на въздуха за оптимално и разделно съхранение на суровините.
I етаж - централна част:
На първия етаж (надземен) в централната част са разположени централния вход за гостите на хотела, заден вход за персонала, фоайе с площ до 1,5 м2. Според изискванията главния вход ще бъде с две секции: за пътници и багаж; автоматично отварящи се врати, козирка отвън с височина 4,5 м над пътното платно, а входа за персонала е с контролен пост. На първия етаж се намира рецепцията с административен плот и работни места за регистратора и администратора, стая за ръководител рецепция, помещение за обработка на документацията, помещение със сейфове за съхранение на ценности, помещение за багаж до 8 м2, гардероб и санитарен възел за персонала и лоби бара.
Входа освен задължителните врати трябва да е оборудван с пепелници, кошчета за отпадъци.
Фронт-офиса ще включва в себе си отделни обособени и обзаведени звена с:
• Фоайе: автомат за почистване на обувки, фотьойли, маси, цветя, пепелници, картини, телевизор, информационно табло, стойка за рекламно-информационни материали, колички за багаж, рецепция с плот за обслужване (височина до 1.40 м и с прорез за ключа на госта), ключарник скрит от погледа на госта, ключ, магнитна карта за туристите, метална каса, индивидуални касети за съхранение на ценности (по 1 касета на всеки 5 стаи), телефони, стенни часовници + часовите зони, информационно табло за снежната покривка и температурата на въздуха, план-схема на обекта, аптечка, компютър, уред за обработване на кредитни карти, рекламно табло на рецепцията с графично изображение на услугите, ценоразпис с цените на нощувките и на другите предлагани услуги в хотела.
• Гардеробиерен блок: закачалки и плот.
• Звено информация и реклама: телефони, телефонен указател, консумативи, столове, маси рекламни материали, информация за намиращите се в близост природни и културни забележителности.
• Лоби бара включва в себе си бар и търговска зала съобразени с общите изисквания към структурата и обзавеждането на хотелската сграда. По-особеното тук ще бъде в обзавеждането на търговската зала. Ще бъдат монтирани сепарета вместо столове.

I етаж – ляво крило:
В лявото крило на хотела като цяло са разположени хотелските стаи за гости с две легла и камериерско сервизно помещение - отговарящи на общите изисквания към структурата и обзавеждането на хотелската сграда. Тук са предвидени 13 стаи с две легла.
I етаж – дясно крило:
Тук е изграден т.н. търговски център. Ще включва в себе си магазини за продукти от първа нужда на гостите, магазини за сувенири, бюро за туристически услуги, помещение за обмяна на валута, технически помещение (АТЦ, озвучителни, TV уредби и др.), телефонна кабина, бръснаро-фризьорски и козметичен салон, магазини за цветя и вестници и др. Магазините трябва да са оборудвани със стелажи, витрини, столове, касови апарати и др.

II етаж централна част
На втория етаж ще бъде разположена конферентната зала, която ще има свое фоайе със самостоятелен вход, тоалетни, гардероб и кът-бар за напитки и кухненска продукция, като обзавеждането на които ще отговаря на общите изисквания към структурата и обзавеждането на хотелската сграда съобразена със спецификата на конкретния обект ще бъдат монтирани апарати за презентации (компютър с параван и проектор и локална озвучителна уредба), ще бъдат монтирани и устройства за симултантен превод, трибуна и голяма елипсовидна маса със 100 места за сядане.

II етаж лява част
Хотелските стаи за гости с едно легло и камериерско сервизно помещение - отговарящи на общите изисквания към структурата и обзавеждането на хотелската сграда. На този етаж са разположени 14 стаи с едно легло.

II дясна част
Сервизно помещение за басейна и стаи за персонала. Стаите за персонала ще бъдат оборудвани с легла, баня с мивка и тоалетна, хладилник, гардероб разположен в антрето с огледало за цял ръст, а в сервизното помещение за басейна ще бъдат монтирани пречиствателни филтри, помпите за водата и апаратите за почистващите препарати.

III етаж централна част
Тук са разположени VIP апартаментите. Те са общо 5, като в 3 от тях ще бъдат предвидени спални за деца, а в останалите 2 не. Това са апартаменти, които ще бъдат използвани само от VIP гости на хотела със специфични изисквания към обслужването и обзавеждането на стаите и ще включват, кухня с кът за хранене, дневна стая, баня с душ-кабина, вана и джакузи, тоалетна, спалня за деца и спалня за възрастни. Те ще бъдат обзаведени така, че на гостите да им е комфортно и да задоволят всичките им нужди. Затова VIP апартаментите ще бъдат оборудвани с богата гама от напитки в минибара, климатик, компютър с достъп до интернет, стереоуредба, модерна DVD Hi-Fi система за домашно кино, луксознo хотелско бельо, сапуни, шампоани, осветление, украси, картини, подова настилка, цветя и др. Предвидено е и едно сервизно камериерско помещение.

III етаж лява част
Хотелските луксозни стаи за гости с две легла и камериерско сервизно помещение – отговарящи на общите изисквания към структурата и обзавеждането на хотелската сграда. За да се отличават от по-обикновените стаи, стаите лукс са обзаведени допълнително с климатик, джакузи, компютър с достъп до интернет, луксозни хавлии, сапуни, шампоани, чаршафи, завивки, осветление, украси и др. На този етаж са предвидени 11 луксозни стаи с две легла.

III дясна част
Тук са предвидени още 3 стаи за персонала и басейн. За басейна ще бъдат предвидени бар свързан с централната кухня посредством асансьор, високи столове (тип щъркели) разположени пред бар-плота, слънчеви чадъри, шезлонги, озвучителна и осветителна система с възможност за провеждане на нощно музикално шоу за гостите на хотела. Покривът на басейна ще бъда подвижен и ще има възможност за откриване през топлите дни. Обзавеждането на бара отговаря на общите изисквания към структурата и обзавеждането на хотелската сграда.

IV етаж централна част
Президентски апартаменти. При президентските апартаменти обзавеждането трябва да бъде на нивото и класата на гостите. В тези апартаменти ще бъдат настанявани главно хора които са народни представители, хора от парламента, и всички от държавната власт. Обзавеждането и организацията на обслужването при тях е същото като при VIP апартаментите с разликите, че при президентските апартаменти ще бъдат назначени специални хора за цялостното обслужване и осигуряване на пълния комфорт на гостите на хотела от държавната власт, предвидени са собствена засекретена телефонна линия, ще бъдат поставени макети на националния ни флаг и флага на страната или общността, от която е гостът и др. Предвидено е и едно сервизно камериерско помещение.

IV етаж лява част
Хотелските стаи за гости с едно легло и камериерско сервизно помещение - отговарящи на общите изисквания към структурата и обзавеждането на хотелската сграда. Разположени са 12 стаи с едно легло.

IV дясна част
Тук ще се намира сауната. За нея освен стандартните изисквания към изграждането и необходимото вътрешно оборудване на сауната ще бъдат предвидени допълнително хавлии и халати за гостите, както и кът с разхладителни напитки.

V етаж централна част
Тук се намират луксозните апартаменти, при които цялостното им структурно изграждане е съобразено с изискванията към структурата на хотелската сграда, а обзавеждането е идентично с обзавеждането на луксозните стаи. Хотела разполага с 3 луксозни апартамента, в които са предвидени спални за деца, а при останалите два само спалня за възрастни с две легла. Предвидено е и едно сервизно камериерско помещение.

V етаж лява част
Хотелските стаи за гости с две легла и камериерско сервизно помещение - отговарящи на общите изисквания към структурата и обзавеждането на хотелската сграда. На този етаж се намират 9 стаи с две легла.

V дясна част
Фитнеса ще бъде добре оборудван с всички необходими уреди за цялостно натоварване, възстановяване и тонизиране на организма. Ще бъдат монтирани големи огледала по цялото протежение на стените, ще има кът-бар за разхладителни и ободряващи напитки.

VI етаж централна част
Тук е предвидена сладкарница комбинирана с „леден салон” за предлагане на богато разнообразие от сладкарска продукция и сладоледи. Тя от своя страна ще притежава собствен цех за продукцията си и ще бъде свързана със сладкарския отдел в централния ресторант като допълнително звено за осъществяване на по-голям диапазон от разнообразни поръчки. Тя е обзаведена с мебели изцяло от олекотени материали (алуминий и др.), оборудвана е с големи стъкла по цялото продължение на лицевите стени за осигуряване на по-добра гледка към природата. Цялостното и обзавеждане е съобразено с общите изисквания към структурата и обзавеждането на хотелската сграда.

VI етаж лява част
Хотелските луксозни стаи за гости с едно легло и камериерско сервизно помещение – отговарящи на общите изисквания към структурата и обзавеждането на хотелската сграда. За да се отличават от по-обикновените стаи, стаите лукс са обзаведени допълнително с климатик, джакузи, компютър с достъп до интернет, луксозни хавлии, сапуни, шампоани, чаршафи, завивки, осветление, украси и др. На този етаж се намират 10 луксозни стаи с едно легло.

VI дясна част
Залата за масаж е разположена над фитнес залата. Обзаведена е с терапевтични маси за мъже и жени с преграда, две самостоятелни съблекални, оборудвана е с разнообразни етерични масла и всичко необходимо за извършването на пълноценен частичен и цялостен масаж на гостите на хотела.

VII етаж централна част
На последния етаж на хотела е разположен основният ресторант и кухнята към него. Отново ресторанта като цяло ще бъде съобразен с общите изисквания към структурата и обзавеждането на хотелската сграда и заведенията за хранене и развлечение. Като разликите спрямо останалите места за хранене и развлечение тук са: покривът, както и стените от лицевите страни на хотела на търговската зала ще бъдат почти изцяло от прозрачно покритие. Така гостите на ресторанта ще бъдат удивени от природната красота на Родопите всеки път когато са в ресторанта.
Към основния ресторант са предвидени бар, търговска зала, преддверие с фоайе и кухня. Обзавеждането за бара не се различава по нищо от останалите барове в хотела. Търговската зала ще бъде с уникален интериор поради цялостното й остъкляване. Предвидено е място за оркестър и място за танцуване.

От двете страни са апартаментите тип „мезонет”.
Тъй като хотела е от висока категория освен всичко останало в хотела мезонетите също трябва да са съобразени с изискванията за четиризвезден хотел. Ще бъдат включени в тях фоайе, дневна с кът за хранене, кухненски бокс, спалня за възрастни с две легла, спалня за деца с две легла, баня с душ-кабина и вана, тоалетна с мивка с обща площ 60 м2, височина 2.7м. Обзавеждането е съобразено с изискванията към структурата и обзавеждането на хотелската сграда и по-конкретно на хотелските апартаменти.















IV. Инсталации в хотела.
В хотела са предвидени цялостни инсталации:
- отоплителна;
- климатична;
- водопроводна;
- канализационна;
- виндкселна;
- пожарогасителна и пожароизвестителна;
- електрозахранване – двустранно захранване и автоматично включване на локален електро-генератор.
- силнотокова;
- осветителна;
- устройства за ефективно електропотребление;
- слаботокова – информационни и охранителни системи;
- аварийно-оповестителна;
- телефонна;
- гръмоотводна;
- алармена инсталация за вана;
- озвучителна
- симултантна;
- телевизионна, видео и сателитна;
- светлинно-информационна;
- декоративна светлинна реклама.







V. Допълнителни услуги в хотела.
• Даване на информация от всякакъв тип на туристите (разписания, маршрути и тарифи на транспортните средства, програма на културните мероприятия, работно време на заведенията за хранене и развлечение, работно време на културно-историческите и търговските центрове и др.)
• Обмяна на валута;
• Пощенски услуги;
• Рум сервиз;
• Пране, гладене, химическо чистене, дребни шивашки услуги, поправка на обувки, чанти, куфари и др.;
• Съхраняване на ценности и документи;
• Занимание на деца;
• Бръснаро-фризьорски услуги, козметични услуги;
• Спортни и забавни услуги (в съответствие с материалната база) – фитнес, сауна, масаж, плувен басейн и др.;
• Лекарски услуги и медицинска помощ;
• Предоставяне на вещи под наем.











VI. Необходимият персонал за качествено обслужване на гостите на хотела е следният:
 1 управител (мениджър)
 2 заместник-управител
 1 ръководител рецепция
 1 старши администратор
 6 администратори
 1 ръководител на бюро за туристически услуги
 Обменител, ваучерист - информатор
 1 старша камериерка
 14 камериерки
 3 пиколо
 1 портиер
 1 домакин
 1 счетоводител

Необходимия персонал за качествено обслужване на гостите на ресторантската част е следният:
 1 управител на заведенията
 2 заместник-управител
 3 главни готвачи
 6 помощник готвачи
 2 отговорник търговска зала (ОТЗ)
 30 сервитьори
 6 бармана
 3 бюфетчици
 2 гардеробиери
 3 чистачки



VII. Изисквания към обслужващия персонал в средствата за подслон и заведенията за хранене и развлечение.
Мениджър на хотел
Функции и задължения на мениджъра:
а) да организира и ръководи
• цялостния процес по посрещане, настаняване и изпращане на гостите;
• ежеседмични инструктажи и съвещания по проблеми в обслужването и организацията на работа;
• проучване на потребителското търсене; отговаря за рекламации, допуснати нарушения.
б) да контролира
• състоянието на стаите за гости, общите помещения, служебните офиси и функционалните площи и текущото им поддържане;
• униформените и работни облекла на персонала, тяхната чистота и изрядност;
• първичната счетоводна отчетност на рецепцията;
• отчетността на всички работни места с финансова, материална или имуществена отговорност;
• изпълнението на задачите;
• ежедневната заетост и продажбите на легловата база, допълнителните услуги.
в) да участва при разпределението на работата
г)да организира и осигурява развитие на кадрите
• запознава новоназначените служители с длъжностните характеристики, с правилника за вътрешния трудов ред и други документи;
• организира курсове, семинари и други форми за повишаване на квалификацията.
Кадрите в хотелиерството са от изключително значение за качеството и ефективността на цялостната хотелиерска дейност. Успехът на хотелската фирма зависи от:
• ангажираността на кадрите;
• мотивацията за работа;
• коректна оценка на работата им;
• подобаващо заплащане на вложения труд по количество и качество.
Администратор
Основните функции на администратора са:
• да приема и настанява гостите при тяхното пристигане;
• да поддържа сметките на гостите точно с готовност за приключване;
• да приключва сметките по основните и допълнителни услуги;
• да предлага и реализира допълнителни услуги.
Ръководител рецепция
Основни функции:
• да приема и обработва резервации по телефона, телекса, кореспонденция по пощата или преки лични контакти;
• да дава информация и да отговаря на въпроси, отнасящи се до резервациите вежливо и компетентно;
• да регистрира преките резервации по установения начин;
• да представя на желаещите информация по отношение на хотелската база, заведенията за хранене и развлечения, както и другите удобства и услуги, които се предлагат в хотела;
• да изготвя всички необходими справки, сведения, бюлетини, касаещи преминали туристи и реализирани нощувки.
Пиколо
Основни функции:
а) бързо, ефективно и вежливо обслужване при пренасяне на багажа на гостите на хотела при тяхното пристигане и заминаване, както и по време на престоя;
б) осигуряване на информация и съдействие на гостите.
Камериерски персонал
Камериерката е основна фигура от обслужващия персонал, от която много зависи качеството на обслужване в даден хотел. От нея се определя: хигиената в стаята (в т.ч. на тоалетния възел и банята), където пребивават гостите: поставеното бельо и завивки: комплектоването с консумативи: изправността на инсталациите и обзавеждането.
Основни задължения.
Камериерката:
- работи винаги с работно облекло и емблема на хотела;
- обслужва стаите на гостите, сменяйки кърпи, бельо на леглата и др. консумативни материали, според установената технология;
- почиства прах от картини, телевизори и радиоапарати, дървени части, гардероби и др.;
- почиства баните и санитарните възли, включително вани, бидета, тоалетните, плочките по стените и пода, излъсква огледалата и металните части;
- изхвърля и чисти пепелниците и кошчетата в стаите;
- подготвя камериерската количка с всички необходими материали, консумативни и реквизитни;
- извършва някои услуги по заявка на гостите (доставка на допълнителни кърпи, пране, гладене и др.);
- предава не домакина забравени вещи на гостите намерени в стаите им;
- контролира наличностите от реквизитни материали и при констатирани липси или повреди уведомява управителя, съставя протокол за констатирани липси или повреди;
- не трябва да допуска лични контакти с гостите и да не извършва покупко-продажби;
- следи за изправността на съоръженията в хотелските стаи и при повреди незабавно уведомява техническите служби или рецепцията;
- спазва правилата за противопожарна охрана;
- извършва обработката на стаите в определено време, спазвайки необходимата тишина.
Управител на ресторантската част
Той е прекият ръководител на заведението, ръководи и отговаря за цялостната производствена и търговска дейност. Управителят участва в ръководството на производствената дейност на заведението, като осигурява своевременно и редовно снабдяване. Контролира правилното съхраняване на суровините и готовата продукция. Участва в съставянето на производствената програма, грижи се за внасяне на нова техника и за механизиране на трудопоглъщащите процеси. Контролира и осигурява правилно стопанисване на амбалажа и инвентара на заведението.
Управителят участва в ръководството на търговската дейност на заведението, като организира най-подходящото обслужване в търговската зала. Осигурява необходимите за залата съдове, прибори и инвентар за поддържане на търговската зала във вид отговарящ на вида и на категорията на обекта. Подбира квалифициран обслужващ персонал, за чиято работа съставя график. Проучва потребителското търсене и въвежда нови прогресивно форми на обслужване. Посреща и изпраща, а в отделни случаи участва непосредствено в обслужването на официални гости или делегации.
Заместник управител
Ръководи заведението, когато управителят отсъства. Включва се предимно в работата в търговската зала, като ръководи и контролира цялостната организация на обслужването.

Отговорник на търговската зала (ОТЗ)
Осъществява непосредствената връзка между гост и сервитьор. Отговорникът посреща гостите и ги информира за възможностите на заведението. В случай, че клиентите решат да останат, той се движи след тях, предоставяйки им да си изберат желано място в търговската зала. Следи за цялостното им обслужване. Приема благодарностите и препоръките на гостите.
Отговорникът на залата трябва да следи за предварителната подготовка, вида и готовността на помещението и да осигури добро обслужване. Той проверява готовността на сервитьорите за работа и дава предварителен инструктаж.
Сервитьор
Сервитьорът е основна фигура в търговската зала. Той участва в почти всички моменти на обслужването – посрещане, настаняване и изпращане на госта, сервиране и отсервиране. От него зависи най-много качеството на обслужването.
Сервитьорът трябва да има естетичен външен вид, да носи чисто изгладено униформено облекло, да поддържа много добра лична хигиена и да използва умерено козметично средства. Трябва да познава цялата производствена и търговска база на заведението, обзавеждането и инвентара в търговските зали. Трябва да е осведомен за технологията на предлаганите в заведението ястия и десерти и да има информация за качествата на различните видове напитки.
Сервитьорите се назначават чрез конкурс като се взима предвид тяхната обща култура, професионалната им подготовка и други лични качества.
Гардеробиер
Обслужва гардероба към заведението. Приема всички предоставени дрехи и личен багаж. Дава жетон на госта с номера на закачалката, на която е закачена дрехата.
Чистачка
Има косвено отношение към процеса на обслужване. Почиства и поддържа в чист вид търговската зала.

Професионална и езикова квалификация на персонала на хотела
Управителят (мениджъра) на хотела е с висше образование и познания по два чужди езика – английски и немски.
Ръководител рецепция е със средно-професионално образование и английски език.
Администраторите са със средно-професионално образование и познания по най-малко един чужд език, като различните администратори имат познания по английски, немски, френски, руски.
Ръководителят на бюрото за туристически услуги е с висше образование и владее английски език.
Обменител на валута е със средно-професионално образование и с познания по немски и английски език.
Старшата камериерка е със средно образование и с минимални познания по английски език.
Портиерът и пиколото също са със средно образование, но за разлика от камериерката те владеят говоримо английски, немски или руски език.
Камериерката е със средно образование с минимални познания по един чужд език.
Главния готвач трябва да има висше инженерно образование в областта на кулинарията, да владее минимум един чужд език.
Помощник готвачите трябва да имат средно специално образование или по-високо, изисква се по-ниско ниво на владеене на чужд език.
Отговорник търговска зала трябва да има средно специално образование или по-високо и да владее минимум три чужди езика.
Сервитьорът трябва да има средно специално образование или по-високо и да владее два чужди езика.
Барманът трябва да има средно специално образование или по-високо и да владее минимум един чужд език.
Бюфетчиците трябва да имат средно специално образование или по-високо.
Гардеробиерите трябва да имат средно специално образование или по-високо и да владеят минимум един чужд език.
Чистачките трябва да има средно образование.























VIII. Категоризация на средствата за подслон или местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечение.

За категоризирането на обекта до съответния категоризиращ орган се подава заявление по образец (Приложение № 1 и 3).
Към него се прилагат:
1. Удостоверение за актуална съдебна регистрация на лицето, ако то е търговец по смисъла на Търговския закон, с дата на издаване, предхождаща с не повече от 30 дни датата на подаване на заявлението, или документи, удостоверяващи, че юридическото лице има право по силата на друг закон да извършва стопанска дейност- оригинал или препис;
2. Удостоверение, че лицето не е в процедура по ликвидация или несъстоятелност, издадено от съответния окръжен съд, с дата на издаване, предхождаща с не повече от 30 дни датата на подаване на заявлението- оригинал или препис;
3. Справка за професионалната и езиковата квалификация на персонала в обекта;
4. Копия от документите, удостоверяващи професионалната и езиковата квалификация на управителя на туристическия обект;
5. Формуляр за определяне на категорията (Приложение №3 и 4);
6. Копия от документите за собственост на обекта;
7. Документ, удостоверяващ въвеждането на обекта в експлоатация;
8. копие от документа за наем или друг договор, от който е видно, че са налице условия лицето да извършва съответната туристическа дейност в обекта;
9. нотариално заверено пълномощно, когато заявлението се подава от пълномощник- оригинал;
10. документ за платена такса за категоризиране съгласно тарифата по чл.55, ал.4 от Закона за туризма.

Приложение 1.

1. Вх. № ДО
МИНИСТЪРА НА ИКОНОМИКАТА

КМЕТА НА ОБЩИНА ………………..


ЗАЯВЛЕНИЕ
ЗА КАТЕГОРИЗИРАНЕ НА СРЕДСТВО ЗА ПОДСЛОН ИЛИ МЯСТО ЗА НАСТАНЯВАНЕ
2.1. От (име, презиме, фамилия – собственик, изпълнителен директор, управител) 2.2. БУЛСТАТ

2.3. ЕГН
3.1. Представител на (фирма на ТД и ЕТ)
3.2. Данъчен №

4.1. Адрес на управление (община) 4.2. Пощ. код 4.3. Населено място

4.4. жк./ кв. 4.5. бул./площад/улица 4.6. №

4.7. бл. 4.8. вх. 4.9. ет. 4.10. ап. 4.11. тел. 4.12. факс/телекс

5.1. Средство за подслон или място за настаняване, подлежащо на категоризиране.

5.2. Адрес на туристически обект (населено място, булевард/площад/улица,№,тел.):

5.3. Вид на обекта 5.4. Категория, за която се кандидатства 5.5. Брой стаи

6.1. Приложени документи №/дата

6.2.

6.3.

6.4.

6.5.

6.6.

6.7.

6.8.

6.9.

6.10.

6.11.

7. Дата и място 8. Подпис и печат









Приложение 2.

1. Вх. № ДО
МИНИСТЪРА НА ИКОНОМИКАТА

КМЕТА НА ОБЩИНА ………………..


ЗАЯВЛЕНИЕ
ЗА КАТЕГОРИЗИРАНЕ НА ЗАВЕДЕНИЯТА ЗА ХРАНЕНЕ И РАЗВЛЕЧЕНИЕ
2.1. От (име, презиме, фамилия – собственик, изпълнителен директор, управител) 2.2. БУЛСТАТ

2.3. ЕГН
3.1. Представител на (фирма на ТД и ЕТ)
3.2. Данъчен №

4.1. Адрес на управление (община) 4.2. Пощ. код 4.3. Населено място

4.4. жк./ кв. 4.5. бул./площад/улица 4.6. №

4.7. бл. 4.8. вх. 4.9. ет. 4.10. ап. 4.11. тел. 4.12. факс/телекс

5.1. Средство за подслон или място за настаняване, подлежащо на категоризиране.

5.2. Адрес на туристически обект (населено място, булевард/площад/улица,№,тел.):

5.3. Вид на обекта 5.4. Категория, за която се кандидатства 5.5. Брой стаи

6.1. Приложени документи №/дата

6.2.

6.3.

6.4.

6.5.

6.6.

6.7.

6.8.

6.9.

6.10.

6.11.

7. Дата и място 8. Подпис и печат










Приложение 3.
ФОРМУЛЯР
ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА КАТЕГОРИЯТА НА СРЕДСТВО ЗА ПОДСЛОН И МЯСТО ЗА НАСТАНЯВАНЕ
1. Средство за подслон (наименование) :

Хотел Мотел Вилно селище Туристическо селище
2. Място за настаняване (наименование):
Пансион Почивна станция Семеен хотел Самостоятелна стая
Вила Къща Бунгало Къмпинг Туристическа хижа
3. Общ брой стаи: С едно легло С две легла С три легла С четири легла

4. Общ брой легла: 5. Брой апартаменти
6. Времетраене на работата:
Целогодишно Сезонно
7. Общ брой реализирани нощувки за предходната година: От българи:
От чужденци:


8. Досегашна категория:
Една звезда Две звезди Три звезди Четири звезди Пет звезди
9. Категорията, за която се кандидатства:
Една звезда Две звезди Три звезди Четири звезди Пет звезди
10. Собственик на обекта (наименование, седалище и адрес на управление): Данъчен №
БУЛСТАТ или ЕГН
11. Физическо или юридическо лице, стопанисващо обекта(наименование, седалище и адрес на управление): Данъчен №
БУЛСТАТ или ЕГН
12. Дата, град, село
13. Подпис и печат:



Приложение 4.
ФОРМУЛЯР
ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА КАТЕГОРИЯТА НА ЗАВЕДЕНИЯТА ЗА ХРАНЕНЕ И РАЗВЛЕЧЕНИЕ
1. Средство за хранене и развлечения (наименование) :

Ресторант Заведение за бързо обслужване
Питейно заведение Кафе-сладкарница Бар
2. Общ брой места:
На закрито На открито


3. Вид на заведенията:

Самостоятелно В средство за подслон - категория В място за настаняване - категория

4. Общ брой заети Целогодишно заети:
Сезонно заети:
5. Времетраене на работата:
Целогодишно Сезонно
6. Досегашна категория:
Една звезда Две звезди Три звезди Четири звезди Пет звезди
7. Категорията, за която се кандидатства:
Една звезда Две звезди Три звезди Четири звезди Пет звезди
8. Собственик на обекта (наименование, седалище и адрес на управление): Данъчен №
БУЛСТАТ или ЕГН
9. Физическо или юридическо лице, стопанисващо обекта(наименование, седалище и адрес на управление): Данъчен №
БУЛСТАТ или ЕГН
10. Дата, град, село
11. Подпис и печат:




IX. Ценоразпис за една нощувка в хотела са както следва:
Президентски апартамент - 450 лв.
VIP апартамент - 350 лв.
Апартаменти лукс - 200 лв.
Стаи лукс – 100 лв.
Обикновени стаи – 60 лв.
! Разликата в цената на една нощувка в стаите с едно и две легла независимо от категорията е 40 лв.
!! Разликата в цената на една нощувка в апартаментите с предвидена детска спалня и без нея е 100 лв.

X. Размер на заема.
Необходимата площ за строителство на хотела е 1810 кв. м. Предвижда се той да бъде построен на седем етажа, като общата квадратура на всеки етаж намалява с изкачване на етажите и стаите намаляват стъпаловидно. Хотела е застроен едностранно.
Разполага с 26 обикновени стаи с едно легло и 22 обикновени стаи с две легла, 11 луксозни стаи с 2 легла, 10 луксозни стаи с 1 легло, 3 луксозни апартамента със детска спалня, 2 луксозни апартамента без детска стая, 5 президентски апартамента, 3 VIP апартамента със стая за деца, 2 VIP апартамента без детска стая и 2 обикновени апартамента тип „Mезонет”.
Условно хотела се разделя на четири части:
- паркинг – 180м2;
- лява част – 490м2;
- дясна част – 490м2;
- централна част – 650м2.

Строителство на хотела 724 000$
Обзавеждане на хотелските стаи 92 000$
Обзавеждане на стопанска част 52 800$
Обзавеждане на приемен блок 20 000$
Обзавеждане на една търговска зала и кухненски блок 144 000$
Обзавеждане на обикновени стаи с едно легло 40 000$
Обзавеждане на обикновени стаи с две легла 45 000$
Обзавеждане на стаи лукс с едно легло 66 000$
Обзавеждане на стаи лукс с две легла 80 000$
Обзавеждане на сервизни помещения 38 000$
Обзавеждане на VIP апартаменти 192 000$
Обзавеждане на президентски апартаменти 208 000$
Обзавеждане на апартаменти лукс 160 000$
Обзавеждане на мезонети 20 000$
Асфалтиране на паркинга 16 000$
Реклама 20 000$
ОБЩО 1 917 800$


На база направено маркетингово проучване за района считаме, че хотела ще има 45-50 % посещаемост.
На базата на тези прогнози изготвяме ценоразписа за нощувките за да може за най-малко време да имаме максимална възвръщаемост и целенасочено изплащане на заема отпуснат за целия проект на хотела.


XI. Използвана литература.

1. Лекциите на доц. Георги Сомов;
2. Стамов С., Й. Алексиева – „Хотелиерство” , Пловдив 1999 г.
3. Наредба №2 обнародвана в Държавен вестник бр. 39 от 12.05.2004 г.;
4. Интернет страници:
- http://www.google.com
- http://www.dir.bg
- http://www.hit.bg
- http://www.all.bg
- http://www.astalavista.com
- http://www.yahoo.com
- http://www.top.bg
- http://www.need.bg
- http://www.search.com
- http://www.gbg.bg
Прочетено: 5829 пъти
Спорът е способ да затвърдите у противниците си техните заблуждения.
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”